Komentari
35 komentara na H E R O E S

objavljeno pon, 31.08.2009 23:51 | autor: Zenta


..............uvučem sebe doslovno u te priče.....ne tako često, ali me znatiželja tjera....... I mogu reći, ne povezujem sve konce ( a i zašto bih ) već samo zamišljam svijet kakav je bio.....................Grlim !

objavljeno uto, 01.09.2009 00:36 | autor: Tonkica Palonkica

meni su Heroji zakon! :D

objavljeno uto, 01.09.2009 04:31 | autor: babun

ljudi izmišljaju bića s moćima radi straha od smrti

objavljeno uto, 01.09.2009 04:50 | autor: babun

isus je prvi izmišljeni heroj

objavljeno uto, 01.09.2009 07:03 | autor: pikoslava

Vjerojatno postoji sociološko objašnjenje tog aspekta.

Vidiš, sad si me zainteresirala... baš ću pokušati 'pronaći' objašnjenje.
Iako mislim da su izmišljeni kako bi pobijedili naše strahove ...

objavljeno uto, 01.09.2009 09:54 | autor: viktorija2

Što tjera ljude da izmišljaju ljude s moćima?
Čovjek je realno fizički veoma slabo biće , u odnosu na ostale u prirodi. Kad ne bi imao ono nešto Božansko u sebi sigurno ne bi opstao.. a kamo li da bio suvereni gospodar svim ostalmi živim bićima. Da bi ostvario to Božansko u sebi, vezuje se za sile i sposobnosti koje poznaje. A ono što je zaista Božansko u nama , možemo postići samo ako prevladamo svoju prirodnu narav. Isus jest onaj tko je došao da nam to omogući.
Babune da je Isus izmišljeni heroj , bi li mogao biti toliko snažna izmišljotina da se po njemu određuje vrijeme. NOvi i stari vijek. I da se po tome ravnaju baš svi na svijetu , ljudi svih religija i uvjerenja , već više od 2000 godina.
Isusovo postojanje bitno određuje vrijeme On je prvi i posljedni , a vrijeme kad se utjelovio i djelovao na svijetu u liku čovjeka prijelomno je za povjest čitavog čovječanstva. Ni Jedno Božanstvo , ni jedno mitološko ili bajkovito biće iz niti jedne civilizacije vjere ni religije ne poznaje još jednu takvu osobu.

objavljeno uto, 01.09.2009 11:01 | autor: natuknica

Zenta, dobro pitanje: zašto bi trebalo pohvatati sve konce? Slažem se. :)

Tonkica, evo 5!

Babune, sposoban si ti i za inteligentnije primjedbe od toga da je Isus prvi izmišljeni heroj. Priča o Prometeju je postojala davno prije. A i mnoge druge.

Pikoslava, slobodno podijeli svoje spoznaje sa mnom! Mene to uvijek veseli.

Viktorija, nemoj se koristiti tvrdnjama koje nisu istina. Vrijeme se po Isusu ne ravna već 2000 godina nego dosta kraće i nulta godina nije čak ni dovoljno precizno izračunata. Mnogi drugi narodi i religije računaju vrijeme drugačije. I to znaš. I Židovi, i muslimani, i Kinezi, i Japanci... To što su neki imali moći nametnuti svoje u nekakvim dogovorima radi lakšeg snalaženja, nije potvrda ničijeg većeg autoriteta. Eventualno samo tuđe veće pameti jer pametniji popušta. Isusu treba vjerovati iz drugih razloga, a ne zbog računanja vremena. Isus ni nije došao na svijet zato da bi računao vrijeme već zato da bi nam približio vječnost. Ali ja ovdje ne pričam niti o vjerama niti o Isusu već o onome što nam je svima, bez obzira na rasu, vjeru i spol, zajedničko: bajke.

objavljeno uto, 01.09.2009 11:50 | autor: Cheyenne

mislim da svaki čovjek u sebi ima neku moć; svatko može činiti čuda. ponekad je dovoljan samo zagrljaj, riječ ohrabrenja, osmijeh.. mislim zapravo da ljudska nježnost može učiniti mnogo više nego grubost. Bitno je početi od sebe; a čitav svijet spasiti..hm..možda bismo mogli, da nam je svima jednako stalo do drugih i kad bi tuđe brige gledali kao svoje. ali znam, prevelik sam sanjar.. ipak nada postoji ; )

objavljeno uto, 01.09.2009 13:06 | autor: babun

znanje i inteligencija su dva različita pojma

šta ću kad nije bilo crtanih filmova o grčkoj mitologiji

objavljeno uto, 01.09.2009 13:27 | autor: medeja7

mislim da si na dobrom putu da i ti, napokon, počneš s pisanjem... moderne bajke... ili si već počela... Čekam... Pusa...:)))

objavljeno uto, 01.09.2009 14:25 | autor: netko drugi (Neregistriran)

bajke bez religije? teško :)

