Komentari

objavljeno pet, 24.07.2009 11:18 | autor: deelite

Uzrok ovakvoj politici i zakonima ne znam. Posljedicu svi imamo i živimo.
Sječam se jedino, u doba svog osnovnog školovanja, da su mi roditelji uvijek i svake godine kupovali nove knjige, i da su na kraju godine i ostale kao nove. Ne zato što nisam nikada učio iz njih, što gotovo i nisam, jer sam pažljivo pratio nastavu i to mi je bilo dovoljno da bih prolazio s odličnim uspjehom. ( da, ako vas zanima, hvalim se ) Nego što su bile zaštičene omotom i nisam ih bacao, trgao, šarao i sl. Naučili me roditelji čuvati svoje. No, kako sam imao susjede čiji je sin bio godište iza mene, a njegova sestra godište iza njega. Oni su svake godine "posuđivali" moje knjige za njihovu djecu. u to doba, nisu se udžbenici svake godine mijenjali i mogli su se koristiti kroz nekoliko generacija. Međutim, te udžbenike nikada nisu vraćali, uredno baš kao što su ih i posuđivali. Možda ovo što ću dalje napisati je samo moja šovinistička uobrazilja, ali, oni su bili bratske nacionalnosti, on je bio funkcionar sa daleko većom plačom nego moji roditelji zajedno pa se valjda podrazumijevalo da im mi hrvatska sirotinja i obrazujemo decu. Iz tog razloga, sam uvjerenja da i danas netko ima prste u svemu tome što se događa, iz čistog koristoljublja, kako je to već u lijepoj našoj i da to nema nikakve veze sa zdravom pameti.

objavljeno pet, 24.07.2009 12:08 | autor: tičerica (Neregistriran)

da, udžbenici su se skupljali i prije - škole su primale donacije rabljenih udžbenika od učenika i roditelja koji su ih bili voljni darovati. nisam sigurna tko je tada bio zadužen za sortiranje istih (interna školska stvar) no mislim da se radilo o knjižničarima. škole su imale puno manje posla vezano za udžbenike, jer nisu svi učenici davali svoje udžbenike školi. razlika je kada nešto radiš jer je to tvoja dobra volja, i nitko ti ne plati, i kada ti netko kaže da nešto MORAŠ, onda to zakomplicira do neba i nazad, i još ti ne plati. a da ne govorimo o tome da je ta "radna obveza" zapala razrednike - grupu nastavnika koja je ionako preopterećena besmislenom birokracijom u sedam primjeraka.
meni je bilo opako prošle godine, kada su se razrednici pobunili protiv neplaćenog skupljanja i sortiranja knjiga, pa su došle prijetnje da će ministarstvo uzeti studente-honorarce da to rade. komentar je bio: super, sve dok onaj tko to radi bude pristojno plaćen. da nas pristojno platite za to, i mi bismo to napravili bez prigovora.
a što se nabave novih udžbenika tiče, ti i roditelji poput tebe, koji ste bili dovoljno mudri i savjesni da ne pobacate prošlogodišnje udžbenike u kontejnere, nemate za što brinuti. jako mali broj udžbenika je "brisan", tako da se svaki od tih udžbenika koristi NEGDJE - mogu se prodati, i za te novce kupiti drugi polovni za iduću godinu. ono zbog čega su meni pale klapne je ona grupa na fejsu, gdje dječurlija kuka kako će sada morati kupovati udžbenike pa neće dobiti novi mobitel ili playstation - a istovremeno pišu kako su prošlogodišnje, koje nisu niti otvarali, pobacali. i takvima onda treba dati nove udžbenike, ispod čekića, da ih opet ne otvore i na kraju godine pobacaju? yeah, right!

objavljeno pet, 24.07.2009 16:08 | autor: zenta



Još sam trenutno pod dojmom nesreće nagibnog vlaka i dodje mi misao, da kompariram vlak i njige.
Naime--------kupili smo 8 nagibnih vlakova koje NE upotrebljavamo jer nisu ( zamisli ) za naše pruge.

Kupili ih i sad ih držimo u hangarima: neupotrebljive i vrlo, vrlo skupe...

