objavljeno čet, 16.06.2005 19:19 | autor: OptionMaster
samo da vas potaknem da "otvorite" KOMENTARE.. SAD KAD STE VEC TU - SAD BI MOGLI NESTO I NAPISATI>! Ajde cekam na Vase unose! Pretty PLEASE WITH CHERRY ON THE TOP!! THX
objavljeno čet, 16.06.2005 23:28 | autor: Bijeli_Miš (Neregistriran) (Neregistriran)
Nevjerujem, em garant nemaju svi dionice, em i oni koji imaju neće svi
odjednom prodat, a neki koji imaju
neće uopće prodat možda ostve u nasljedstvo(neznam baš kako to ide zakonski, ali sigurno je moguće).
A neki su možda već prodali, a da više nisu ulagali
Plus kolkiko ima trejdera a da nisu iz US?!
Možda izazove lagani bearish trend ali nevjerujem da će bit išta značajno.
Just my 2 cents worth.(Jel se tako kaže :)
objavljeno pet, 17.06.2005 00:44 | autor: OptionMaster
DA, da, tako se kaze.. puno hvala na misljenju i BEZ ZELJE DA TI PROTURJECIM NEGO SAMO IZ ZELJE DA igram ulogu "Devil's Advocat"a kako vele, tj da UKAZEM NA SUPROTNU STRANU jer ako se samo svi slozimo onda nema polemike... evo izvoda koji govori o VELICINI GENERACIJE BOOMERSA:___So what are the 75% or more of the retiree's going to do? They are going to do what all retiree's faced with a similar problem do. They are going to stop spending as much, and they are going to sell the house with the big mortgage and look for a much smaller place to rent or buy. They are going to call up their brokers and say "sell my common stocks and put the money into some fixed income investments so I will have some money to live on". Indeed, by the time 2009 arrives we are going to see millions of older Americans curtail their spending, put the "home for sale" sign up and start dumping their stocks. And those millions of retiring, or soon to be retiring "baby boomers", will quickly mushroom into the tens of millions with each passing year as more and more "boomers" reach 62 years of age. In case you don't know it 75 million Americans were born in the "baby boomer" years between 1946 and 1964. They are one quarter of the U.S. population." __ samo toliko da ljudi ne misle da se radi o nekoj "maloj grupi ljudi" u US ili na svijetu (i ja i moja generacija pripadamo toj grupi po gornjoj definiciji!!)!
objavljeno pet, 17.06.2005 08:02 | autor: Ptich (Neregistriran) (Neregistriran)
Ja mislim da ce utjecati na market tako da usporiti rast. Trend je imati jedno ili maksimalno dvoje djece i to od 28 do 35 godina starosti. Djecom se nema tko baviti. Roditelji cijele dane rade, bake i djedovi jednim dijelom su pokojni, a drugim dijelom trebaju pomoć od nas (zdravstvenu i financijsku). Nase generacije vise su zaokupljeni s trenutnim stanjem, a ni malo nas ne zanima mirovina. Sad imam 35 godina (10 g radnog staza), a jos trebam 30 godina do mirovine. Znaci rad do kraja zivota i prvenstveno što bolje sad prozivjeti . Ako nema pomladka (djece) nema ni znacajnog pokretaca razvoja, osim uvoza radne snage.
objavljeno pet, 17.06.2005 12:39 | autor: tvrtka
ja mislim da nece utjecati na market posto nove generacije vise kupuju dionice tako da ce se to odrzavati na nekom nivou, a vremenom mozda i povecati.
Ovo je samo moje osobno misljenje bez ikakvih naucnih ili statistickih osnova.
objavljeno pet, 17.06.2005 16:43 | autor: oglo (Neregistriran) (Neregistriran)
Ne vjerujem posto market zivi svoj zivot odvojeno od takvog utjecaja. Veci problem bi napravili kinezi da prodaju drzavne obaveznice USA. To bi bio pravi sex. Pozdarav Oglo!
objavljeno pet, 17.06.2005 19:54 | autor: OptionMaster
pratim, citam vasa misljenja i mogu reci da su jako zanimljiva. Dakle izgleda da za sada vecina VAS NE MISLI DA CE UTJECAJ POVLACENJA BABY BOOMERS GENERACIJE U PENZIJU IMATI NEKI VECI UTICAJ NA STOCK MARKET (iako je to prakticki 1/3 stanovnistva u US, a sigurno cine veliki postotak i u drugim zemljama)! Vidjeti cemo da li ce se netko javiti sa suprotnim stavom!? Hvala svima do sada na komentarima!!
objavljeno sub, 18.06.2005 20:07 | autor: OptionMaster
cudno da felix jos nije ostavio svoje misljenje?!
objavljeno ned, 19.06.2005 22:59 | autor: nevaljan
Baby boomers i devils advocat su dva pojma koja onako zvuce strucna pa kad ih netko upotrebljava ispada pravo boom pametan a zapravo se pojavljuju u svakoj(vecini knjiga) iz strateskog menagmenta.Ljudi s minimalnim kursom ekonomije(kao ja naprimjer)znaju da takvo nesto nemoze utjecati na stock market.