objavljeno uto, 01.09.2009 16:26 | autor: viktorija2

Iako nije točno poznato kada je Isus rođen , ipak se vremenom koje je određeno kao njegovo rođenje , koristi čitavo čovječanstvo za orjentaciju u vremenu . Baš čitavo čovječanstvo I Muslimani i Židovi iako je njihov kalendar dugačiji. NE slažem se stobom da po Isusovom životu na zemlji učinjen slučajan dogovor o računanju vremena. Tako nešto veliko i bitno nikako ne može biti slučajno. Ni jedna druga osoba iz povjesti čovječanstva ni jedan drugi događaj nisu usmjerili čovječanstvo na takvu slučajnost. Židovski kalendar je stariji , mogao je on biti prihvaćen kao svjetski kalendar ili Islamski koj je mlađi. I od njega je u zapadnoj civilizaciji moglo započeti računanje vremena. MOgli su i istočnjačke civilizacije sa veoma starim kulturama nametnuti svijetu svoje računanje vremena, ali ipak njihova su računanja vremena ostala samo dio religijske baštine i koristi se uokviru njihove duhovnosti , dok je vrijeme koje se smatralo kao rođenje Isusovo
prihvaćeno kao svjetsko računanje vremena bez obzira na religije.
A što se tiče liova iz bajki i mitoloških bića ,nikako se ne mogu uspoređivati s onim koji je istina, put i život tj. najveća moguća istina.

objavljeno uto, 01.09.2009 16:45 | autor: viktorija2

Isusov autoritet je zaista najveći na svijetu i nema većeg i moćnijeg imena od njegovog U poslanici Filipljanima stoji 1,9..Zato Bog uzdiže Isusa na najvišu visinu i dade mu jedincato ime koje je iznad svakog drugog imena. Da se Isusovom imenu" pokloni svako koljeno"nebeskih zemaljskih i podzemaljskih bića. I DA" SVAKI JEZIK" PRIZNA NA SLAVU BOGA OCA:"GOSPODAR JE ISUS KRIST"

objavljeno uto, 01.09.2009 17:24 | autor: makebejka

heroji = pogledala sve 3 sezone, jedva čekam 4.
x men= pogledala sva 3 dijela plus onaj wulverin 4 dio :)
sve mi ful zanimljivo...

ono čega se sad ne mogu sjetiti ( ne mogu se sjetiti tko je to bio-problem s pamćenjem imena...koga nisam upoznala, teško mi je ime zapamtiti...možeš misliti kad trebam učiti povijest koji je to bed)

dakle, taj neki lik, psiholog, je tvrdio da ne postoji bog, nego da su ljudi boga izmislili, da je on jednostavno projekcija super čovjeka...
znači sve ono što čovjek nije a htio bi biti...

s jedne strane, jesmo mi ljudi takvi da stalno težimo nečemu velikom i višem, i da hoćemo biti bolji nego što jesmo...
a s druge strane treba biti svjestan da si ograničen...

no s treće strane, baš bi bilo lijepo protčati kroz zid :)))

objavljeno uto, 01.09.2009 17:54 | autor: Ithiriel

e, dobra ideja... :)) vratim se sa bolje tipkovnice sa boljim komentarom :D

objavljeno sri, 02.09.2009 00:00 | autor: natuknica

Cheyenne, tvoje mi se objašnjenje nekako najviše sviđa. Budući da je u bajkama sve prenaglašeno, kako bi se naglasila poanta, tako su onda vjerojatno i moći koje ljudi doista imaju jednostavno pretvorene u čarolije. Sviđa mi se to. ;)

Babune, ti si stvarno majstor! Pa i kad se treba izvući. ;)

Eh, Medeja, kad ti meni to stvarno ne ide. :)

Netko drugi, valjda imaš pravo. :)

Draga Viktorija, Isus je rekao: "Govorite istinu jer istina će vas osloboditi!" Ne može se Kraljevstvo Božje širiti neistinama. Ima sasvim dovoljno istine za svjedočenje Radosne Vijesti. Zašto cijeli svijet uči engleski kao prvi strani jezik? Zato što je Isus govorio engleski? Ne, nego zato što je Amerika najutjecajnija država. Da, znam, u neko doba se kod nas učio Ruski. Zašto? Opet zbog nasilja. Na isti način i mi sada koristimo ovaj kalendar. Ne zato što Kinezi veličlaju Isusa, kao što svi znamo da ga ne veličaju, već zato što se povinuju zakonu jačega. A Isus nije nasilnik i korištenje Isusova imena za nametanje bilo čega je grijeh. Odobravanje nametanja bilo čega i odobravanje bilo kakvog nasilja zato da bi se širila Riječ je samo poticanje ljudi na mržnju prema onome čije se Ime koristi iako on nije nasilnik. Za mržnju koja danas vlada prema Bogu nisu odgovorni "nevjernici" nego upravo "vjernici" koji koriste silu. A trebali bi koristiti Ljubav. Imati isti kalendar je jako praktična stvar, ali on nije dokaz poštovanja nego nečijeg nasilja. Ima sasvim dovoljno Ljubavi kojom se može širiti vjera, nema potrebe da se koristi nešto drugo.
Ja likove iz bajki niti ne uspoređujem s Isusom, ali ulazeći u raspravu na tu temu ostavljaš dojam kao da dozvoljavaš tu usporedbu. I ja sam u mladosti lako bivala uvučena u ovakve rasprave, ali sam brzo shvatila da su neplodne. Jedini pravi način svjedočenja su ljubav i poštovanje. Usporedbe nema. Bajke su bajke. Ali zašto ih ljudi toliko vole? Ja ih volim.

