objavljeno sri, 09.04.2008 23:41 | autor: milansop
Imam problem. Čini mi se da učenici uopće ne govore o sigurnosti. Da govore o slobodi izlaska. Ako se djetetu nešto dogodi za vrijeme nastave na ulici, tko je odgovoran? Tko ga je pustio na ulicu za vrijeme nastave? Čini mi se da učenici hoće prava. Čini mi se da učenici ignoriraju dužnosti i obveze, jer se u tom slučaju pozivaju na slobodu nečinjenja.
objavljeno čet, 10.04.2008 00:06 | autor: dewon
nekako se slažem s Milanom... poznajući svoje sestre, one bi "popizdile" upravo zbog toga što ne mogu van. ni ja ne smatram prosvjede "dobrima", ali nekada nema drugog rješenja. slažem se s tim da je trebalo prvo probati druge metode.
objavljeno čet, 10.04.2008 00:32 | autor: natuknica
Slažem se i ja, Milane. Općenito me muči to što djeca znaju raspravljati samo o svojim pravima, a čini se da je među njima i pravo na nemanje obaveza. Ipak, ne zato da bi se djeca osjećala slobodna, već zato da bih se ja osjećala sigurnije, nikada se ne mogu osjećati posve sigurna, nisam za to da se problemi discipline rješavaju zaključavanjem vrata. Nisam išla u tu školu, ali sam se školovala u toj zgradi. Djeca koja su markirala satove znala su provoditi vrijeme na igralištu, pred očima profesora, a pušenje u WC-u ne vidim nikako kako se može riješiti zaključavanjem vrata. Meni se čini da i profesori ovdje izbjegavaju komunikaciju s djecom i radije ih pretvaraju u životinje u kavezima nego da potroše malo energije na razgovore i druge vrste kontrole. Na koncu, sva ta djeca su štreberi i cilj im je da budu dobri đaci i sigurno je s njima puno lakše razgovarati nego u nekoj drugoj školi gdje je djeci važno samo doći do završnog ispita, a ne i sakupljati ocjene ili znanje potrebno za upis na fakultet.
Definitivno ne mislim da je ovo bila mudra odluka.
Mislim i to da djeca možda nisu toga ni svjesna, ali se ovom odlukom osjećaju povrijeđeni kao ljudi, nepoštovani, i mislim da ih to smeta najviše od svega.
objavljeno čet, 10.04.2008 01:53 | autor: photofairy
jao meni je ta ideja sa zakljucavanjem vrata nebulozna. potpuno. i opasna, kao sto si rekla, ako izbije pozar, nadrljali su. uvijek podrzavam peaceful protests a ako su se jos i zabavili, sve 5. pogotovo ako su uspjeli opovrgnuti tu bedastu odluku.
objavljeno čet, 10.04.2008 03:05 | autor: THENAME
DJECA DANAS NISU ISTA KAO PRIJE 20 GODINA ONO MALO POŠTOVANJA KOJE SU IMALA JE KROZ ZADNJIH NEKOLIKO GENERACIJA POTPUNO SE ISTOPILO
MISLI I DJELA TIPA "ŠTO MENI TAJ STARI PRDONJA MOŽE ZABRANITI,KAKO MI SE USUĐUJE DATI NEOPRAVDANII ILI POSLATI GA U RODNO MJESTO
VIŠE NIJE NIŠTA NEUOBIĆAJENO ZA DANAŠNJE KLINCE
ŠTO BI SE VAMA DOGODILO DA STE SE TAKO OBRATILI PROFESORU/RODITELJU??