Vrlo je tanka nit izmedju knjiga i vlakova

objavljeno pet, 24.07.2009 17:35 | autor: medeja7

i neka si... i znaš da te volim što si baš takva... buntovnica s DOBRIM razlogom...Mah, mah...:)))

objavljeno pet, 24.07.2009 19:12 | autor: natuknica

Dee, stvarno si previše opterećen svojim osobnim iskustvima i nemogućnošću opraštanja. Toliko da nisi niti primijetio o čemu ja zapravo pišem u svom postu, a kamoli shvatio. Dok smo opsjednuti samo sobom i svojom sudbinom, a nismo svjesni da ona direktno ovisi i o sudbini naših susjeda, neće nam biti bolje. Čak niti tebi koji tvrdiš da sve možeš kontrolirati svojim mislima, jer one se i dalje usmjeravaju na one koji su ti se nečim zamjerili.

Tičerica, znam da si mlada i ne osjećaš se odgovornom, a niti ne mislim da bi trebala. Ali još dok sam bila klinka, sjećam se tako nekih faca u autobusu koje su s prijezirom gledale na nas mlade, kolutali očima i govorili "Ova današnja omladina!" Ja jako volim taj izraz i jako ga često upotrebljavam sada, ali u šali. Razmišljala sam i o tome da napišem post na tu temu jer je to izraz koji se proteže valjda od kad je i čovječanstva. Ipak, tada sam bila jako ljuta na te starije ljude i htjela sam ih pitati: "Pa dobro, a tko je, molim vas lijepo, odgojio tu i takvu današnju omladinu?" Sad kad sam stara, mogu reći: MI. Isto tako sam s ponosom već ustanovila kako su djeca s kojima se druže moje kćeri puno pristojnija nego što su bila djeca s kojima sam se družila ja. To ne mora značiti da moja generacija roditelja bolje obavlja posao nego generacija naših roditelja (iako mislim da je to istina ;)), može samo značiti da moja djeca imaju bolji ukus u odabiru prijatelja nego što sam imala ja. Uglavnom, koliko god se slažem s uvjerenjem da su roditelji glavni u odgoju svoje djece, oni jednostavno nisu jedini. Djecu odgajaju i nastavnici, a i društvo u cjelini. Nije lako imati jednu ljestvicu vrijednosti dok svi ostali imaju drugačiju. Osobno mislim da besplatni udžbenici značajno utječu na formiranje ljestvice vrijednosti kao i na smanjivanje agresije među djecom i već zbog toga, vrijedni su svakog truda. Naravno, ne mogu to ničim dokazati, to je samo moja intuicija i tijek zaključivanja, a činjenica je da vas na fakultetu uče sasvim suprotno (velika zavjera). Kao što rekoh, znam da je posao oko udžbenika bio noćna mora, ali pitam - je li itko digao glas i rekao "Organizirajmo to drugačije!"? Ne, samo je bilo onih koji su vikali "Ukinimo to!"
Mislim da je toj djeci koja su te izbezumila trebalo pokazati da se može i drugačije, iznošenjem vlastitog mišljenja. Ako ih se a priori otpiše, nikada od njih ništa ni neće biti. A znam kako to izgleda jer je jedna moja kći, zbog drugih razloga, bila otpisana. Nije ugodno i opet potiče agresiju.

Zenta, baš sam i ja to gledala. Strašno. Znaš, tako nešto je tragedija i kad se dogodi zbog nekih skroz vanjskih razloga (recimo udar groma ili odron kamenja), ali kad još imaš osjećaj da se dogodilo zbog nečijeg nemara... Da, mislim da imaš pravo, da je to jako povezano.

Medeja, ;)

objavljeno pet, 24.07.2009 21:20 | autor: babun

kaj če nam knjige kad imamo net

da bih bojkotovao kupnju udžbenika ovo godinu

objavljeno pet, 24.07.2009 21:21 | autor: babun

PS
nemoj na sunce ti si bljedolika dobit češ melanome

objavljeno sub, 25.07.2009 04:31 | autor: KemoTerapija

Naravno da si u pravu. Ali knjige su biznis na kome netko jako dobro zarađuje. Zato držim da je Babun u pravu. Moje četvrto dijete (ostali su završili visoke škole, više koristi internet nego knjige. Naime, u knjigama je sve nekako škrto i nprgledno. Mala klikne na Einsteina i začas sve skupi na hrpu te igrajući se tu hrpu složi su smialenu cjelinu. Ili, kad nema vremena (druženje s klinkama i klincima, ja joj pokupim stvari, a ona ih pročita i sredi u cjelinu. Pa se njeni profesori čude odakle je sve to izmuzla... da, da... baš tako: izmuzla. A ona onda kaže da je izmuzla iz svoje net-krave.