Ha, ha, Makabejka, nisam ti ja ništa bolja po pitanju imena! Ili datuma. Fuj. Ali doista, voljela bih biti znanstvenik kada bi mi predmet istraživanja bile bajke. Pa onda uspoređivati Heroje sa Snjeguljicom... ;) Ma jel ti vidiš kako je ta Angela Petrelli bedasta? Čovječe, kako se može nekome s tolikim niskim kvocijentom inteligencije dati tolika moć? A i to je neka navada ovog današnjeg čovječanstva... ;) Ma znam, ona vjerojatno nije čitala Agathu Christie, bila je previše zauzeta stvaranjem zavjere... ;)

Ithiriel, čekam... :)

objavljeno sri, 02.09.2009 08:41 | autor: deelite

Eto, kako obično pitanje završava sasvim offtopic temom. Ne možete a da se ne dotaknete krista u svakoj misli u svakoj rečenici u svakoj minuti vašeg života. Kad sam pročitao post prvo sam namjeravao bocnuti Natuknicu kako to da malo piše fonetski pa malo ne? Prvo je spajdermen a onda je witch? No, čitajući komentare, naiđoh na Babunovog Isusa i dobro se nasmijah njegovoj šali. No, onda uvidjeh da Viktorija nema smisla za šalu i da je odmah počela sa obranom. Natuknica se uhvatila računanja vremena, a sve vrlo pogrešno, dalje nisam imao volje uopće čitati komentare, jer vidim letimično da smo se opet dočepali religije i police sa bajkama. Pa za one lijene, kojima se ne da surfati kako bi spoznali činjenice, ako vam se da možete svratiti do mene, idem napisati tko i kako je pokrenuo računanje vremena po Kristu.

objavljeno sri, 02.09.2009 09:18 | autor: viktorija2

Ako su riječi poslanice svetoga Pavla apostola Filipljanima neistina, onda može biti neistina i sve ostalo što piše u Novom Zavjetu.
Isus nije govorio Engleski jer je potekao od Židovskog naroda koji je do tada imao po Abrahamovoj vjeri savez sa Bogom.
No Engleski je po mojem mišljenju postao svjetski jezik i Amerika najveća svjetska sila zato što je autoritet Biblije osobito Novog Zavjeta odigrao najznačajniuj ulogu u izgradnji toga novoga svijeta. I predsjednici se zaklinju na Bibliju i svjedoci na sudu da će govoriti istinu. A Židovi nisu prihvatili Isusa ni Novi Zavjet. NJihov je jezik ostao veoma vezan za nihovu religiju i nacionalnost.
U KIni ima deset miliona nanovo rođenih kršćana.( Kršćani koji se krste u odrasloj dobi) I kršćanstvo niče i buja u Azijskim zemljama kroz patnje i progostva kao što je u Evropi u samim počecima. O tome mnogo piše u knjizi "Nebeski čovjek " koja govori o neljudskim stradanjima, kršćana u Kineskim zatvorima. Tim se ljudima zbog silne vjere u Krista događaju nevjerojatne stvari i čudesa kao i prvim apostolima prilikom širenja kršćanstva u Evropi.
No pošto je u ovom postu riječ o izmišljenim junacima
o bitnoj povezanosti Isusa s vremenom u materijalnom svijetu i povjesti čovječanstva pisati ću na svojem blogu.

objavljeno sri, 02.09.2009 10:48 | autor: Teta Dany

ajme, pobjegnem sa Deejevog bloga kod Naty i ovdje me dočeka isto :)
Ja obožavam Kronike iz Narnije :)
A Dee bi kritizirao Natyjino pisanje spajdermen/ witch , zar je to zaista tako važno? Dee ne budi tako kritički raspoložen prema drugima i sebi, dobit ćeš artritis :) njega dobivaju takve ličnosti koje kritiziraju stalno.
http://www.youtube.com/watch?v=H-pAMIcYywU
ja svima želim raj za sve.

objavljeno sri, 02.09.2009 11:21 | autor: natuknica

Dragi Dee, presmiješno! Možeš li ti ne dotaknuti se svoje energije ili moći misli u svakoj minuti svojeg života? Možeš li ne misliti na to čak i kad znaš da se ponašaš suprotno od onoga što "propovijedaš" i da će ti se to kad tad obiti o glavu? Kao i to da si letimično pogledao komentare. Da si ih pogledao kako spada, vidio biš da ima puno ljudi koji se ponašaju pristojno, koji me poštuju i nastoje sa mnom razgovarati o onome o čemu sam pisanjem posta i pokazala da želim razgovarati. Ali tebe zabavljaju samo komentari u kojima se ljudi ne obaziru na mene već pokušavaju skrenuti vodu na svoj mlin. Kao što bi rekao dobri stari Dee, to najviše govori o tebi i nije moj problem.

