objavljeno sri, 31.10.2007 07:04 | autor: romantales
Svijet je odavno globalno selo i noć vještica je odavno prisutna po Europi; netko je taj običaj prihvatio, netko nije, niti ikada hoće. Malo mi je paranoičan stav o zločestim Amerikancima koji nam eto i običaje nameću, kada već godinama po njihovim filmovima i serijama gledamo o "trick or treat" maškaranju, bilo je samo pitanje vremena kada će i po ostatku svijeta krenuti s maškaranjem na noć vještica. Stvar je osobnog izbora prihvaćanje tog običaja, kao što je i osobni izbor ručak u najpoznatijem fast food lancu prehrane američkog porijekla. Što se tiče njegovanja vlastitih običaja i kulture, odgovornost je na svima nama, ali nećemo daleko stići dok god je očuvanje tradicije u rukama nekoliko entuzijasta ili seoskih klubova, ako i postoji neki lijepi običaj nitko ga ne zna komercijalizirati i učiniti popularnim na pravi način. Rijeka je veliki grad (mislim da si u Rijeci ako ne griješim?), a koliko radionica i tečajeva u tom gradu možeš naći? Ima li netko tko će te naučiti plesti, vesti ili tkati? Da bi se tradicija slavila i poznavala netko treba s tom tradicijom nastavljati, a tko će nastaviti ako nema gdje naučiti? Amerikanci na svakom svom blagdanu znaju dobro zaraditi, istina je da su komercijalizirali i kršćanske blagdane poput Božića i Uskrsa, ali nikako ne želim njih osuđivati zato što oko mene ima sve više onih koji te blagdane doživljavaju kao prigodu da objese Djeda Mraza s ljestvama na balkon ili obojaju jaja za doručak sa šunkom.Mi vlastite korijene sasvim pristojno zaboravljamo i bez američke pomoći.
objavljeno sri, 31.10.2007 09:13 | autor: janna
slažem se romantales,,,,malo smo pretjerali sa amerikanizacijom ,a imamo toliko naših prekrasnih starih običaja.
Ipak kad pomislim kako klincima zasvijetle oči....pristajem:)))
objavljeno sri, 31.10.2007 09:35 | autor: neko zaljubljen
Ja uvijek cijenim i postujem tudje,ali ne toliko da bi obiljezavao noc vjestica :))) pozdrav
objavljeno sri, 31.10.2007 09:38 | autor: an_dan
Pozdrav
objavljeno sri, 31.10.2007 10:24 | autor: frka
Izdvajam:"Pričala mi je kako svaka grupa tih raznih doseljenika ima svoje praznike, svoje običaje i kad jedna grupa nešto slavi, cijelo joj se mjesto pridružuje. Tako oni međusobno razmjenjuju običaje, međusobno se bolje upoznaju i žive u miru i veselju." N avedena situacija postojala je i u BiH prije ovog nesretnog rata, susjedi su slavili oba Božića, bajram itd...zajedno, razmjenjujući običaje i, što je meni osobito simpatično, imajući više razloga za druženje i veselje i poštivanje i obogaćivanje...zato ja nisam ni protiv jednog običaja koji donosi zajedništvo, veselje, obiteljska okupljanja...što se SAD-a tiče, oni su uglavnom sve običaje preuzeli od doseljenika iz svih krajeva svijeta i od toga napravili potrošačku groznicu...a vidim da si na SAD posebno osjetljiva...ipak ne mislim da je ta zemlja izvor svih zala, a da smo mi ostali nevine žrtve...nitko osim nas samih nije odgovoran za to što smo zanemarili svoje običaje...
objavljeno sri, 31.10.2007 10:26 | autor: frka
još nešto: predivan je prizor prolaziti noću manjim mjestima s obiteljskim kućama na čijim prozorima svijetle Bundevići...i baš me briga otkud je došlo kad je tako lijepo...brzo će Božić pa možeš obuhvatiti i običaj kićenja jelke na sličan način...:)))
objavljeno sri, 31.10.2007 10:27 | autor: nevina_suza
tek sam se probudila,a vi već na veliko o vješticama :) meni je to dan kao i svaki drugi..nikada ga nisam obilježavala na neki poseban način..pozz
objavljeno sri, 31.10.2007 11:13 | autor: medeja7
ja sam se vratila...ali bez metle, odnijela ju je bura...skoro i mene...do tebe...a vidiš kakva sam ti ja Vještica/ni metlu ne mogu sačuvati/...a do noći ima još dugo, dugo...Ova naranča-bundeva je zakon...a s razmišljanjem, tvojim, se slažem...Kiss:)))
objavljeno sri, 31.10.2007 11:30 | autor: lana20
hm! ne slažem se za djeda mraza! on ipak postoji! u laponiji! barem ja tako vjerujem! :-) da, slažem se u potpunosti za haloween i valentinovo. mislim, ako nekoga voliš pridavat ćeš mu pažnju svaki dan, a ne samo na valentinovo. a što se haloweena tiče, sviđaju mi se bundeve sa strašnim facama, ali to je sve! kiss! :-))))
objavljeno sri, 31.10.2007 13:05 | autor: Tonkica Palonkica
da, mislim da si dobro zaključila da Irci baš u ovome nisu imali svoje prste. :D a Ameri samo plasiraju svoje proizvode i izume - naš je problem što ih gutamo i prihvaćamo.
