 |
|
|
 |
 |
| Komentari |
|
 |
objavljeno čet, 04.09.2008 22:45 | autor: natuknica
Istina je, niste mi puno pomogli. ;) Osim podrške same. Morat ću sama kopati, a ja sam poput pravde, spora, ali dostižna. ;)
Slažem se, Viktorija, da ne treba svaku razmiricu ozbiljno shvatiti, ali mudrost je u uočavanju razlike. Jednako je loše preuveličavati razmirice kao i omalovažavati zlostavljanje. To je ono što me oduševljava kod učiteljice moje najmlađe. Tjera djecu da sitnice rješavaju sami. Na taj način vježbaju komunikaciju i istovremeno uče kriterije razlikovanja većih i manjih sukoba.
Mislim da sustav puno lakše funkcionira kada i običan čovjek shvati njegovo funkcioniranje kao svoju obvezu. Doklegod očekujemo da nam drugi nešto riješe, neće se riješiti ništa.
Isto tako mislim da, doklegod iz povijesti učimo da je bilo dobro što je nekom kralju odrubljena glava, da je dobro rušiti crkve i dvorce u revolucijama, da je dobro ubijati za slobodu, neće nasilje biti savladano.
Promatrach, nasilja ima sve više upravo zato što se djeci sve servira i što im se u svemu popušta. Uči nas se uglavnom koja su naša prava, a ne uči nas se koje su nam obveze i onda ljudi bez problema gaze po tuđim pravima da bi ostvarili svoja. Na sto mjesta sam već rekla i vjerojatno ću još sto puta ponoviti - nepostojanje granica stvara u djeci osjećaj nesigurnosti, nesigurnost stvara frustraciju, a frustracija često dovodi do nasilja. Govori se da je najbolje učenje kroz igru, ali se pri tom zaboravlja da baš SVAKA igra ima svoja PRAVILA. Bez pravila, učenje više nije igra.
objavljeno pet, 05.09.2008 03:25 | autor: ita
Mnogo toga piše u tvom postu. Sve argumentirano. Čitajući te imam osjećaj već viđenog. Nažalost. Najviše me se dojmila misao koju interpretiram po sjećanju u mom prijevodu: neće biti mira na ovom svijetu sve dok se i jedno rušenje bilo čega ili ubistvo opravdava zbog bilo kojeg razloga. To je savršeno točno. Ali, ptam se, na kojem stupnju unutarnjeg razvoja bismo morali biti svi mi za to shvatiti? I kad bismo to uspjeli više se ne bi događale takve stvari. Ali..............
A sad nešto ležernije....smijem se.....htjedoh ovdje, not tome je mjesto na mom postu, iako........... ....opet se smijem, i pozivam te na plocnik!
objavljeno pet, 05.09.2008 10:09 | autor: akvamarin
I ja sam za licemjerje kakovo spominješ.
objavljeno pet, 05.09.2008 10:41 | autor: Rex_hr
Err, jel to ovdje nedostaju neki komentari ili se meni nesto zmrdalo? enivej, ne vidim zbog čega si stavila takav naglasak na osobne mirise spomenutog dečka kad svi znamo da to nema baš neke velike veze. Da nije to, izubijali bi ga zbog nečeg drugog. A što se tiče majke jedine nasilnika malog, moram priznati da niti ja ne bi znao kako reagirati da sam na mjestu nastavnice.. jedino mogu reći da bih bio vrlo neprofesionalan jer žena fakat nije normalna :) Vjerovatno bi joj to i rekao, lol...