A to za fonetsko pisanje, da, to volim kada su u pitanju padeži ili kad nisam sigurna kako se nešto točno piše pa mi je lakše. U slučaju "Witch" nisam mogla napisati vič jer su slova inicijali imena djevojčica o kojima se radi i njih je 5 i ne može ih nikako biti 3 čak i kad bi im se mijenjala imena. :D

A hvala ti Viktorija što si me uputila na čitanje poslanice Filipljanima jer me baš smirilo. Nisam baš uspjela naći gdje ja to tvrdim da nešto tamo nije istina, ali svakako mi je povratilo mir nakon tvoje izjave da je engleski svjetski jezik zato što se američki predsjednici zaklinju na Bibliji. Draga Viktorija, misliš li doista da bi netko tko se iskreno zaklinje na Bibliju mogao poslije toga ići ubijati i uništavati ljude na drugi kraj svijeta? Budući da oni to rade, onda je njihovo zaklinjanje na Bibliju veliko svetogrđe. Jako mi je teško vjerovati da netko tko ljubi Boga može odobravati takvo svetogrđe. A što je s Jak 5,12? Isus je rekao "Moje kraljevstvo nije od ovoga svijeta." Želiš li reći da to nije istina? Među njegovim učenicima je bilo ljudi koji su ga napustili kada su shvatili da neće kraljevati na ovome svijetu, a danas ima toliko "vjernika" koji misle da mogu tu izjavu ignorirati. I oni su ga napustili, bez obzira na to što koriste Njegovo Ime.

Teta dani, :*

objavljeno sri, 02.09.2009 11:43 | autor: Teta Dany

:* naty i svima ostalima

objavljeno sri, 02.09.2009 11:50 | autor: ithiriel

Eto me, na poslu, i slušam 'vile narikače' kako bi to rekao moj kolega sociolog kojeg, naravno, ne spominjem bezveze, kao ni bilo što drugo, osim većine stvari :) Naime, taj isti ima vrlo decidivno mišljenje o tome kako ne valja biti previše opsjednut s bajkama jer nas one odvlače od ovog sumornog svijeta u kojem moramo živjeti. Pa tako, nakon što ja odslušam svako tolko njegovo uzrujano i zabrinuto podbadanje o tome kako sam sada posve utonula u opskurnost i kako se ne dam, baš ne dam, izvuč ni za svoje dobro, ja njemu kažem uvijek iznova nešto slično ovome...

Prvo, bajke nisu nestvarne. Sve, apsolutno sve što se nalazi u našem umu odnekuda je došlo i spojit će se u nešto novo (u mom riječniku zaista ne postoji ona kategorija - izmišljeno - u smislu da nema vrijednosti u interakciji sa sveukupnošću svijeta - znaš kako ja volim ono svoje jedno :D). No, to što ja mislim da bajke nisu bijeg od realnog svijeta jer nerijetko predstavljaju upravo promjenu tog svijeta na bolje, nije toliko bitno. Najbitnije od svega jest to da nas podsjećaju na našu plemenitost, da odišu ljudskim duhom koji u zadnje vrijeme ima sve manje mjesta za disanje, i da nas ispunjavaju osjećajima koje nemamo tako puno prilike pohvatati oko sebe. Znaš onaj, da sve vrijedi. Pogledaj sebe, mene, i gomile drugih - na koliko smo zaista ljepota naišli u tim svojim bajkama za odrasle i onda ih samo pustili u svoj život. Ne, ne, kategorički tvrdim - bajke su itekako stvarne, ne izmišljene. One su ono nešto u nama što jednostavno mora izići van, one su način gledanja na svijet i krevet od latica za dušu...

I još nešto, s obzirom da ništa ne nestaje od ničega, imaju one itekako temelj u svijetu oko nas, samo što ne gledamo baš prečesto u tom smjeru...

Kako si ono rekla... što to ljude tjera da izmišljaju bića s moćima? nemam pojma, možda je samo mašta koja nema mira ako nije zadovoljena, al nije li čudnovato - što sve postoji u našim umovima?

