Komentari

objavljeno čet, 11.09.2008 08:30 | autor: zvucisrca

nova sam tu ,došetala i čitam te.

objavljeno čet, 11.09.2008 09:50 | autor: medeja7

ja ne znam cifru, ali bolje da mi ni ne kažeš... ustvari dovoljno si i rekla... Buuuu...Kiss:)))

objavljeno čet, 11.09.2008 11:03 | autor: dewon

ja inače preračunavam u čunga lunge :D. u pitanju je 10 milijardi eura, kolko sam ja čula... to je i meni palo na pamet - kako se moglo pomoći ljudima s tim novcima. isto tako i sa svim silnim novcima koji dobivaju glumci, režiseri, nogometaši i slično... dečko mi je neki dan rekao da on ne vidi kako bi nam taj eksperiment LHC mogao pomoći. i doista- da li nam može kako pomoći? osim što ćemo znati kako je nastao svemir, ali ako je to sve - ne vidim smisao. sve se nadam da će nam to pomoći da saznamo nešto više, da zbog otkrivanja Higgsa budemo u mogućnosti napraviti i otkriti nove izvore energije (nekako mi se to čini najrealnijim...) ili nešto slično...

objavljeno čet, 11.09.2008 11:06 | autor: ita

Razmišljam o napisanome i sve je kao što kažeš. Da nema znanstvenika mnoge dobrobiti za čovječanstvo ne bi se otkrile, i vrlo je teško prosuditi da li bi novac utrošen za otkrivanje lijeka bio pametnije utrošen na kupovinu ribe?. Ustvari, slijedi moja misao da je potrebno i jedno i drugo, trebalo bi podijeliti iznos. Ali, problem je u tome koja bi to osoba na svijetu koja mogla ispravno odlučiti koliko znanstvenicima a koliko potrebnima. Ja ne znam rješenje.

objavljeno čet, 11.09.2008 12:36 | autor: frka

među visokosposobnom populacijom (da ne kažem inteligentnom) krije se, mislim, ogroman broj narcisa...ljudi kojima je uspjeh jedini kriterij...njihov osobni...posljedice i utrošena sredstva...dobrobit vrste, planete, budućnosti potomstva uopće nisu uzeti u obzir...počevši od nobela pa nadalje...zašto bi se trebale izlječiti sve bolesti? i to samo bogatima? znam, u situaciji kad se sam nađeš u toj koži, razmišljaš dugačije...grčevito se boreći za život-to je u ljudskoj prirodi...a kad je riječ o pokusima ovog tipa, moje je pitanje jednako koleginom...ili još bliže: kako to pomaže djeci s kroničnim bolestima u Hrvatskoj?

objavljeno čet, 11.09.2008 13:05 | autor: mladi luk

Fizika je jako dosadna nauka. Točno je da treba finansirati nauku. To niko pametan neće osporiti. Šta oni to rade meni nije jasno. Šta će otkriti i kakvu će svrhu to imati ako otkriju, ne znam. Ako ništa ne bude bilo, nikakvih rezultata, kako će se opravdati šest milijardi evra? Oni valjda znaju kuda su ih uložili, mene ni atomi ne zanimaju, a kamoli dijelovi atoma. Ipak, ova planeta je krenula u smjeru da je za sto ili nešto više godina neće biti. Točnije, neće biti života na njoj. Razvoj nauke je za mene otkriće nečega što će pomoći ljudima. Lijekovi protiv raznih bolesti, prije svega. Ili nahraniti gladne, zbrinuti nezbrinute. Ne znam šta znači ovaj eksperiment osim pokušaja otkrivanja kako je nastao svemir i slične stvari za koje ne znam da li će pomoći ljudima da budu sretniji.