objavljeno ned, 19.06.2005 23:20 | autor: OptionMaster
o, pardon NEVALJAN, ali ako si malo pogledao/la moje linkove gore ili samo napravi/la elementarni search na GOOGLu vidio/la bi da o ovoj temi uvazeni strucanjci i profesori ekonomije (Yale University profesor npr.) lome koplja tvrdeci upravo suprotno od tebe, ali ko su oni da tebi nesto objasne, ne? sa svojim "minimalnim kursom " ekonomije ti znas sigurno puno bolje od tih ljudi (doktora ekonomije) ha, ha ...
objavljeno ned, 19.06.2005 23:58 | autor: nevaljan
tekstovi su napucani s nekim profinjenim ekonomskim zargonom pa sve izgleda vau pametno ,a kad ga procitas vise puta vidis da je to prosipanje iz supljeg u prazno i obrnuto.....A ako nesto pise dr.sc nemora biti i dobro jer sta su sve vec oni tvrdili...
objavljeno pon, 20.06.2005 00:07 | autor: OptionMaster
pa kako ne kuzis da se i tvoj "minimalni kurs" iz ekonomije o kojem pises bazira na znanjima, udzbenicima i istrazivanju tih i takvih ljudi. Ne placaju ih za badava STOTINE TISUCA DOLARA u tim ustanovama! Ne znam, ne volim potcjenjivati nicije misljenje (pa ni tvoje) ali ja bih bio NAROCITO OPREZAN da ne potcjenim misljenja takvih strucnjaka.. zato sam i trazio vase reakcije jer mi se cini da tu ima dosta logike. Pogledaj samo onaj clanak pod linkom #2 gore kad budes imao vremena (dugacak je za procitati).. fala na komentarima!
objavljeno pon, 20.06.2005 13:45 | autor: vek (Neregistriran) (Neregistriran)
mislim da je glavno pitanje ovdje koliki dio ukupnog komada dionica baby b. posjeduju,"that about 11 percent of all stocks were owned by individuals (many of them Boomers) through mutual funds." Iako znam da dosta penzica u CDN zapadne u krizu kada prestanu raditi jer porezi(pogotvo real estate) inflacija i penzija koja vise manje stagnira dovode do toga, ne mislim da ce se to nesto odraziti, mozda bude par nekih korekcija prema dolje al to ce vise biti u rangu "buy the rummor sell the news", jer niti predstavljaju neki veliki dio, a i taj dio koji predstavljaju opet netko drugi imam kakvu takvu kontrolu nad njime-Mutual Funds, niti ce svi nahrliti u isto vrijeme, a i kupaca/potraznje uvijek ima.
objavljeno pon, 20.06.2005 20:22 | autor: Bijeli_Miš (Neregistriran) (Neregistriran)
"Baby boomers i devils advocat su dva pojma koja onako zvuce strucna"-Koliko ja znam devil's advocate je film, i čisto sumnjam da je to ikakav ekonomski izraz, a onda opet I might be wrong!
objavljeno pon, 20.06.2005 23:50 | autor: OptionMaster
da, ma Devil's Advocate je izraz u engleskom koji znaci da ces "zauzeti suprotnu stranu u nekoj raspravi" tj zauzeti ces se za suprotnu stranu (privremeno i iz nekog razloga) bez obzira da li MISLIS TAKO ILI NE! na primjer ako na CNBCju intervjuiraju nekoga ko je BULLIsh a nema mu ko proturjeciti onda voditelj moze reci "Let me play the devil's advocate for a moment, what about ..blah bla " i onda iznese niz SUPROTNIH STAVOVA (sto ne znaci da voditelj TAKO MISLI, nego da je samo privremeno zauzeo suprotnu stranu argumenta jer bez toga nema diskusije)!! Taj izraz je netko shvatio kao strucan a to je u stvari samo obican izraz u jeziku (koji mi nemamo) pa ga je tesko prevesti sa 2 rijeci kao sto je u originalu! Htio sam ustediti na tipkanju a u stvari evo pisemo o tome vec par komentara..sorry za izazvanu zabunu..
objavljeno uto, 21.06.2005 16:28 | autor: Felix (Neregistriran) (Neregistriran)
Sorry Optonmaster... u ZEITNOT-u sam!