Nemam sad više ni pojma kaj sam sve rekla s obzirm da sam se rastrkeljala, međutim - ona tema doktorskog rada ti zaista nije loša ;), ponavljam...

objavljeno sri, 02.09.2009 13:51 | autor: natuknica

Ithiriel, prekrasno! Baš ti puno hvala! :) Djelomično bih se složila s tvojim kolegom. Mislim da doista postoje priče kojima je glavni smisao da otupe osjetila, a postoje i one koje ih izoštravaju. Opet, možda iste priče jednim ljudima izoštravaju, a drugima otupljuju osjetila? Stvar je doista kompleksna, mogao bi se čovjek utopiti razmišljajući o tome, ali ni ja ih nikad ne bih olako odbacila. :)

objavljeno sri, 02.09.2009 15:51 | autor: uzorita

Ah Natuknice, ne gledam Tv pa ne mogu sada pisati o tim navedenim likovima, no ja volim biti u svojoj bajci. Takvim vidim svoj život i sretna sam zbog te činjenice što ga činim takvim, sama stvaram te moći, svoju snagu i sve je nekako ljepše i lakše unatoč svemu preostalom.
Imam svog heroja negdje gore, znam da je uz mene stalno i tako je lijepo sve, taj mir, davanje...

slane :}*

objavljeno sri, 02.09.2009 21:33 | autor: Anoniman (Neregistriran)

Ajme šta bi sad sve htjela iskomentirat a ne mogu se prijaviti...
makebejka :(

objavljeno čet, 03.09.2009 20:50 | autor: natuknica

Nadam se da nisi odustala! Jako me zanima što želiš reći. Možeš slobodno i anonimno. ;)

objavljeno čet, 03.09.2009 22:46 | autor: makebejka

Htjela sam reći svašta...
prvo sam tebi htjela reći natuknice, da mi nikako nije jasno u ovih godinu dana koliko sam na blogu koliko ti imaš godina, jer s obzirom da znam da imaš i muža i djecu, znam da moraš biti starija od mene, ali nekad kad čitam tvoje postove, i teme kojima se baviš, i knjige koje čitaš, stvari koje gledaš, baš si mi kao curetak. (kompliment, da ne bi bilo zabune)

i totalno si mi super.

drugo što mi je ful zgodno je kako je rasprava o jednoj seriji uspjela se pretvoriti u raspravu o vjeri, to mi nije jasno(kako je do toga došlo) i totalno me fascinira.

A treće sam htjela podjeliti jedno svoje iskustvo (meni je bilo neugodno iskustvo, i osjećala sam se blesavo, ali ok)...naime potegnuta je tema harry pottera(na fakultetu, na satu, s profesorom), jedna osoba koja se voli jako praviti pametna je na sav glas počela s halabukom kako je to knjiga koja promovira crnu magiju, i vračanje, i to je dio new age religioznosti i šta ja znam što...
ja kažem nije...(naravno, ne smiješ dovršiti rečenicu, jer takve osobe imaju svoje monologe, i onda ne smije nitko drugi pobiti njihove teze...)
a onda taj lik meni: da, ta žena piše o vješticama i opisuje magijske čine, to je knjiga o sotonizmu...blbalbalba...ali na kraju toga svega dođe do zaključka da gospodar prstenova nije takva knjiga jer je tolkin vrlo veliki kršćanin i u gospodaru prstenova su vjerske teme!!!
Ok, kažem ja, ako ja sad mogu nešto reći...
Može, kaže lik.
Jesi čitao gospodara? Da. A jesi čitao Pottera? NE, da on to čita, nije lud...
Ako nisi čitao knjigu kako možeš znati šta u njoj piše?
Zna on, ne mora čitati da bi znao...
(Kad meni netko pametuje o nečemu šta nije čitao, ja šizim, jer mi je to onda gubitak vremena, i ne znam kako možeš raspravljati o nečemu ako pojma nemaš o čem pričaš...)
Onda sam ja rekla, da je tema ful slična, povukla sličnosti i paralele, ali frajer neće ni čuti...
Ja kažem ok, uzmimo kao da Harry potter spada pod New age, ali spada i Gospodar, ne možeš sad svrstati gospodara prstenova u veliku knjigu kršćanstva, vilenjaci, hobiti, čarobnjaci i šta ja znam šta još...
Uglavnom...kaže lik na kraju: on nikad ne bi dao svom djetetu da tako nešto ide čitati kao što je Harry Potter...
Ja kažem ok, znači ti ćeš svome djetetu braniti da čita knjige koje hoće?
Sjetila sam se odmah još nečega, a šta je sa snjeguljicom, crvenkapicom, pepeljugom, i sličnim pričama, isto ima magije, i junaka i velika sličnost...
Na kraju ispadne da i te bajke nisu kršćanske, da to djeci ne treba čitati kad ima toliko puno krščanskih priča...(ja osobno ne znam koje su te, ali ok)
Ja se zbilja nisam htjela prepucavati pred profesorom, pa sam rekla da odustajem od daljnje rasprave...
ali činjenica je da ni ja,a ni jedna druga osoba koju ja znam nije izrasla u sotonista jer joj je čitana bajka prije spavanja...sve te serije ja smatram super jer su fora za razvijanje mašte, i iskreno priznam da ni meni ne bi smetalo da imam super moći...zašto ne biti malo drugčiji (kao što sam spomenula u prošlom komentaru, ne bi ništa protiv imala da mogu trčati kroz zidove - doduše, mislim da mi je želja za tim došla jer sam klaustrofobična)...
gledala sam kao mala i serije s vampirima i koješta drugog, pa nisam zato čudoviše, niti tako nešto može utjecati na vjeru u Boga, pa ne kužim čemu sva ova rapravljanja :))

Eto sad si dobila moj koomentar od metar i pol :)

objavljeno pet, 04.09.2009 00:44 | autor: natuknica

Draga Makabejka, baš ti hvala! Ma nemaš pojma kako se slažem s tobom. Što se moje dobi tiče, iako znam da ima puno starijih ljudi od mene, volim o sebi pričati kao o staroj ženi. Recimo da sam dovoljno stara da OPET čitam bajke. ;) Objasnila sam to u http://natuknica.mojblog.hr/p-bajke/106299.html pa ne bim sad ponavljala.