ZAKLJUČAVANJE VRATA TE ŠKOLE JE VJEROVATNO KRŠENJE VATROGASNIH PROPISA I MOŽDA STROGO PRAVNO GLEDANO OTMICA (DRŽANJE LJUDI PROTIV NJIHOVE VOLJE)
JE DANAS PRIJEKO POTREBNO (DA SE RAZUMIJEMO DA MENI NETKO NE DOPUSTI IZAĆI U VRIJEME ODMORA NAZVAO BIH POLICIJU I PRIJAVIO OTMICU PA KUD PUKLO DA PUKLO)
U PRINCIPU NIKOME TKO IMA NAMJERU OSTATI U ŠKOLI OVAKVA ODLUKA NEBI PRETEŠKO PALA I KOLOVOĐE SU DEFINITIVNO ONI KOJI MARKIRAJU ČESTO:)
INAĆE NEMA SMISLA DA UOPĆE IMAMO PROFESORE KAD VIŠE OD 50% UČENIKA PROVODI RAZDOBLJE OD 2-6og SATA NA KAVI UMJESTO U ŠKOLI
DOGAĐALO SE I KADA SAM JA IŠAO U ŠKOLU ALI NE TOLIKO ČESTO I NE TOLIKO PUNO OSIM 2 -3 IZOLIRANIH SLUĆAJEVA
DAKLE KLJUČNO ZA FUNKCIONIRANJE OBRAZOVANJA MOŽDA NIJE ZAKLJUČAVANJE VRATA ALI POZNAVANE DJETETA I NJEGOVE SAMODISCIPLINE SVAKAKO JEST...
objavljeno čet, 10.04.2008 07:58 | autor: Zenzena
Ups, baš dobro razmišljanje! Zaključavanje gimnazijalaca je prilično šugav potez, ne mogu vjerovati što je u glavi osobe koja je donijela tu odluku; iako vjerujem da je uvijek dobro pretpostavit da i ta osoba ima svoju stranu medalje... I naravno, djeca su prvo trebala razgovarati, ali opet - dok imaju te mladenačke buntovnosti, i dok su tako poduzetni, vjerujem da su to dobri mladi ljudi koji su još uvijek samo malo nezreli, nenaučeni. Iskreno se nadam da će Rijeka, njihova škola, roditelji, ili već netko, prepoznati to što nose u sebi, i da će ih malo podučiti diplomaciji i svemu što je potrebno da postanu upravo ono što ovoj zemlji treba.
Forca, mladi, ne dajte se zezat!
objavljeno čet, 10.04.2008 08:03 | autor: inicial
sjećam se akcije NNNI (ništa nas ne smije iznenaditi)koje smo svaka tri mjeseca imali u školi. manji broj nas smatrao je to nepotrebnim maltertiranjem jer nismo razmišljali o posljedicama uslučaju požara ili potresa. Koliko mi je poznato, u današnjim školama takve akcije ne postoje. šteta. Na zapadu - to je sveto pravilo, obveza. A po točki djece u ulozi protestanata rekao bih samo da skidam kapu demonstracijama djece za pravednu i dobru stvar. Naučila djeca da se drukčije ne može (čitaj - ne uspijeva) pa po uzoru na starije, primjeniše princip masovne represije. Ni ja ne bih volio vidjeti svoje dijete u demonstracijama pogotovo u onima u kojima prevladava vandalizam. Opasnost i rizik su ovijek prisutni. Zasad, Bogu hvala, sve je dobro i problemi se rješavaj una razini učitlj-učenik A kad ni to ne uspijeva, onda roditelj-učitelj.
objavljeno čet, 10.04.2008 08:50 | autor: adary
ja ti moram reći da sam ja bila naprosto oduševljena vidjevši toliko mladih ljudi složnih u onome što zahtijevaju a što je zbilja njihovo osnovno pravo. i u mojoj gimnaziji su počeli zaključavati vrata našu zadnju godinu ali mi nismo protestirali, jednostavno nismo bili toliko složni i organizirani. a kako bi prošao razgovor s nastavnicima... pa čini mi se ne baš dobro obzirom na to da im ovih dana dijele jedinice šakom i kapom, kasne na nastavu i ponašaju se puno više djetinjasto nego sva ona djeca koja su izašla na ulice!