objavljeno čet, 23.06.2005 00:15 | autor: Felix (Neregistriran) (Neregistriran)
Nije mi baš najjasnije pitanje...kako će se odraziti na cijene ali u kojem ROKU?Dugoročno ili kratkoročno.To što je procjenu donio istaknuti profesor ekonomije ne mora davati dodatnu težinu njegovoj tvrdnji!Bio bih itekako kritičniji prema svojem stavu da se radi o trejderu.Kako nam je poznato nitko još nije uspio odnijeti novce na drugi svijet...ostali su oni ovdje i teško da će ih netko držati u čarapi.S druge strane to ne znači da će sad odmah svi penzioneri poumirati!Samo će trošiti ušteđevinu za nastavak života i neće privređivati,a pošto se radi o značajnom dijelu populacije moglo bi negativno utjecati.Stvar je u procjeni i vaganju argumenata i kontraargumenata,a osobno mislim da kontraargumenti imaju dugoročnu prevlast.Kao npr. neće svi odjednom otići u penziju,niti neće svi odjednom umrijeti(možda zvuči morbidno,ali kaj mogu?),neće svi odjednom povući sav kapital iz dionica odnosno udjela u fondovima i spremiti u čarapu dok im isti donose konstantni profit(ne mora biti tako,ali u većini slučajeva vjerojatno je)Kaj bi nastalo u slučaju da sav svoj kapital povuku iz izloženosti tržištu kaj je nemoguće jer je kapital bilo u obliku novca ili zlata ili nekretnina...uvijek izložen pozitivnim ili negativnim kretanjima tržišta.iz toga razloga će većina će vjerojatno otkidati dijelove svoga kapitala u mjeri koja im je dovoljna za namiriti svoje tekuće životne potrebe,dakle biti će potrošači i od njih će opet netko imati koristi i zarađivati...i tako u krug.Činjenica je da iz generacije u generaciju nastaje sve više vrijednosti koje će se opet prenijeti na buduće generacije,tako da je ovaj postotak boomera preuveličan jer broj nije smanjen za nadolazeće mlađe generacije koje će tek stjecati nove vrijednosti možda i kao pojedinci učinkovitije od starijih.Iako je njihov broj manji nije uzet u obzir,kao ni veći dio novostvorenog i ostaloga kapitala koje će im starije generacije ostaviti u naslijeđe.Moglo bi se još i detaljnije analizirati,ali na temelju ovih nepobitnih činjenica mislim da će učinak na market biti mizeran,ako ga uopće bude...najviše na psihološkoj razini,a i takvi utjecaji će se s vremenom korigirati.
objavljeno čet, 23.06.2005 00:25 | autor: Felix (Neregistriran) (Neregistriran)
Hoćeš još detaljnije...?Možda će dodatno profitirati razne turističke agencije,hotelijeri,prijevoznici...proizvođači lijekova za bolesti koje se pojavljuju u poznijim godinama,a na gubitku biti proizvođači sportskih automobila...Mislim da će svi trejderi imati samo koristi jer će doći do povećane volatilnosti ...briga nas u kojem smjeru...ako utjecaj bude i veći...he he.Pozdrav
objavljeno čet, 23.06.2005 00:39 | autor: Felix (Neregistriran) (Neregistriran)
Ako je četvrtina populacije u pitanju ne mora značiti da je i četvrtina kapitala u njihovom vlasništvu...pitanje nije jasno nego je vrlo nedorečeno i na temelju polovičnih informacija teško je donijeti pravilan zaključak!Jel možda i B.Gates među njima...teško da će potrošiti na sebe više od 1% kapitala?Ha ha ha!E sada je bilo dosta..pretjerao sam.Uglavnom ne volim donositi površne zaključke...jedno su uvjerenja,a drugo činjenice!
objavljeno čet, 23.06.2005 08:00 | autor: OptionMaster
e pa to, tako nesto sam i ocekivao, malo detaljnije obrazlozeno misljenje ili stav o tome kako ce se to odraziti na Market a misli se tokom godina dok ta generacija odlazi u penziju i pocinje trositi svoju ustedjevinu tj PRODAVATI DIONICE KOJE SU NAKUPILI KROZ GODINE po razno raznim RRSPjevima i 401-K- evima! Kad bi se tocno znalo kako ce to uticati na Market onda se o tome NE BI VODILA POLEMIKA ali se VODI i tako sam ja htio malo polemike ovdje i DOBIO SAM JE najvise zahvaljujuci Felixu ali i bijelom Misu, nevaljanom, tvrtki i ostalima.. Hvala na raspravi!
objavljeno pet, 24.06.2005 13:50 | autor: Felix (Neregistriran) (Neregistriran)
Kaj misliš kako će se to odraziti na broj novozaposlenih o čemu si nedavno pisao na HK1.Otvoriti će se puno radnih mjesta...čak i više nego će ih biti moguće popuniti po logici stvari,pasti broj nezaposlenih i socijalnih slučajeva...Kaj ti misliš o svemu makar ukratko...pozitivno ili negativno?Sada kad je komentiranje završilo bio bi red da se izjasniš:))
objavljeno uto, 28.06.2005 22:06 | autor: OptionMaster
da imas pravo, Felix.. Oprostite svi na malom kasnjenju.. Ja mislim da bi VELIKA KOLICINA LJUDI KOJI VISE NISU ZAINTERESIRANI ZA DUGOROCNO INVESTIRANJE (ulaganje) KAO NEKADA NEGO SAMO NA VADJENJE PROFITA< MOGLO UTJECATI (ako nista drugo) NA TO DA SE MARKET DUGO VREMENA TREJDA "POSTRANCE"!!> Ako ne znate sta znaci postrance (sidaways) pogledajte vecinu indexa i dionica od 2001 do danas pa cete vidjeti na grafikonu kako to izgleda! Sve u svemu za trejdere je i to OK samo treba izraditi taktiku i prilagoditi se takvom Marketu! FALA SVIMA NA KOMENTARIMA!!!!!!!!!!