S druge strane imamo one male pizdriće od bogataša koji imaju milijarde dolara, a ne bih rekao da pomažu svojim novcem drugima nego se jednostavno rečeno kurče i takmiče sa sličnima sebi tko će imati više. Neki dan jedan od njih, iz Rusije, pokušava dovesti Madonnu na privatnu proslavu. Daje toj fufi 6 miliona dolara! Za šta? Da se penje po stolu i širi noge. Madonna. I da laprda o američkim izborima, kao da ostatku svijeta nije svejedno tko će tamo biti predsjednik. A koliko se tu tek troši novca za razne ratove ne treba ni govoriti. Možda stvarno ne bi bilo loše da ovaj eksperiment proizvede neku crnu rupu koja će povući i usisati sav šljam koji postoji na planeti, a ostaviti samo nas poštene i dobronamjerne :).

objavljeno čet, 11.09.2008 14:39 | autor: Zenzena

Uopće mi dosad to nije palo na pamet. Valjda zato jer sam zaslijepljena svojom ljubavi za fiziku i njezina otkrića. Ili točnije - SF...
E sad - teško je reći kako je trebalo postupiti.
Ja ne znam. Uopće!
Ali da novac treba ravnopravnije i obzirnije trošiti, to se posve slažem!

objavljeno čet, 11.09.2008 14:44 | autor: babun

ali kad bi svi znali lovit ribu ubruo bi nas bilo previše pa bi bilo premalo ribe ...

sudar protona je 21.10 tad bi mogla nastat crna rupa

vadi marke iz čarapa i raspašoji se ovi mjesec dana

objavljeno čet, 11.09.2008 14:45 | autor: Giorgio(deleted) (Neregistriran)

He, he. ..
Mogu ti posuditi knjigu 'Plosnozemska' u kojoj je rijec o (ne)mogucnosti komuniciranja izmedju svijetova razlicitih dimenzija.

objavljeno čet, 11.09.2008 15:27 | autor: selma

:)

objavljeno čet, 11.09.2008 17:40 | autor: robijan

Ovaj komentar je bio dio mog posta koji sam danas morao malo promijeniti... :)))
Htio bih se osvrnuti na shvaćanje tih dimenzionalnosti, onako kako ih ja vidim. Eto, npr. da smo dvodimenzionalni i da živimo u ravnini izgledali bi kao oni likovi na zidovima starog Egipta. Imali bi lijevo-desno i gore-dolje. Ne bi imali debljinu (nije to ni tako loše, meni bi to dobro došlo:)). I onda nam u tu ravninu stane trodimenzionalni čovjek! I što mi vidimo od njega? Pa samo ravninu njegovih stopala koja se uklopila u našu ravninu u kojoj živimo. Vidimo neku promjenu u našoj ravnini ali ništa više, jer naš pogled ne doseže izvan dimenzija naše ravnine. I tu nam dobro dođu znatiželjni znanstvenici koji ispituju tu promjenu. Pa neki od njih uspiju oči okrenuti onako, na obraz pa vidjeti i uzrok te promjene, bar načas, koliko već dugo mogu zadržati taj način gledanja. Tako nam je i kao trodimenzionalnima, kad nam se iznenada pojavi neka nova dimenzija. Treba nam neko tko će htjeti kopati po promjenama koje svi vide u tri dimenzije ali nitko da skrene pogled na neku novu stranu, u neki nepoznati smjer.
Drago mi je da si ovo napisala. :)))

objavljeno čet, 11.09.2008 19:37 | autor: Gubichka

ma samo troše novce. i sami su rekli da se sudaranje protona događa cijelo vrijeme u prirodi. a oni su i na prirodu morala staviti cijenu i bar kod.

objavljeno čet, 11.09.2008 20:47 | autor: knjiga_za_plazu (Neregistriran)

pozdrav ti ostavljam...zaokupljena nekim prizemnim, slatkim stvarima pa ove višedimenzionalne, božanske i slične samo prolaze pored mene..kao protoni u tunelu.

objavljeno čet, 11.09.2008 23:54 | autor: natuknica

Zvucisrca, no frx, i ja tebe. :)

Medeja, Dewon, iskreno, nisam baš ni sigurna da su u svakoj vijesti iznijeli isti iznos novca. Ma tko zna koliko je stvarno potrošeno?

Danas sam otkrila da zapravo i moj vlastiti bratić sudjeluje u svemu tome. Dodala sam u post slike koje nam je poslao. Nemam pojma što prikazuju, ali možda netko pametniji zna. I istina je da je on svoju prvu eksploziju napravio kad su mu bile 4 godine. Valjda baš tome i služi taj eksperiment, da zadovolji potrebu ljudi za eksplozijama. ;) On nije nikada palio papire, a niti ne puši. Možda mu ne bi trebale eksplozije da ne živi u EU gdje je na svakom koraku zabranjeno pušenje? ;) A meni i dalje miniraju ispod radnog mjesta, ali pomalo postaje manje neugodno, izgleda da se udaljavaju - vodoravno. Konačno.