objavljeno čet, 10.04.2008 09:15 | autor: shiza
to su i nama uveli... naglasak na ono 'uveli', jer mi nismo demonstrirali. a razgovorom se ništa nije riješilo, osim što su profesorima zabranili da nas uopće puštaju sa satova... tako da, ja ih podržavam 100 % :D
objavljeno čet, 10.04.2008 10:05 | autor: putuzatvorenisvijet
metode se mijenjaju, jer ni vrijeme ni ljudi nisu isti, a prosvjedi su malo dramatični ali kad mogu političari... može i mladež govoriti ISTINU. :)
objavljeno čet, 10.04.2008 10:39 | autor: murder
kod nas su bile strašno poskupile cijene karata buseva od nove godine. nikakve molbe i ništa nije pomagalo, tek kad su svi putnici iz srednjih škola uz vodstvo pokojeg profesora (a uz negodovanje ravnatelja) otišli na kolodvor prosvjedovati spustili su cijene za 50%.
i istina je to što kažeš, samo prosvjeduj i sve ćeš dobiti. jer tek prosvjede prate mediji, a ljudi se strašno boje negativne medijske pozornosti.
no da.. uživaj
objavljeno čet, 10.04.2008 10:58 | autor: medeja7
tema koja otvara mnoga pitanja??? Mislim da je ovo je bila "reakcija" na "akciju"...s kojom učenici na vrijeme nisu bili upoznati...možda nešto od njih i mi, odrasli, naučimo...iako nisam za prosvjede.Kiss:)))
objavljeno čet, 10.04.2008 11:07 | autor: frka
što su tražili to su dobili...iako ja mislim da bit svega leži u tvojoj rečenici:
"Meni se nekako čini da su se ta djeca samo dobro zabavljala.", zaključati srednjoškolce je bio u najmanju ruku GLUP GLUP GLUP GLUP POTEZ!!! i zato je njihova reakcija opravdana...u čemu leže stvarni problemi, pitanje je sad...u nemoći profesora da održe minimum poštovanja, reda i sigurnosti u školi? možda su motivi bili pozitivni, ali je metoda pravi fijasko...a klinci i klinceze su ispuhali malo one svoje silne energije vježbajući demokraciju...ja im vjerujem da su pokušali legalnim sredstvima (delegacija)...jer oni nisu glupi! nadam se da će uz pravo na slobodu i izražavanje mišljenja usvojiti i odgovornost za svoje riječi i postupke...izvršavati svoje obaveze, poštovati pravila...
objavljeno čet, 10.04.2008 13:50 | autor: petricaa
Ej! „I ti si tako mrtva hladna?“ pita me prijateljica.
„Zašto ne bih bila?“
„Pa dijete ti je promijenilo vjeru!“
„Hm... pa nema to baš puno veze s vjerom...“...Hm...da...ovo uopće nema veze s vjerom..Dobro su postupili. Nema njih nitko pravo zatvarat i da cijele odmore budu u školi..Da,sigurnije je..ali ipak...mogu se dogovoriti drukčije..šta ja znam da ne idu dalje od 50m...da uvijek 5 minuta prije zvona budu unutra..ili tako nekako...a ne ih zatvoriti...kao da su u zatvoru...zapravo kad bolje razmislim pša i nema baš puno razlike..kako ono ide: rekli su nam da škola nije zatvor a mi ni krivi ni dužni dobili 8 godina..i više...hehe....no sve u svem mislim da su DOBRO POSTUPILI :)
objavljeno čet, 10.04.2008 14:00 | autor: nnj
kao prvo veliki pozdrav!!!!
smiješno mi je i pomisliti da bi se na drugi način mogli izboriti za svoja prava. ja osobno mislim da od škola ne treba raditi zatvore. sigurnost se riješava na drugačije načine. sjetite se kako je čazmatrans naplačivao grozne cijene prijevoza. svi su ih molili i kumili da ih smanje,ali ništa se nije promjenilo do prosvjeda učenika. to je sramota,ali svi dobro znamo gdje živimo...