objavljeno sri, 31.10.2007 14:50 | autor: ana12
dal se varam ili je ovo naranča ako je dobar štos...hi-hi...ja obožavam dubiti bundeve jednom sam sa frendicama napravila barbiku...hi-hi...big kiss from me!...:-)))
objavljeno sri, 31.10.2007 15:41 | autor: selma
:)
objavljeno sri, 31.10.2007 16:18 | autor: srebromalo
Ej! Noć vještica je večeras,zar ne?
Halloween je nastao prije nekoliko stotina godina,začetnici su bili Kelti.Od njih su tu tradiciju preuzeli Amerikanci i stanvnici Velike Britanije,a nakon njih i ostatak svijeta.Imam novi post,pa navrati.Pozdrav i čitamo se :)
objavljeno sri, 31.10.2007 18:17 | autor: frenkyca
ja obožavam raditi svakakve stvari od bundeva super ti je post kiss!
objavljeno sri, 31.10.2007 18:45 | autor: ashtray_girl
koliko ja znam, mi imamo svoj "Halloween" koji se ne zove tako već "Fašnik" i u veljači je... u mom mjestu "Noć Vještica" se nije poprimio baš kao takav, već samo to da klinci odu van i dobiju popust u kafićima ako imaju kostim :)
objavljeno sri, 31.10.2007 20:01 | autor: true serendipity
meni je halloween totalna gluparija koja je ovakvog žalosnog oblika pridošla iz esadea. toliko. pozdrav ti veliki ostavljam :)))
objavljeno sri, 31.10.2007 20:30 | autor: Covet
Što sad reći kad znam?! Volim sadržaj baš ispod ove kore što miriše dolinom baš ove zemlje.
Jesam li rekla, ne kupujte tuđe. Mandarine. :-)))))
objavljeno sri, 31.10.2007 21:29 | autor: vic-maher
Super ti je blog(daj vidi moj)
objavljeno sri, 31.10.2007 21:58 | autor: natuknica
Ma nemam ja ništa protiv Amerikanaca, pogotovo nekih. Smeta me upravo stav da sve što dolazi iz Amerike mora biti sjajno, a de se istovremeno ne uvoze i stvari koje stvarno jesu sjajne u Americi, kao primjerice dobro organizirana stručna praksa za vrijeme studija. I smeta me kad se podcjenjuje nešto svoje, a veliča sve što je tuđe. I nemam ništa ni protiv viška običaja, samo što se ne stvara višak, nego nestaju jedni običaji zbog drugih. @ Romantales, dala si mi sjajnu ideju! Nisam baš vična organiziranju, ali treba nešto poduzeti, ne može se samo čekati što će ti drugi servirati. Zato i je tako kako je. :) @ Frka, šta nije to baš lijepo, kad se ljudi zajedno vesele? @ Medeja, pa za letenje po buri ti ni ne treba metla! ;) @ Vic-maher, već stižem! Drago mi je da se ipak našlo ljudi koji su primijetili da na slici nije bundeva. Covet ne računam. :p Ali nije ni naranča. To je mandarina, moj pokušaj da upotrijebim hrvatski proizvod iako nisam sasvim sigurna, nisam uspjela naći deklaraciju kad sam ih kupovala, možda je i uvoz iz Sjeverne Koreje. ;)
objavljeno čet, 01.11.2007 03:01 | autor: mladi luk
Malobrojni Irci, a gle šta su uspjeli! E, neka su. Dobar običaj, dječji, djetinjast. A ti su najbolji. I jedno upozorenje: čuvajte se Michaela Myersa! Švicarska je prava stvar, a Amerika ima svojih dobrihi loših strana. Deda Mraz je dobar, da dodam :)).
objavljeno čet, 01.11.2007 07:54 | autor: photofairy
svaka noc vjestica je vrijedna proslave :) ja jako volim vjestice, posebno one iz starog folklora, dobre i sposobne :D kiss
objavljeno čet, 01.11.2007 13:34 | autor: žeky
slažem se s tobom
objavljeno čet, 01.11.2007 19:59 | autor: tko_sam_ja_uopce
potpuno se slažem s tim....sve si točno rekla
objavljeno čet, 01.11.2007 21:30 | autor: Rajna
ove godine moja "djeca" (25 i 20 god) napravile su ludnicu od bundeva. Osjećala sam se prvi puta veselo.. iako smo nas troje sami. Danas smo tati bili na groblju ... pa i to je dio života. Svira se kad se čovjek rodi i kad čovjek umre..zar ne!