Ita, mislim da znam rješenje. Treba svu tu djecu koja demonstriraju i zahtijevaju klime, zajedno s njihovim profesorima koji ih huškaju, samo na tjedan dana poslati u neko selo u Africi. Onda bi vjerojatno imali malo drugačiji pogled na školovanje i malo bolje razmišljali kako rasporediti novac kojeg su zaradili. Ja sebe baš ne smatram nekom zahtijevnom osobom, ali vjerojatno bi mi potrebe bile još manje nakon boravka u Africi. :)

Frka, slažem se, pitanje se može postaviti na razne načine. Na mnoštvo raznih načina, ali sve se svodi na isto: što nam je bitno u životu, a što sporedno? Kako kome, očito. Nisam baš sklona svog bratića nazvati narcisom, ali da je larpurlartist, je, a iste sklonosti su i kod mene očite. Treba se onda družiti s nekim koji će te s vremena na vrijeme podsjetiti da svrha znanosti nije u samoj sebi. :-/

Da, Mladi Luče, ima svačega, jednostavno svačega. A onda "nama, poštenima i dobronamjernima" preostaje samo da pričamo. Možda netko nešto bude i čuo. :)

Babune, možda bim te i poslušala kad bim imala što u čarapama. Trenutno razmatram kredit. ;)

Selma, :)

Ej, Giorgio, kako te je lijepo vidjeti! Kako si? Jako mi se sviđa tvoja ideja o posuđivanju knjige. Samo da dovršim ovu koju sad imam posuđenu. A onda se možemo naći pa još i pričati o tome... :) A mogo bi nam se možda i Robijan nekako pridružiti?
Gle, Robijane, kao prvo, sigurna sam da se može debljati i dvodimenzionalno. Samo onim Egipćanima nacrtaš malo širi trbušćić. ;) Pa onda, kad bi mogao prolaziti kroz papir, baš kao što možeš kroz bilo koju zamišljenu ravninu u prostoru, kako bi se ti kretao, tako bi se u toj ravnini nalazio tvoj presjek, u svakom trenu neki drugi. S druge strane, ako te obasjava svjetlo, onda je tvoja sjena na zidu dvodimenzionalna. I opet se mijenja ako se ti krećeš. Znači, ima bar 2 načina da trodimenzionalni predmet svedeš na dvije dimenzije - bilo kroz presjek, bilo kroz sjenu. Te dvije stvari se vjerojatno manifestiraju na različite načine. Sad zamisli četverodimenzionalno biće i njegov presjek s našim trodimenzionalnim prostorom ili njegovu sjenu u našem prostoru... Dosta. Neću više. Razlog više da popijemo kavu. ;)

Gubichka, Knjigo, se la vi. :)

objavljeno pet, 12.09.2008 01:47 | autor: babun

ak ti je bratić u cernu bilo bi fino da dobimo još par informacija iz prve ruke

objavljeno pet, 12.09.2008 06:57 | autor: robijan

Jesam, jesam... zamislio sam si... i ukočila mi se desna strana vrata. Ništa od otkrivanja nove dimenzije... ccc ... trodimenzionalna sjena kao manifestacija četvrte dimenzije u mojem prostoru je već otkrivena :) sad moram otkriti od kuda dolazi :)))

objavljeno pet, 12.09.2008 07:32 | autor: akvamarin

C..c...c...c pa to je strašno koji novci, uh, bolje i ne misliti...
A najbolje mi je što se sudaranje čestica stalno događa u prirodi , ali neko je došao na pametnu ideju kako utuči planinu dolara.

objavljeno pet, 12.09.2008 09:24 | autor: robijan

Zaboravih napomenuti... lijepe su ti one sličice gore kojih jučer nije bilo... znači stvarno imaš neke veze tamo... c...c...c...

objavljeno pet, 12.09.2008 09:26 | autor: natuknica

Eto vidiš, Robijane kako se rješenje lako nađe. ;)

Babune, ne mogu ti ništa obećati. Nije mi baš ni jasno kako bi trebale izgledati te informacije iz prve ruke. Još ovakvih slika? Nisam sigurna da me to zanima. I onda, ako stvar stvarno ne uspije, hoće li to bilo tko od tih stotina ljudi koji su tamo htjeti priznati? Kažu mi kćeri da su ove slike bile na tv prije nego što je pokus počeo. Pa možeš li biti siguran da su to sad one prave slike, a ne predviđanja od prije pokusa? Koliko god ja mog bratića voljela, ja nisam sigurna.