objavljeno čet, 10.04.2008 15:36 | autor: akvamarin
Šarolika tema. Sigurnost u školama ne rješava se zaključanim vratima. To obično i u pravilu kod mladih ljudi izaziva revolt i bunt. Pa ljudi moji, i mi smo bili mladi, sjetite se, pomislite samo kako bi ste reagirali? Činjenica je da je škola odgovorna za učenika za vrijeme nastave ( i to dežurni učitelj pa onda svi ostali po rangu ), a sa druge strane tu je sigurnost tj. otključana vrata za slučaj požara, elementarne nepogode i xy situacija kada vrata MORAJU biti otključana, a to opet vraća na početak - sigurnost se ne rješava zaključavanjem!
Mislim da je puno veći nedostatak u ovoj i sličnim situacijama nedostatak dijaloga između profesora i djece....tu leži najveći problem.
objavljeno čet, 10.04.2008 16:35 | autor: APsaras
Kad se male ruke slože, sve se može sve se može.. Ako ništa drugo, treba današnju omladinu pohvaliti što se svi drže zajedno kada se radi o zajedničkom boljitku..
Iako je moje osobno mišljenje da će dandanas SVI markirati zbog BILOČEGA.
A što se zaključavanja vrata tiće - i o tome bi se dalo u detalje...
objavljeno čet, 10.04.2008 20:27 | autor: Angy
:) pozdrav
objavljeno čet, 10.04.2008 22:45 | autor: Pokemaniac
Najbolje je poslat sve učiteljle i ravnatelje u p.m. i zapalit imenike pred saborom...Pa nek si misle ti kreteni u udobnim stolicama koji odlučuju kako ćemo boravit u tim ustanovama koje zovu školama.
p.s.Vratio sam se ljući i žešći!!!
objavljeno čet, 10.04.2008 23:26 | autor: Ithiriel
Ne znam, od rijetkih stvari koje mi zapnu za uho dok tutnji dnevnik na teveju, zapela mi je ova. I izmamila mi smješak na lice. Kako god da su učinili to što su učinili, mladost ludost ovdje je pomalo došla do izražaja. A mladi, oni jednostavno ne moraju baš o svakom svom činu razmišljati podrobdno i odgovorno poput nas 'odraslih'. To je ljepota mladosti. Ne bih im to oduzela, nikakvim argumentima. Jednostavno sam slaba na to. Uostalom, pa izborili su se za jednu vrlo pametnu stvar, nisu bezveze tulumarili po ulicama. Spojili su mladost sa inicijativom. A i kćer te nazvala prije svega, TO je odgovornost i poštivanje, i u mojoj glavi, sasvim dovoljan znak inteligencije. kis
objavljeno pet, 11.04.2008 01:43 | autor: natuknica
Moram priznati, ponosna sam na svoje dijete jer je smatrala da mi to treba javiti iako je to bilo tek NAKON događaja. Ipak, shvatila je koliko volim takve stvari čuti od svoje djece, a ne od drugih.
Jako mi je sve ovo dalo razmišljati, i svi vaši komentari. Zapravo, činjenica je da ta djeca nisu ama baš ništa uništila ni razbila i to već jako puno govori o njima. Ovdje nije bio cilj vandalizam ni divljanje nego doista borba protiv nečega što ih smeta pa čak ako i ne znaju definirati što ih to smeta. A ima ih puno toga smetati. Mene osobno smeta da se uporno i dosljedno ne nastoji ući u uzroke problema nego se neprestano uređuje nekakva fasada. (dok temelji klize)
Nisam pojma imala da je to moda po mnogim školama. Zvuči kao još jedan u nizu bisernih savjeta Ministarstva. :( U tom slučaju, mislim da nitko nema pravo stajati skrštenih ruku.