objavljeno sub, 25.07.2009 04:33 | autor: KemoTerapija

I odmoran ti odmor, i plavo ti more, i mirisne ti mirte, i nježno ti sunce, i vrela ti ljubav...

objavljeno sub, 25.07.2009 16:20 | autor: Anoniman (Neregistriran)

http://www.facebook.com/editapps.php?ref=mb#/group.php?gid=133371442558

Skrenula bi ti pozornost na ovaj link ako hoćeš u prosvjede!

objavljeno sub, 25.07.2009 22:10 | autor: ita

Izvrstan tekst. Imam samo jednu zanmjerku. Objavljen je ovdje na blogu, čitamo ga mi, blogeri. A trebalo bi ga objaviti na naslovnici dnevnih novina. I bilo bi podrške. E, sad, da li bi bilo i konkretnih posljedica....teško, gledajući one koji sa smiješkom donose takve odluke....teško....

objavljeno ned, 26.07.2009 15:40 | autor: natuknica

He, he Babune, već sam ga dobila, ali to vjerojatno i znaš. ;) Onkolog mi je rekao da moram nastaviti normalno živjeti. Sunce je zdravo, ali u umjerenim količinama. Zato sam od podne (što je 11 po sunčanom vremenu) do 4 uredno doma. Ali ne utočati se u more, to za mene svakako nije normalan život. A moram slušati doktora, ne?

Eh, Kemo, nepregledne knjige me posebno živciraju. I slažem se to o netu. Mogu ti reći da ima jako različite djece, ali čak i ova moja koja ne voli čitati, lakše skuplja podatke s neta nego iz knjiga. Ipak, neki nastavnici zahtijevaju da djeca imaju i udžbenike. Nećeš vjerovati, ali neki ih i koriste. ;) No ja sam čvrsto odlučila da ih ove godine ne kupujem u knjižarama. Hvala ti na lijepim željama. :)

Anonimna, očito me nisi razumjela. Ja nisam nikada bila i neću nikada biti pobornik nasilja i agresivnosti. Izuzetno mi idu na živce prosvjedi kao oblik druženja. Posebno me smetaju prosvjedi kojima se traže nemoguće stvari, a svi ti ljudi koji toliko vole prosvjedovati uglavnom jako dobro znaju što neće, a ne znaju definirati ono što hoće. Upravo zato se i nije pronašla kritična masa ljudi koja bi vikala - vratimo udžbenike u škole na kraju godine! Ne pada mi na pamet da se uključim u grupu koja zna samo rušiti, a smatra da graditi treba netko drugi.

Hvala Ita. Slažem se s tvojom zamjerkom, ali ja nisam novinar, a da jesam, vjerojatno bih brzo ostala bez posla. ;)

objavljeno ned, 26.07.2009 16:10 | autor: Anoniman (Neregistriran)

http://www.bandolopovska.com/

Možeš i ovdje... hehe!

objavljeno pon, 27.07.2009 22:13 | autor: walt

besplatni udžbenici su politički potez i ništa više, jer se inače ne bi događalo što se događa - nelogičnosti - a za to bi uskok morao postat anakonda, i to ona iz filma, jedno 20 metara, i prvi zadatak - ravno na markov trg pa nek vreba... što se demonstracija tiče, ima jedna zgodna analogija - političari su gamad, a što se radi s gamadi? gazi se čizmom...

objavljeno pon, 27.07.2009 23:39 | autor: selma

:)))

objavljeno uto, 28.07.2009 00:51 | autor: natuknica

Gle, Walt, kad kažeš čizma, meni je prva asocijacija nekako vojnička. A i čini se da naš narod ne tolerira ništa osim diktature, pa kakve god. Političari možda jesu gamad, ali su nekako nužni. U načelu, narod bi ih trebao odgojiti, ne? Upravo o tome pričam. Jer iz naroda i izlaze, a narod ih i bira. Ponekad neki potez i može biti potaknut politikom, ali može svejedno imati pozitivne posljedice. Treba ih znati iskoristiti. A mislim i dalje da i besplatni udžbenici spadaju u odgoj. Ne zato što ne koštaju ništa, nego zato što ih treba vratiti.