Sad, Akva, nisam baš sigurna da se OVAKVO sudaranje čestica stalno događa u prirodi. Možda negdje duboko ispod zemljine kore ili na suncu... Kad bi bilo tako jednostavno sudariti protone, onda bi alkemičari već odavno imali hrpe zlata. Onda ne bi bilo ni energetske krize na svijetu. (Gle, koliko oni energije troše na nešto s upitnim rezultatom...). Zapravo, vjerojatno je upravo to ono što rade: pokušavaju napraviti kamen mudraca, izgraditi kulu babilonsku i tome slične stvari... :)

objavljeno pet, 12.09.2008 15:33 | autor: trubica

slažem se, ali tko nas pita, naravno da je nama iz ove perspektive sve čudno i blago rečeno beskorisno, jer smo u našoj "dimenziji", tako se činilo i ljudima u prošlosti, tada su to rješavali spaljivanjem navodnih heretika, ljudi izvan vremena, možemo se samo nadati da ima smisla i da se ne otme kontroli "to nešto"

objavljeno pet, 12.09.2008 16:35 | autor: makebejka

da su im dali puno riba mogli su biti siti...a šta ako ne vole ribu ja si cijelo vrijeme mislim :) znači fulala ja datume stignemo još umrijeti...

objavljeno pet, 12.09.2008 17:02 | autor: mladi luk

Dodatak mom komentaru: danas sam pročitao da bi određena otkrića u Švicarskoj mogla pomoći u borbi protiv nekih bolesti, uključujući i onu najtežu. Vrijeme je da ljudi konačno dohakaju tom zlu pa ako će ovaj eksperiment tome pridonijeti onda ga pozdravljam.

Opet treba ponoviti da se veliki novci troše na glupe stvari kao što su unapređenje vojske, na ratove, na luksuz (sad se postavlja pitanje šta je luksuz, ali o tome u nekom postu, ne ovako) itd. Novce treba usmjeriti u pozitivnom smjeru, a eksperimenti jesu pozitivni jer se samo tako može napredovati. Šteta što crna rupa o kojoj se priča guta sve, a ne samo ono što bi i trebala progutati. Molio bih šefove crne rupe da usavrše tu rupu i da očiste ovu planetu od sveg zla.

objavljeno pet, 12.09.2008 19:09 | autor: zvucisrca

hvala za posjet...

objavljeno pet, 12.09.2008 19:18 | autor: robijan

Lijepo je to mladi luk rekao... očistiti od sveg zla... i ja bih isto, ali jednostavno se moram pitati: što je to zlo? Gdje počinje i gdje završava zlo? I je li ono što je nekom dobro, a drugom zlo (rekli bi pola/pola) spada u tu kategoriju zla koje treba očistiti?

objavljeno pet, 12.09.2008 21:40 | autor: zvucisrca

može pitanje,a zašto u komentarima spominješ...ono za robijana,malo ne kužim pa objasniš,ok.

objavljeno sub, 13.09.2008 00:19 | autor: natuknica

Trubice, možemo se nadati da se neće oteti kontroli, ali moj je pogled na svijet takav da će se dogoditi ono što je za nas bolje. Pa, ako je bolje da se otme, onda će se oteti. A meni se sve čini da će biti "tresla se brda, rodio se miš." ;)

Makabejka, mislim da je smrt jedino što nam je pouzdano u životu, a život jedina sigurno smrtna i neizlječiva bolest. :)

Da, Mladi Luče, imaš pravo. Neusporedivi su novci koji se troše na gluposti s onima koji se troše na znanost.