MIslio komentar na komentar, al ak meni nešto ne štima pa vidim samo tri komentara, bolje da ne pišem da se ne ponavljam
objavljeno pet, 05.09.2008 11:07 | autor: natuknica
Rex, u ovaj post sam ubacila komentar na komentare iz prošlog posta, tako da budem sigurna da će ga ljudi pročitati. ;) Zato ti stvari izgledaju razmrdano. A nisam znala kako ubaciti opravdavanje dječakove mame bez da spomenem mirise. Zapravo se ni ne radi o osobnim mirisima već o mirisima iz vrta. Najviše mi je žao od svega što nisam bila tamo jer ovako, kad mi muž prepričava, jednostavno nisam sigurna što je stvarno bilo tako, a što je on opisao svoj dojam pa ne znam što je bilo rečeno baš na sastanku, a što ispred škole. Ali nema veze, pojačavam osjetila prema mami zlostavljača, neće proći lišo. ;)
objavljeno pet, 05.09.2008 12:36 | autor: Ithiriel
Ne trpim zlostavljače ni u kojem kontekstu, obliku ili dobi, jednostavno mi je sve, ali baš sve vezano s njima naopako, jer kreiraju naopake situacije, i druge ljude primoravaju da se s njima bave, suočavaju ili rješavaju njihove situacije... Ne vidim mjesta za njih u društvu, i znam da je to hitlerovski nastrojen apsolutizam, ali zaista mi ih je više dosta, eto, emocionalno sam neuračunljiva na tu temu... kis
objavljeno pet, 05.09.2008 13:30 | autor: Patnje mladog prosvjetara (Neregistriran)
I ja mislim da je taj "smrad" samo povod da ga zlostavljaju. Da nije to, bilo bi nešto drugo. Ili netko drugi.
objavljeno pet, 05.09.2008 13:51 | autor: murder
danas djeca izmišljaju i smrad i sve ostalo, a čim netko kaže da smrdi drugi su uvjereni da stvarno smrdi pa i oni tvrde isto.. sve se svodi na to da se djeca previše povode za onima glasnijima, točnije za onima kojih se boje, a to su ti koji tuku druge. trebalo bi se raditi na tome da se djeca ne boje izraziti svoje mišljenje i misliti uopće i bilo bi lakše suzbiti to nasilje. inače, jednog mog frenda u osnovnoj su stalno tukli, nisu se ni trudili naći razlog. a on se i dalje trudio družiti s njima jer su oni kao face.. strašno.
objavljeno pet, 05.09.2008 14:07 | autor: frka
pas mater! rekla bi mirna...uf što sam ja na to ludaaaaa...to možda nije pedagoški, možda nije ispravno, možda nije ne znam što...ali kad bi moje dijete bilo kontinuirano izloženo zlostavljanju bilo koje vrste od strane, ah, uvijek isti to rade...ja bih tog malog zlostavljača sačekala na povratku iz škole nakon sedmog sata, negdje u zimsko doba, kad je već padnula noć (reko bi izjelica), onako na pustom i mračnom mjestu u četiri oka...bez prisustva ikakvih učitelja, psihologa i roditelja.....ne bih ga vrijeđala ni vikala ni tukla...ali sam nekako sigurna da bi se usrao za ostatak života
nažalost ja vjerujem da neki ne razumiju druge jezike osim svoga...pa bih se malo prilagodila...
a kad bi se požalio nasilnom čaći i ovaj me napao-rekla bi:
KO?! JA?! NE ZNAM O ČEMU PRIČATE. PA JA NI NE ZNAM KOJE JE DIJETE VAŠE.
pa da vidi govno malo što je strah, nepravda i bezočna laž
objavljeno pet, 05.09.2008 14:10 | autor: APsaras
S obzirom da sam zbog drugog dijela nacionalne pripadnosti "deželi" prije cca 10-15 godina i sama imala problema s tim stvarima, mogu samo reći da kada djeca jednom nađu razlog za zezanje drugog djeteta, onda to zapravo ne prestaje. Sve ovisi o reakciji djeteta koje je podvrgnuto maltretiranju. Iskreno vjerujem da to dijete NE smrdi, nego su djeca jednostavno zadovoljna tom njegovom reakcijom na njihovo maltretiranje. To je nažalost bolest. Za bolest su krivi roditelji. Zove se NEODGOJ. Dječak će biti još dosta godina istraumatiziran nakon što sve prestane, a ponašanje koje će sa sobom nositi jasno će pokazivati da nije u potpunosti socijaliziran kao ostala djeca/mladi ljudi i to će i dalje poticati onaj bezobrazni dio okoline da ga maltretira. Imam uskoro 24 godine i mogu reći da jasno i dandanas kada upoznam ljude i malo više vremena provedem s njima po njihovom ponašanju mogu zaključiti jesu li bili bullyi ili žrtve u školi ili niti jedno od toga. Ja sam bila žrtva i nažalost, nikada nisam saznala ni otkrila KAKO se ponašati da zaborave na tebe na taj način. Drugi put prisustvujte sastanku - dijete će imati ozbiljnih posljedica ako to ne prestane...