Nema šanse, nije moguće očekivati od mladih da nas poštuju ako mi ne poštujemo njih. I zato se ne slažem s tobom THENAME, djeca su upravo onakva kakve smo ih odgojili. Ne znam koliko mladih ti poznaješ, ali ja poznajem svu svoju djecu i njihove prijatelje. I ponekog roditelja. Djeca su u sebi dobra, ali ako vide da oni zločesti prolaze bolje od onih dobrih, nije im baš jasno zašto bi bili dobri. Radim na fakultetu i vidim da se puno češće izlazi u susret lošim studentima jer oni se puno glasnije bune. Dobri studenti se ionako brinu sami za sebe, sustav se ne mora brinuti za njih. Ako se nešto ne promijeni, za 20 godina biti će još gore. Ne volim zgražanja nad današnjom omladinom ni tvrdnje kako smo mi bili bolji. Mi smo bili onakvi kakve su nas odgojili, a naša su djeca plod našeg odgoja. I upijaju one poruke koje im mi svojim ponašanjem pružamo. Djeca ne žele biti gažena. Ako je jedini način da ne budu pogažena taj da budu divlja, naravno da će postati divlja. Ali to ovisi o NAMA. I dok se zgražamo nad njima, najviše od svega pljujemo sebi u lice.
Osim toga, u postu sam spomenula djecu od pred 60 godina, od kojih su neki svojim roditeljima govorili "vi", ali su pribjegli demonstracijama, bez ikakvog savjetovanja s roditeljima.
objavljeno pet, 11.04.2008 02:26 | autor: kikke
da! imaš dobra razmišljanja, slažem se s tobom !!!
veeliki pozzdrav!!! =))
objavljeno pet, 11.04.2008 12:29 | autor: ptica selica
prvo na prošli post.....blago ti see eeee...ali sada na ovaj...mislim da su djeca donekle u pravu..uvjereni smo danas da sve ide brže kad se malo pokažu zubi...današnjica je svima pomutila razum.. evo slušam baš tužibabu na vašoj radio postaji i kaže kako je neki vozač rekao djeci koja su bila oko desetak godina starosti da napuste autobus da bi stariji mogli ući i tako ih je izbacio na ulicu i ostavio...pa jesmo li mi stariji normalni...pa to djete je samo djete bilo da je smijalo se ili što...ne može ga samo tako na ulicu...dajemo si puno toga sa parvo zato što smo kao odrasli...ma djeca ponekad naprave ono što mi ne bi jer smo uštogljeni .. .tri put hura za djecu..
objavljeno pet, 11.04.2008 16:52 | autor: Teta Dany
mozda su malo nespretni u svojim nacinaima trazenja slodobe, ali ono sto javidim su djeca koja razmisljaju svojom glavom i djeluju. i to mi je vec dosta. naucit ce se u zivotu rjesavati preblema na druge nacine prije demonstracija. lijep pozdrav i zivjela djeca!
objavljeno pet, 11.04.2008 17:06 | autor: dewon
što se tiče onog psihologa - mislim da bi djetetu ipak bilo malo bolje da je rekao kako se zove i da je on tu da im postavi nekoliko pitanja da vidi jesu li spremni za osnovnu školu i da je on ovdje da im pomogne.
i da, inače provode pedagozi osnovne škole tu procjenu da li je dijete spremno za školu i daju svoje mišljenje (mama mi je pedagoginja), ali ovdje je bio slučaj gdje psihologovo mišljenje nije ništa značilo, već ga je samo dao, a na roditeljima je bilo da vide žele li ga poslušati.