Hm, da, moglo bi se raspravljati o tome što je zlo i imaju li ljudi pravo na šansu da se poprave? Evo, jedan primjer zla bio bi Voldemort, a Malfoyevi bi bili primjer ljudi koji imaju pravo na šansu. Ono čega se Robijan i ja očito bojimo, Mladi Luče, to je da čovjek, u nastojanju da eliminira zlo, ne postane sam zao i jednak onome što pokušava iskorijeniti. Onda bi trebao iskorijeniti i sam sebe. Svjedoci smo da su se mnoga zla u povijesti činila u ime dobra i ja mislim da je tome potrebno stati na kraj. Da se bombardiranje Drezdena proglasi jednako ratnim zločinom kao i progon Židova, da se osudi genocid kojeg Židovi vrše nad Palestincima, da se osudi i svako pogubljivanje kraljeva, bilo koja vrsta odmazde. Jer nasiljem se nasilje ne može iskorijeniti.

Zvucisrca, na što točno misliš?

objavljeno sub, 13.09.2008 22:35 | autor: Pokemaniac

Nije smak svijeta, munjeni ljudi svašta izmisle pa je to pročitam. Nije teško lovit ribu, al je teško DOBRO lovit ribu.

objavljeno ned, 14.09.2008 00:15 | autor: zvucisrca

bez nade,ne znam kako bi sve izgledalo.A ono,ma valjda sam razumjela.Želim ti lijep san.

objavljeno ned, 14.09.2008 10:23 | autor: putuzatvorenisvijet

znanost je sama po sebi jedna"crna rupa" koja guta novac..
i često je nehumana..
nažalost

objavljeno ned, 14.09.2008 10:32 | autor: Dezire33

Natuknice, Draga!

Uvijek si na "pravom" putu...
Kako bi te barabe mogle usmjeriti...
Silne novce za pomoć siromašnima?!
Da si osiguraju "alibi"...UNAPRIJED...
Proglasili su ih TERORISTIMA!!!

Ćao!

objavljeno ned, 14.09.2008 14:06 | autor: bambolina

a ako čovjeka naučiš loviti prasiće, nahranit ćeš nekoga tko, kao ja, ne ljubi baš morske živine. ;D

objavljeno ned, 14.09.2008 17:56 | autor: zvucisrca

pa ništa ,nisam od nekih velikih misli;)što se tiće odgovora.
Malo sam tu ,čitam tvoje stare postove,baš sam se začitala,moram te pohvaliti,tako dobra štiva,zaista znaš baratati riječima,baš mi je zadovoljstvo biti tu.

objavljeno ned, 14.09.2008 18:02 | autor: natuknica

Poke, ti si ionako nada naše budućnosti! :)

Putuzatvoreni svijet, da, da nema znanosti, svijet danas ne bi bio tako prenapučen.

Dezire, uvijek imaš lijepe riječi, ali i vrlo zanimljive. Živio internet! :)

Bambolina, :D

Mmmmm, Zvucisrca, hvala na komplimentu. :)

objavljeno pon, 15.09.2008 00:06 | autor: Viktorija2

Dimenzije u svemiru mogu se povezati , Božanskom ljubavlju u kojoj je život.
"I život bijaše svjetlo ljudima"-Ivan 1,4
To je savršena stvarnost koja ima doći -stvarnost u mnogo dimenzija.
Svemir kvantnih fizičara hladan je (usprkos vreline zvijezda) mrtav i dalek.
Kad ga gledaš i misliš o takvom svemiru osjećaš izgubjenost i tjeskobu.
Izgubljenost u beskrajno veliko i beskrajno malom. Bezživotno tijelo Stephena Hawkinga sa genijalnim mozgom koji se mora izražavati putem elektronike, sablasna je slka svemira kakvog danas nauka poznaje.
Bog nam je poslao povezivača dimenzija, samo ga svijet nije upoznao.
Njegov će ponovni dolazak biti na kraju vremena a očitovat će se
kao munja što razsvjetjjuje nebo od istoka do zapada.
Sv. Pavao u poslanici Efežanima 4. 18, 19objašnjava: Da u ljubavi utemeljeni i uvriježeni, budete sposobni shvatiti, zajedno sa svim svetima koja je to ŠIRINA; DULJINA; VISINA I DUBINA; upoznati ljubav Kristovu, koja nadilazi svaku spznaju, da budete ispunjeni do sve punine koja dolazi od Boga,
Kako će izgledati novi višedimenzionalni svijet , slikovito opisuje sv Ivan u Otkrivenju 21.