objavljeno pet, 05.09.2008 14:57 | autor: natuknica
Murder: "trebalo bi se raditi na tome da se djeca ne boje izraziti svoje mišljenje i misliti uopće i bilo bi lakše suzbiti to nasilje." - potpuno se slažem. Sjajno! Sve mi se vidi da bi ti bila sjajna učiteljica. :)
Frka, Mojoj kćeri se dogodilo da ju je jedan dečko JEDNOM napao. Odmah smo otišli u školu i tražili od ravnatelja da to sredi. Nakon što nam je pedagogica rekla da su oni u tome nemoćni, moj je muž tom dečku samo zaprijetio batinama i stvar se nije ponovila. Na to mu je ravnatelj rekao: "Vi to smijete reći, mi ne smijemo."
Apsares, baš sam danas donijela odluku da ne propuštam više roditeljske sastanke tog djeteta. Imam jedno dijete koje je problematično, nije ona problematična školi, već najviše od svega sebi, i za to dijete idem redovito svaka dva tjedna na informacije i jako mi je važno da postignem što bolju suradnju s razrednicima pa i nekim profesorima. Ove druge dvije lakše prolaze kroz život pa nemam tu potrebu. Ipak, odlučila sam biti tamo, ne zbog svog djeteta, već zbog učiteljice, pa čak i ako bude muž trebao zbog toga otići na sastanak Problematičnom zlatu. :)
objavljeno pet, 05.09.2008 15:41 | autor: medeja7
Pozdrav. Kiss:)))
objavljeno pet, 05.09.2008 18:02 | autor: selma
:)
objavljeno pet, 05.09.2008 18:47 | autor: knjiga_za_plazu (Neregistriran)
radim u školi. istina je, nikad se ne zna tko je stvarno kriv, a tko prav, tko koga izaziva...nastojim djecu učit da sami rješavaju sitne razmirice (rekla sam da preko odmora smiju u zbornicu samo ako krv šiklja-jesam li zbog toga grozna). a što se muža tiče i njegovih odlazaka u školu-podijeli s njim taj dio kolača. neće tvojoj kćeri ništa bit što on nije vidio jedinicu u imeniku (a ona ti kaže za nju, možeš imat povjerenju u nju). ovako ćeš, krene li što po zlu, ti biti kriva (ti si volila računa o djeci i školi). nemoj ga isključivati, možda i nauči razgovarati sa razrednicom, pitati i tražiti ocjene. bila sam jutros rano na blogu al nisam imala vremena komentirati pa ne znam jesam li do sada nešto zaboravila.
objavljeno pet, 05.09.2008 21:55 | autor: Pokemaniac
I mene zezaju u školi, pa im vretim jednakom mjerom pa dobijem batina. Djete kojemu se jednom dogodi nešto loše bit će obilježen u školi. I mrzim te gluposti ružen si, smrdiš, glup si i sl.. Baš me briga kakav je netko izvana samo da su mu sve na broju. Iako katkad se zna dogodit da ti netko iz šale kaže smrade, i onda to netko čuje pa počne širit gluposti. Ko što mi jednog zovemo pušnja, iako tada nije pušio, a sada je travar. Pogodite zašto. ;-)
objavljeno pet, 05.09.2008 23:20 | autor: romantales
Znaš, i kad smo mi išli u školu bilo je maltretiranja slabijih, uvijek je bilo i bit će, među djecom često vladaju pravila čopora ... ali, takvo ponašanje sigurno nije bilo opravdavano od odraslih, tražilo se pristojno ponašanje i čisto sumnjam da bi bilo koji roditelj moje generacije opravdavao "zafrkavanje" nečijeg djeteta. Utoliko mene ponašanje roditelja grozi više od ponašanja djece jer ta djeca koji se ponašaju poput zlostavljača nemaju negativnu reakciju vlastitih roditelja.