Onima koji napadaju Harry Pottera i ja kažem samo "Očito je da ga niste pročitali." Istina, malo je problem s HP što vidiš koliko je poruka u njemu vjerski obojena tek kad dođeš do kraja. Sa svih onih prvih 6 knjiga, priča je mogla završiti na preko nekoliko raznih načina i svaki od njih bi nosio drugu poruku. Opet, činjenica je da se JKR trudila zadržati priču vjerski neutralnom kako bi se knjige bolje prodavale. Ipak, definitivno je priča izuzetno pobožna. To za Pepeljugu i Ivicu i Maricu je rekla i moja svekrva. ;)

Kao što reče Netko Drugi, čini se da je doista nemoguće iz bajki isključiti religiju, pa onda nije ni čudo da je rasprava krenula u tom smjeru. Na koncu konca, i Heroji su vrlo religiozna serija. Vrlo. Upravo čitam jednu drugu bajku, ovaj put opravdano napadanu od Crkve iako nisam došla do kraja, a kraj je obično ključan, i tako je dobro pisana, znaš, ono, kad vidiš da je pisac stvarno dobar iako se i ne slažeš s njegovim pogledima. To je bajka koja možda pokušava srušiti jednu vjeru, ali samo zato da bi je nadomjestila drugom. I neće dugo proći, vidjet ćeš, da će ono što sad sebe naziva pokretom, postati institucionaliziranom religijom i ta će bajka postati jedan od bitnih dijelova iste.

Možda samo pod utjecajem Harry Pottera i ove bajke koju sada čitam, ali imam osjećaj da su smrt i odnos prema smrti također bitni dijelovi bajki. Možda je to samo u zadnje vrijeme, jer su se ljudi toliko otuđili od smrti, neprestano gledamo razne vrste nasilnih smrti na televiziji, a u stvarnom životu je nastojimo maksimalno udaljiti od sebe, smještamo stare ljude u domove kako ih ne bismo morali gledati kako umiru. Nekada su možda ljudi lakše prihvaćali smrt kao sastavni dio života, svojevrstan završen posao. Danas se svim silama bore protiv nje. Možda se meni samo tako čini. Lako moguće da su se ljudi oduvijek pitali o smrti i da su uvijek ta svoja razmišljanja stavljali u bajke.

Ono što me malo razočaralo je da se nitko nije osvrnuo na moju rečenicu "Kako lako povjeruje da može činiti zlo jer ima uzvišeni cilj!" To mi se čini tako bitnim jer ljudi stvarno prelako zaborave da uzvišeni cilj prestaje biti uzvišen ako se do njega dolazi čineći zlo. Zato mi se sviđa HP. Jer on u tijeku odrastanja shvati da mu zlo ni na koji način ne može pomoći.

E, da, ima i kršćanskih priča. Jedna je sigurno Heidi. Ne bih ti znala točno reći kako, ali znam da mi je nona svojedobno poklonila knjigu u izdanju KS-a u integralnom prijevodu, a ne u iskrivljenom kako su je morali prevoditi službeni prevodioci. Sad, taj integralni prijevod se možda sastoji samo u tome da je kao u Kästnerovom "Letećem razredu" samo riječ "Božić" svugdje zamijenjena s "Nova godina". Prijevod tako ispadne presmiješan jer "stara godina" nikako ne može zamijeniti "Badnjak". Od vrlo kršćanskih pisaca mogla bih spomenuti i Michaela O'Briena. Makar sam se, dok sam njega čitala, zapitala - što ovog čovjeka muči? Što se inače nikad ne pitam kad čitam knjige - kako se zapravo autor osjeća? Ali ima zanimljivih ideja. ;)

objavljeno pet, 04.09.2009 16:30 | autor: makebejka

Ne bi mi u sto godina palo na pamet da je Heidi kršćanska priča, stvarno ne bi...
Ono što me zanima, je što je to što sad čitaš :)
Na pitanje o godinama nisi odgovorila, ali ni ne moraš, znam ja da se žene to ne pita, a s obzirom da si meni kao curetak, onda ćeš mi tako i ostati.

Što se tiče smrti, istina je da ju danas na sve načine pokušavamo odgoditi, no tko bi želio živjeti vječno, ja ne...možda postoji strah od smrti, ali ni vječni život nije rješenje.