objavljeno pon, 15.09.2008 07:57 | autor: natuknica

Viktorija, iskreno, kad čovjek uspije barem djelomično zamisliti više od tri dimenzije, teško mi je povjerovati da se Bog može ograničiti samo na 3, makar je za nas on trojedini. Pa se u tom smislu slažem s tobom da On povezuje sve dimenzije svemira, baš zato mi je i pala na pamet mogućnost o beskonačnodimenzionalnom svemiru. I baš zato sam sve uvjerenija kako nismo sposobni zamisliti na što bi kraj vremena mogao biti nalik. Nije teško prepoznati znakove probližavanja tog kraja, on se približava cijelo vrijeme. Ali sigurno nije tu dokle god mi samo spekuliramo je li to to ili nije. Kad bude, neće biti sumnje. Ali to nije stvar o kojoj bih bila sposobna raspravljati u postu jer ne bih željela da se moja zanesenost veličinom Božjom pretvori u raspravu s ljudima kojima je najvažnije svađati se i koji o toj veličini nisu sposobni razmišljati.
A nisam sklona suditi Hawkinga i bilo koga tko se vodi za njegovim idejama kako je isprazan i tome slično jer ne znamo kako svako istraživanje može dovesti bliže ljubavi Božjoj. Činjenica je da nam je Bog dao sposobnost istraživanja znanosti i po tome nas je učinio na sliku svoju i različitima od svih drugih živih bića (među ostalim). Odbaciti taj dar bio bi jednako tako grijeh protiv Boga kao i uvjerenje da smo mi sami bogovi zato što nismo kao druga živa bića na Zemlji.

objavljeno pon, 15.09.2008 14:15 | autor: Viktorija2

Daleko od toga da je Hawking isprazan , Njegovo je životno djelo , obogatilo nauku. Ali tijelo mu jest beživotno , i to nije nikaqko u skladu jedno s drugim.
No vjerojatno Bog i na taj način djeluje ,da um oslobodi stege tijela.
Ispraznost i bezživotnost nisu isto. Učenjaci uzalud traže postojanje života u svemiru, jer ga traže u prisutnosti vode, a život je na zemlju došao po vodi jer je Duh Sveti lebdio nad vodama. To neminovno ne znači da svagdje u svemuru mora biti samo tako. POšto je nauka odvojena od duhovnosti ne može se naći život. Materijalni svemir bez duhovnog ne može opstati , niti se može otkriti istina.
Bez osobne zanesenosti se ne mogu postići dobri rezultati u ničemu. Ne možeš postati dobar učenjak , niti dobar vjernik pa čak ni dobar bloger, ako to dušom i srcem ne radiš. A u tome si očito u velikoj prednosti pred mnogima.

objavljeno pon, 15.09.2008 14:41 | autor: natuknica

Da, Viktorija, lijepo si sve to rekla. Naše nas predrasude sprječavaju u mnogim stvarima. Ali dobro je i tako. Ako ne znamo za drugi život u svemiru, to je zato što je tako bolje. :) I opet ti provlačiš neke komplimente, pazi da se ne uobrazim. ;)

Inače, je li itko primijetio da mi iz kuta s paučinom u pozadini dizajna izlaze 4, a ne 3 crte? To je direktno vezano za priču o dimenzijama u postu, ali se nisam sjetila spomenuti dok sam pisala post. ;)

objavljeno pon, 15.09.2008 15:01 | autor: robijan

Normalno da sam primijetio, čim sam prvi puta došao na tvoj blog rekao sam si: "Gle kak ne zna nacrtati čošak u perspektivi, a matematičarka! Tipično ženski! :P

objavljeno pon, 15.09.2008 15:07 | autor: natuknica

Zlato moje, Robijane! A kako sam ja znala da ćeš se baš ti javiti s odgovorom na ovo pitanje? Bit će da imam proročkog dara. ;)

objavljeno pon, 15.09.2008 15:43 | autor: robijan

Volim kad se ljudu vesele! Toga nikad dovoljno u životu. (a kako sam ja znao da je ovo pitanje baš za mene?) :)))))))))))

objavljeno pon, 15.09.2008 19:52 | autor: natuknica

:)

Komentiraj:
 

 
 

Korisnik

Nemate MojBlog račun?

Otvorite svoj račun ovdje!

Lozinka

Link:

 

Emg.hr




MojBlog