Selma, veliko hvala. :)

objavljeno uto, 28.07.2009 10:26 | autor: Anamil (Neregistriran)

Bravo natuknice :) to isto govorim i ja otkad su rekli da ukidaju besplatne udžbenike. Sve je to igra za profitom, stvar zarade (da ne kažem urote) nakladnika i nekoga tamo gore. I onda mi se ti isti jave i upiru prstom u nešto drugo i kažu kako to nešto drugo ruši standard građana.
Naši udžbenici su uredno na policama i čekaju iduću školsku godinu. Već sam obavila nekoliko razgovora i dogovorila razmjenu knjiga. Nadam se samo da neće mijenjati autore. Inače, jedna ptičica mi je zacvrkutala kako nakladnici već vode rat u pridobivanju učitelja za svoja izdanja. SRAMOTA
Pozivam sve roditelje da se maksimalno uključe u RAZMJENU knjiga, jer ne zaboravite da smo te knjige dobili besplatno i dajte ih i dalje besplatno. Neka se kupi što manje novih udžbenika. Pozivam i učitelje da se pridruže ovoj akciji i neka potiču učenike i njihove roditelje na čuvanje i razmjenu knjiga. A nakladnici neka razmisle o drugim mogućnostima zarade, nisu samo školske knjige one koje se izdaju.
Angažirajte djecu, neka na faceu razmjenjuju knjige a ne glupe primjedbe (možda je problem što je puno faceovaca još osnovnoškolaca). Pitajte prijatelje svoje djece, susjede, rođake, .... razmjenite što više knjiga.

objavljeno sri, 29.07.2009 12:20 | autor: Anoniman (Neregistriran)

Kako glasati ispravno i prema savjesti kad su na listama uvijek ista lica isti ljudi ista obećanja, za koje se u naprijed već zna da neće biti ispunjena. Za udžbeniuke, godinama je moj otac radnik kupovao knjige za nas četvero odlikaša, čuvali smo ih tako da je mlađi dobivao udžbenike od starijih, ne treba potcjenjivati roditelje, oni koji imaju interesa i sami će se snaći, posudit će udžbenike jedni od drugih, zar im treba sve servirati. Tako smo naučeni, da nam sve drugi radi.

objavljeno čet, 30.07.2009 23:56 | autor: Tonkica Palonkica

mislim da je kupovanje pa odustajanje od udžbenika jedna od glupljih poteza ove vlasti. jer ta djeca, na kraju krajeva, nisu ni platila za te udžbenike da im doma ostanu, već generacije prije njih, ali to nije toliko ni važno: nonsens je to što su od udžbenika odustali, ostavili ih gdje god i rekli: za vas, socijalni slučajevi, nemamo para za udžbenike. a da su ih samo preusmjerili onamo kamo treba...

objavljeno pet, 31.07.2009 00:02 | autor: Tonkica Palonkica

jao, jao.... eto što se događa kad skidam previše toga najedanput s neta pa se zablesira komp do kraja. :o) briši višak, mah mah!

objavljeno pet, 31.07.2009 17:01 | autor: natuknica

Anonimna br. 1, javi mi kada se budu organizirali prosvjedi kojima se traže ženske cipele do broja 44. U to ću se uključiti. Od udžbenika očito ništa... c c c

Anamil, slažem se s većinom. Osim ono o nakladnicima. Oni navaljuju na nastavnike O D A V N O.

Anoniman br. 2, kao prvo, mislim da je svejedno za koga se glasa. Moraju osjetit mogućnost da ostanu bez fotelje. To će ih naučiti da bolje paze što rade. Za te plaće. Dokle god imaju osjećaj da mogu raditi što god, to će i raditi. Ali potpuno se slažem da se moramo malo i sami za sebe pobrinuti. Izbezumljuje me taj stav da nam sve mora biti servirano. Zahvaljujem Bogu na krizi svakog dana iznova jer konačno ljudi počinju shvaćati da i sami moraju nešto poduzeti. S druge strane, ja imam troje djece, pa nisu baš sve odlikašice i nikako da doživim da mi jednu knjigu koriste njih dvije...

Eto, Tonkice, obrisala. ;) Ma komplicirana je to stvar - kamo usmjeriti pare kojih nema, kako odrediti tko je socijalni slučaj, tko nije... U načelu, za one kojima je stvarno nemoguće, sigurna sam da će se naći dovoljno nastavnika s dobrim srcima. Za one koji vole samo njurgati, baš ne marim. Ja sam ljuta. I imam potrebu nešto poduzeti. Nema tu pomoći, ja i dalje mislim: bit će bolje. :)

Komentiraj:
 

 
 

Korisnik

Nemate MojBlog račun?

Otvorite svoj račun ovdje!

Lozinka

Link:

 

Emg.hr




MojBlog