objavljeno pet, 05.09.2008 23:34 | autor: babun
profesorima treba vratit pravo da mlade djecu i točka-da ih mlate kad su krivi i kad nisu krivi-al onako žestoto da se smrznu od straha
objavljeno pet, 05.09.2008 23:35 | autor: malla_curica
i mene isto maltretirajuu...ali ja ih uopće ne doživljavam...okrenem se i nastavim svoj put...najtužnije mi je kada zezaju moga profesora koji je bolestan...jako mi je tužno što postoje takva grozna i neodgojena djeca koja znaju maltretirat samo slabije od sebe...no svrati do mog bloga stvarno mi je potreban savjet...nisi tulava ali klikneš tu na malla_curica...hehee...aj bokkkk-----
objavljeno sub, 06.09.2008 00:14 | autor: nights in white saten(deleted) (Neregistriran)
jedini nacin za pomoci i shvatiti djecu je da odrasli ljude probude dijete u sebi ,...mozda bi tada bilo sve drukcije ,..
objavljeno sub, 06.09.2008 18:11 | autor: bambolina
Ne smatram da je old-svhool olajavanje iza leđa bilo više fer od ovog direktnog. Ovako mali bar zna tko su mu, ili nisu, prijatelji.
objavljeno sub, 06.09.2008 21:03 | autor: nemezis
Potpisujem APsaras, i nemam što dodati, bar na prvi pogled. :)
objavljeno sub, 06.09.2008 21:30 | autor: Viktorija2
Kad sam ja išla u 2, osnovne , jedan dječak je uvijek neugodno mirisao, KOd kuće zaista nisu imali izgrađene higijenske navike. Mi djeca jedan smo drugome govarili da smrdi i nitko nije želio sjediti s njim . Drug učitelj jednom ga je uzeo u svoj učiteljski stan koii je bio u školi i okupao ga. MI smo na to gledali blagonaklono , nikome se to nije činilo ponižavajuće , jer smo veoma voljeli učitelja, bio nam je kao otac. No čini se da je od tada taj dječak bio čistiji i nije ga više trebalo prati. I ja dok sam radila, znala sam okupati djecu koja kod kuće nisu imala izgrađene higijenske navike , često zbog objektivnih razloga. Jednom sam imala dječaka koji je s roditeljima stanovao u prostoriji koja je prije i poslije toga bila mrtvačnica. Otac mu je bio grobar , imali su samo jednu prostoriju bez prostora za higijenu.. Kolegice su se uvijek na mene ljutile što ga kupam jer to nije bio naš posao a i majka je uvjek zadnji čas dolazila po njega pa su joj to jako zamjerale. No ako roditelj stvarno brine o higijeni djece samo nema novaca za novu odjeću, pa je odjeća pohabana ,stara , isprana, na djetetu će se vidjeti siromaštvo, i ostala djeca će ga odbacivati kao da je nečist, to je veliki problem i za djecu i za roditelje.
objavljeno ned, 07.09.2008 09:18 | autor: natuknica
Viktorija, ovo je jako lijepo što si napisala. Baš ti hvala. Djeca su ipak djeca, još uvijek imaju potrebu biti oblikovana od odraslih, ne znaju kako oni mogu utjecati na odgoj svojih vršnjaka. Djeca koja su super zrela za svoje godine su ipak relativna rijetkost. No, danas bi se učitelji teško odvažili na takav postupak, ne toliko zato što to nije njihov posao ili što ih nije briga, već iz straha da ih se, među ostalim napadima na učitelje koji su danas moderni, ne bi optužilo još i za pedofiliju. Ovako nešto je netko trebao napraviti s onom djecom koja su sa mnom išla u razred, možda su čak djeca i imala doma potrebne uvjete, možda je samo s njima netko trebao malo popričati nasamo, ali to nitko nije napravio i ta djeca su bila usamljena iako ih nitko nije zafrkavao ni maltretirao. Možda je netko, samo s nekoliko riječi, mogao od njih napraviti vedrije ljude, ali nije.