objavljeno čet, 01.11.2007 21:56 | autor: Pokemaniac
Ja slavim Lucu i maškare,ostale strane stupidos stvari izbjegavam ko kugu.
objavljeno pet, 02.11.2007 02:12 | autor: uzorita
@natuknice, tu sam samo službeno! No moram ti jednostavno za tvoj komentar kod T.D.: "Ja bih najviše voljela da ne postoji neko mjesto na kojem bih bila nakon smrti." :), reći da je kao moj (možda je malo glupo o tome misliti, no tako mislim)! Odoh, noć.
objavljeno pet, 02.11.2007 07:19 | autor: natuknica
@ Mladi Luče, ma nisam ja sigurna da su Irci tako malobrojni. ;) @ Photofairy, ti si ionako tamo i red je da tako razmišljaš. ;) @ Rajna, zapravo je najvažnije da se ljudi druže i u društvu uživaju. @ Poke, glavno je uživati. @ Uzorita, nisam ljubitelj seljenja tema s jednog bloga na drugi, ali ni brisanja pristojnih komentara. Ovako kako si citirala, može se shvatiti na razne načine, a možda nisam ni napisala dovoljno jasno. Ja sam to mislila u fizičkom smislu. Ne bih voljela imati grobnicu. Voljela bih biti kremirana i prosuta, negdje ispod Velebita, ali naš zakon to još ne dozvoljava. A kao osoba, ili ako hoćeš, duša, vjerujem da postoji mjesto na kojem ću nakon smrti biti i nadam se da je ugodno. Da ja mislim da je glupo o tome misliti, onda to ne bih činila, ali ti se moraš dogovoriti sama sa sobom o tome čini li ti se to glupo ili ne.
objavljeno pet, 02.11.2007 08:04 | autor: uzorita
Ja sam našla gdje! Tamo oko Učke i sada mi je malo lakše jer vidim da nisam jedina luda. A zakon je tu da ga se krši. Gdje bi stigli da ga se svi pridržavamo? Pusa
objavljeno pet, 02.11.2007 08:33 | autor: romantales
@ natuknice - tvoj pepeo može biti prosut gdje želiš. Nema zakonskih prepreka za tako nešto, pepeo je pepeo i kao takav urnu možeš i u kući držati. Problem je ako si vjerica i želiš katolički obred sahrane, u tom slučaju prosipanje pepela nije prihvatljivo jer nije u duhu s katoličkom tradicijom, već kako mi je rečeno, više pripada obredima sahrane istočnjačke tradicije.
objavljeno pet, 02.11.2007 09:00 | autor: natuknica
Ma da, ovo zapravo i spada u raspravu o običajima i tradicijama. Ja mislim, recimo, da bi na vjenčanju muž trebao uzeti ženino prezime, a pogotovo da bi djeca trebala imati mamino prezime, ali, budući da je običaj sasvim suprotan, onda sam i ja učinila prema običaju. Prezime kojeg sam se odrekla ionako nije bilo ni mamino ni bakino, kako bi "trebalo biti", nego tatino. Tako će vjerojatno biti i s pogrebom. Za pepeo znam da se ne može samo preuzeti iz krematorija i raditi s njim što se želi - po našim trenutnim zakonima. I u jedno sam sigurna - ne želim svojoj rodbini zadati više komplikacija od onoga što je nužno, tako da će stvar biti obavljena na najjednostavniji mogući način u tom trenutku. Svejedno, meni groblje nije mjesto gdje se sjećam svojih pokojnika i ne vjerujem niti da će tako biti mojoj djeci. :)
objavljeno pet, 02.11.2007 09:56 | autor: frka
@natuknica, provjeri to za pepeo, koliko ja znam (i to iz prakse) možeš raditi što hoćeš...susjeda su prosuli u more, a pepeo oca mog prijatelja podijelili u dvije urne i pokopali na dva groblja: u njegovom rodnom mjestu i u mjestu gdje je proveo gotovo cijeli život...@rajna, podrška tvom razmišljanju i tvoje "djece"...da, i to je dio života...uzmimo veselje kad god možemo, tuga će ionako dolaziti sama i nepozvana...
objavljeno pet, 02.11.2007 10:59 | autor: natuknica
Ne kažem da nije mguće, samo da treba previše administracije za to.
objavljeno pet, 02.11.2007 11:32 | autor: nevada =))
eejj,, ti si jednostavno kul,,, :)) svrati,, pozz
objavljeno pet, 02.11.2007 14:08 | autor: ptica selica
budimo svoji.. pozdrav:)
objavljeno čet, 08.11.2007 08:16 | autor: Posjetitelj (Neregistriran) (Neregistriran)
super ti je blog a i vjerujem da si super majka svojoj djeci :=)