I htjela sam reći još nešto, ne mora nešto biti kršćanska bajka, da bi bilo poučno.
Npr. meni je kao maloj strašno bila draga ježeva kućica koju sam dobila na poklon od bake i djeda i baš sam ju voljela čitati, onda danas može netko za nju reći to je new age, kako jež ima kuću i hoda i šta ja znam šta radi, ježevi nisu kao ljudi i slično, ok...
meni je priča ipak bila super...isto kao ivica i marica, jer ja se i kao velika nadam naletjeti na čokoladnu kuću :))
žurim...
vjerojatno sam nešto preskočila odgovoriti.

objavljeno pet, 04.09.2009 19:44 | autor: natuknica

Ne, ne, uopće ne skrivam godine, samo mi nekako nije fora niti isticati ih. Punih 45. :) Djeca mi imaju 16, 15 i 10. Muž 50. Sad sve znaš. ;)
Sviđa mi se jako i izjava iz posvete Malog Prica "Svi odrasli su nekad bili djeca, ali malo njih se toga sjeća." E pa, ako sam ja jedna od tih malo, onda sam zadovoljna. ;)

Ma nisam ni sumnjala da te zanima što to sada čitam. Budući da sam dovršila, mogu sada i reći: Zlatni kompas, tj trilogija Philipa Pullmana: "Polarno svjetlo", "Tanki bodež" i "Jantarni dalekozor". I daleko od toga da nema pouke. Pomaži drugima, budi marljiv, ništa se ne može postići bez rada (toliko da talent nije ni bitan), pružaj osmijehe, bodri druge ljude... Lijepo, zar ne? Osim upornog isticanja da Boga nema. Doslovno. A istovremeno priča o zadacima koje pojedinci imaju i o sudbini koju moraju ispuniti. Istovremeno čovjek (autor), bez obzira na to što tvrdi da naporno i teško radi, očito ima izuzetni talent. To ti je jedna neopisiva mašta! U svakom slučaju, slažem se s tobom da ne mora priča biti vjerski obojena da bi bila poučna. Što je manje vjerski obojena, to može do više ljudi stići. Lijepo je da uopće postoje priče s poukom. :)

A sad, uopće ne znam što je to New age. Čula sam mnoge da ga spominju i napadaju, ali nisam uspjela skužiti na čemu se temelji. I Philip Pullman kaže da priča nije samo ono što je pisac napisao nego i način na koji čitalac reagira na to. Dakle interakcija između riječi i čitaoca. I mislim da je to istina. Dakle, istu priču različiti ljudi mogu interpretirati na različite načine. I u pravilu to i rade. Zašto mi je to palo na pamet? Pretpostavljam da onaj tko želi vidjeti New age, vidjet će ga svugdje, onaj tko želi vidjeti religioznu poruku, isto će je vidjeti svugdje. :)

objavljeno sub, 05.09.2009 16:09 | autor: miu

poprilično sam uvjerena da u americi postoje "stručnjaci" koji se bave pitanjem ljudskih supermoći u holivudskim serijama i filmovima i njihovom utjecaju na društvo.

i ja gledam heroes. iskreno, mislim da je to ko prvo veliki rip off x-mena, koji su došli davno prije. ali to nije spriječilo da me Tim Kring uvuče u sve one vremenske spletke u prvoj sezoni, tj u volume 1. koja jedina vrijedi.

da, pogledala sam sve do sada, prva sezona mi je postala ponovno lako štivo pred spavanje, čisto da se podsjetim koliko me očarala cijela serija. volume 2 i 3 su pretjerali. oduzeli svima moći, i hiro koji mi je najdraži se sada pati radi toga. koju je moć imao njegov otac? :D

računam da će ova nadolazeća sezona spasit što su drugi zasrali u 2 i 3 volume, pošto je Tim ošo nakon prve i sada se vraća na 4. jedino zato željno iščekujem nove epizode. :D

objavljeno sub, 05.09.2009 16:46 | autor: makebejka

Sve sad znam :))
Moja majka ima 39, pa ne čita Harry Pottera, ne gleda heroje i slično, to su joj dosadne stvari za djecu :)
Pa predpostavljam da si ti kul mama jer pratiš sve što tvoji klinci prate.
A ta rečenica iz malog princa je istina, i mislim da zbilja jesi jedna od tih malo.

Čitala sam knjige, ali se slabo sjećam.

što se tiče new agea, slušala sam cijeli semestar predavanje o tome, i idalje nemam pojma točno što je...
kao religioznost, nazvana new age, iliti novo doba, a unutra se ubraja sve i svašta, od načina prehrane (vegeterijanizam, makrobiotika...), pa metoda lječenja i opuštanja (akupunktura, aromaterapija, masaže...), pa feng shui (ono s razmještanjem namještaja)...i slično, jer to sve potiče iz drugih religija, ali se "infiltriralo" u kršćanstvo i sad kao kršćani sve to rade/koriste i slično, a da nisu svjesni da je sve to dio neke druge religije...
no točno to sam i ja rekla: tko ga hoće vidjet naći će ga svugdje, i profesor se čak složio sa mnom...