objavljeno pet, 11.04.2008 18:36 | autor: petricaa
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000################000000000000000000000000 00000000000000000000#####_________________#####000000000000000000 000000000000000####___________________________####000000000000000
000000000 0000##___________________________________##0000000000000 0000000000###_______________________________________###0000000000 000000000#_____________________________________________#000000000 0000000##__________######________________######_________##0000000 000000#___________########______________########__________#000000 00000#___________##########____________##########__________#00000 0000#____________##########____________##########___________#0000 000#_____________##########____________##########____________#000 00#______________##########____________##########_____________#00 00#_______________########______________########______________#00 0#_________________######________________######________________#0 0#_____________________________________________________________#0 0#_____________________________________________________________#0 0#_____________________________________________________________#0 00#______##___________________________________________##______#00 00#_______##_________________________________________##_______#00 000#________###___________________________________###________#000 0000#__________######_______________________######__________#0000 00000#_______________#######################_______________#00000 000000#___________________________________________________#000000 0000000##_______________________________________________##0000000 000000000#_____________________________________________#000000000 0000000000###_______________________________________###0000000000 0000000000000##___________________________________##0000000000000 000000000000000####___________________________####000000000000000 0000000000000000000#####_________________#####0000000000000000000
objavljeno pet, 11.04.2008 18:48 | autor: true serendipity
potpuno ih podržavam. mi smo na faksu imalu frku i nitko nas niej tepao dok nismo zvali medije. molim lijepo :)))))) kiss
objavljeno pet, 11.04.2008 18:59 | autor: Go!
ako je prosvjedi i bunt bio samo radi zaključnaih vrata, samo naprijed!!! ali načuo sam da su oni [učenici] to zakuhali zbog stvari koje im donekle i idu u ruku. no, pošto nisam u potpunosti informiran to je sve!
objavljeno pet, 11.04.2008 19:02 | autor: selma
:)
objavljeno sub, 12.04.2008 17:57 | autor: nevina_suza
nije me neko vrijeme bilo..sve je več rečeno,a ja se slažem s tobom..tvojim razmišljanjem..
objavljeno pon, 14.04.2008 09:24 | autor: siscanin
Ma neka prosvjeduju to je bit demokracije!
objavljeno pon, 14.04.2008 09:37 | autor: trubica
malo sam zakasnila ,ali osjećam potrebu progovoriti,ma dajte ljudi uz svaka zaključana vrata ,a to su obično ona na glavnom ulazu ,postoje dežurni učenici koji zaključavaju vrata i otključavaju ta vrata, tako je u školi u kojoj radim,nema potrebe za panikom,nisu učenici tu kao životinje,postoje razlozi za zaključavanje. Između ostalog da ne izlaze tijekom odmora ,jer je njihovo mjesto u školi ako se ne varam. Iz sigurnosnih razloga zbog pijanih pridošlica,što učenika,ali i pojedinih roditelja.Kod nas se dogodio incident ,kad su se nepoznati učenici prikrili u masi naših učenika za vrijeme odmora i tjekom istog napali nožem dvojicu učenika,prvo pitanje je bilo zašto vrata nisu zaključana,što se tiče prosvjeda,mislim da je toga ipak malo previše,sva prava učenicima,ali obaveze nikad,ono malo djece koja su željna znanja,ne može doći do izražaja od ovih koja traže" svoja" prava.Za kraj , da roditelji malo bolje i čvšće odgajaju svoju djecu a ne TV i kompjuterske igrice,sve bi bilo u redu,no oni očekuju čuda u školi , nema poštovanja već dugo prema profesorima,pa se ne treba čuditi
objavljeno pon, 14.04.2008 20:00 | autor: Angy
Draga Natuknice dugo vas nema!
objavljeno uto, 15.04.2008 08:15 | autor: zenta
Ma kakve sankcije i zaključavanje vrata----Taman posla! To je posljednje što ima "prdagoško" i ljudsko opravdanje...
Radim u srednjoj školi i iskustvo mi daje pravo da mislim drukčije...
Tebi draga, lijepi pozdrav
objavljeno uto, 15.04.2008 16:05 | autor: Rex_hr
Uf, previše kasnim :) Podrška klincima, pozdrav cijenjenoj majci i thumbs up kćerci protestantici :))
objavljeno uto, 15.04.2008 20:21 | autor: belfegora
ne znam... najteze je svoje dijete odgojiti, ja nisam ni kompetentna da dam misljenje.. samo da citam i zapamtim... za jedan dan :)