No u ovom slučaju se definitivno ne radi niti o lošim navikama, niti o siromaštvu. Radi se doslovno o maltretiranju. Dijete možda misli da će biti prihvaćeno, ako razvije neke ekstremne navike i vidi da to ne pomaže. Nadam se jedino da se osjeća prihvaćeno od druge djece jer ti zlostavljači su ipak pojedinci. Problem je u tome što se većina djece u razredu osjeća nesigurno, svatko se boji suprotstaviti tim zlostavljačima da ne bi i njega uzeli na pik. Nemaju onaj osjećaj da će imati sredinu koja ih prihvaća bez obzira na pojedince koji kolo vode. I takvo nešto mi je kod djece, koja nemaju dovoljno iskustva u životu, razumljivo, ali me srce boli kad vidim odrasle ljude koji nisu svjesni da će preživjeti suprotstavljanje zlostavljaču, i da su oni koji se sa zlostavljačem ne slažu u većini, i da im zlostavljač ne bi mogao ništa kada bi se udružili.
objavljeno ned, 07.09.2008 16:34 | autor: Viktorija2
To je veliki problem današnjeg odgajanja djece. Uskraćeni su za toliko im potrebnu ljubav i bliskost odraslih koji ih odgajaju , zbog straha od optužbe za pedofiliju, ili zlostavljanje. Veoma nedostaje onaj bliski tjelesni odnos. POmilovati po kosi , sjesti u krilo , ali i isprašiti po turu ako treba. Djeca su ipak djeca a većina rasprava s njima vode se na razini odraslih, sa strahom i na distanci.
objavljeno pon, 08.09.2008 11:51 | autor: Anamil (Neregistriran)
Čitajući sve ovo sjetila sam se jednog dečka iz moje osnovne škole. Bio je siromašan i iz nekog sela, ne sjećam se više niti odakle. Stanovao je u domu. Prolazili smo pored njega i onda govorili: ajme kako smrdi. Ali nitko baš nitko mu se nije rugao javno, nego smo između sebe govorili: jadan , tko zna kako može tamo doći do kupaonice i sl. Nitko ga nije maltretirao, niti tukao.
S druge strane, gledam kako današnja djeca iz čistog mira izazivaju drugu djecu (pogotovo one manje od sebe). Moje dijete je imalo problem sa govorom, i išli smo kod logopeda. Ali uvijek je bilo neko dijete koje mu se rugalo, a ovaj je to vraćao udarcem. I tu se stvarao problem. Psiholog je tvrdio da je naše dijete nasilno i neodgojeno, a mi smo tvrdili kako bi trebalo objasniti drugoj djeci da naše dijete ima probleme u govoru. Kada je krenuo u školu dio "zlostavljača" je nastavio svoj rad, ali srećom imamo nastavnike i psihologa koji to uspješno rješavaju. Problem kod takvih "zlostavljača" je u tome što oni rade kada ih nitko ne vidi, i onda kada dijete kao moje (jer ima još takvih) reagira kako ne treba svi vide - ovog zadnjeg.
objavljeno sri, 10.09.2008 17:58 | autor: nomen_nescio
Pa koje traume može imati to jadno dijete! Ja uvijek mislim da su kod manje djece za njihovo ponašanje ponajviše krivi roditelji,a kasnije okolina. Dok dijete nije formirano, ono kopira. Nažalost ne bih se čudila da je to dijete zaista dobilo batine zbog tako budalaste stvari! A tko je tu kriv? Krivi su roditelji djece koja zlostavljaju (a i primjer si navela jednu majku zlostavljača). Kako dijete uopće može znati što je ispravno ili ne kada sam roditelj ima krivu percepciju?! Ovakvi me slučajevi bez problema taknu! Nakraju, da, i ja sam za ovo licemjerje. Ono što ne čuješ to ne boli...
|
|
 |
|
|
|
|