objavljeno uto, 08.09.2009 23:52 | autor: natuknica

Miu, zapravo sam odgađala odgovor na ovaj komentar jer sam pokušala skužiti tko je Tim? Dobro, skužila sam, konačno. ;) Ono što me recimo oduševilo, to je da Angela ukrade čarape u prvoj epizodi prve sezone, a onda se tek pri kraju 3. sezone (volume four) otkrije zašto je to napravila. Obožavam takve sitnice. Iako se i meni čini da su se u nekim stvarima zapetljali i da nisu sasvim konzistentni. Tako mislim da imamo još vremena doznati i koje su moći Hirotova tate. Nekako mi se čini kao da ih se on odrekao, možda kad mu je žena umrla, da bi se bacio na običan biznis. možda ima neku moć sličnu Sylaru koja nije tako očita na prvi pogled? Ali mislim da imaš pravo da postoje stručnjaci koji se bave proučavanjem toga kako super moći djeluju na gledatelje. primijetili su, recimo, da nakon filma punog agresivnosti, ljudi imaju puno veću potrebu za šopingom nego nakon nekog romantičnog filma. Samo izgleda da ti stručnjaci postoje koliko postoji i čovječanstvo, kada su oduvijek smišljali priče o ljudima s posebnim moćima. A možda su samo pokušavali naći neko objašnjenje za ljude koji općenito imaju izraženije neke sposobnosti.

Ove nedjelje mi se dogodilo nešto jako čudnovato. Župnik je na propovijedi pričao o bajkama! A nekako čisto sumnjam da čita moj blog. Nije baš neki kompjuterski tip. I rekao je nešto kao da su one odraz čovjekove potrebe da može nešto što mu se čini nemogućim. I da je to upravo vjera - kada vjerujemo da to (nemoguće) zaista i možemo. Baš mi se učinilo zanimljivim.

Makabejka, baš sam razmišljala o mojoj mami, kada sam ja bila negdje u dobi moje djece. Mi smo tada isto čitale isto štivo. Ljubavne romane. Uglavnom "Doktor" ljubavne romane. :D Onda bismo čak o tome znale i pričati. Inače je moja mama sa mnom pričala o svemu i svačemu, samo ne o meni. Razgovarale smo o tome, negdje pred moju udaju, kada sam je ja optužila da uopće nije bila zainteresirana za mene, a ona mi je rekla da je pričajući o drugim stvarima otkrivala puno toga i o meni, a da ja nikada nisam htjela pričati direktno o sebi. Što zapravo zvuči jako uvjerljivo. Što hoću reći? Nemaju svi ljudi iste interese ni istu narav. Ja sam fakat sada u toj fazi bajki, ali samo jedna od mojih kćeri me razumije. Jedna čita samo stripove. Treća, ne znam baš. Ona me najviše podsjeća na mene, i ja sam bila prilično lijena u toj dobi i prilično sam se dobro s tim izvlačila. Tako da svatko zapravo ima nekako svoj put i svoje sklonosti. Nema kalupa u koje sa smijemo trpati.

Nema veze što se slabo sjećaš, budi oprezna kada ti djeca to požele čitati. ;)

I hvala ti na objašnjenju za new age, sad sam ipak malo pametnija. ;)

objavljeno sri, 09.09.2009 07:51 | autor: trazimte

Kako mi je žao što sam došao ovako kasno i zatekao toliko toga za čitanje pa ću verovatno nešto i ponoviti ali oprostićete mi. Srećom Mozila ima Find pa vidim da niko nije pisao o Beskrajnoj priči Mihaila Endea koja me je već sasvim matorog naterala da je pročitam u jednom dahu (400 strana, da ne pominjem i sve ostale knjige o kojima ste pričali, osim HP).
Izmišljamo heroje jer nemamo dovoljno vremena da ih proživimo i dajemo im moći koje će omogućiti da preživimo do sledećih heroja. Ovde negde na hr domenu imam jednu sagu, heroja i heroinu i za njih celi jedan ne baš izmišljen svet koji je svet mogućnosti i mesto za preslikavanje onog što jesmo,i onog što bi želeli i onog što bi mogli da budemo. Ono što je lepo u toj sagi je da je nakon pisanja, za koje je postojao razlog, počela da se odvija i u mom životu. Sve slike opisane u 'svetovi'ma su se u nekom obliku nekom dogodile i ti ljudi me nalaze i pričaju mi svoje slike skoro identične mojim. U svetovima se sada ništa ne dogadja... Čekam da ih stigne stvarnost...
Onima koji su pisali bajke i izmišljali heroje, sve to se i događalo... Na neki od načina. :o)))

objavljeno sri, 09.09.2009 08:00 | autor: natuknica

Hvala ti, Tražim te, na još jednom prijedlogu za istraživanje. :) I na dijeljenju svoga iskustva. Da, vjerujem da je baš tako. :)

Komentiraj:
 

 
 

Korisnik

Nemate MojBlog račun?

Otvorite svoj račun ovdje!

Lozinka

Link:

 

Emg.hr




MojBlog