objavljeno sub, 22.08.2009 11:12 | autor: frka
mogu ti reć da mi se jako sviđa ovaj post
skladno napisan i bez pretenzija, a opet pametan i poticajan
eto...ne znam dalje ;)
objavljeno sub, 22.08.2009 11:44 | autor: buuba
zanimljiv post definitivno.
i svidja mi se usporedba s njihalom.
objavljeno sub, 22.08.2009 12:40 | autor: medeja7
...prerezati konopac... interesantno... Svaki put iz svog kuta daješ materijala za razmišljanje... hm... da... Pusa...:)))
objavljeno sub, 22.08.2009 13:18 | autor: miu
blah. čovječanstvo je nalik na samo sebe. ne kaže se zavraga da je povijest učiteljica života. civilizaciju ne guraš nikamo, ona se sama potiče i stvara si nove i deje i zanimacije. civilizacije su propadale i prije. sadašnje civilizacije se isto kreću u nekakvu propast.
mada to neće biti tako uskoro, i neće se dogoditi odjednom. ako uzmeš u obzir koliko su drevne civilizacije bile napredne, i to po onome koliko mi znamo, proučavajući njih mrtve, mislim da bi se svijet uplašio da zna sve, a opet su takve divne i krasne i napredne uspile propast i otić u vražju mater, zaista je pitanje vremena, to jest pitanje strpljenja kolektivnog mišljenja civilizacije da pokuša prihvatiti da je njihov svijet počeo polagano propadati, svim ovim političkim stanjima, zagađenjima ovim i onim i tako to i da se nauče nosit s tim.
(al sam elokventna. idem kavu popit.)
objavljeno sub, 22.08.2009 14:06 | autor: zekoslava
Odlično! Zbilja mogu reć da me tvoj post oduševio na više načina.... Naravno, uvijek treba dodati i malo filozofije u svoj pristup.
Osobno smatram da će čovječanstvo ostati kao klatno koje se neprestano njiše. Uvijek i u svakoj zajednici se može pronaći čovjek koji će imati drugačiji pogled na svijet, drugačija razmišljanja od drugih... Uvijek postoji postotak devijantne populacije (koji god parametar mi gledali), i čak i kad se "riješimo" tog postotka, granica devijantnosti se pomiče i opet imamo određeni postotak devijantne populacije. Mislim da svijet ne bi bio pretjerano zanimljiv da smo svi isti ili barem jednakih razmišljanja.
A što se tiče mog porijašnjeg komentara.. ja sam to promatrala sa čisto fizičkog stajališta, svemir je konačan, to je dokazano. Ako zanemariš svakakva tijela u koja bi se sigurno sudarili ili koja bi nas barem zaustavila svojom gravitacijom, nastavili bi padati sve do granice svemira. S obzirom da je jedini poznati oblik života nastao u ovom svemiru, možemo pretpostaviti da bi prelaskom te granice prestali postojati. :)
I zbilja mi se jako sviđa post, tjera na razmišljanje :)
objavljeno sub, 22.08.2009 15:27 | autor: selma
:))
objavljeno sub, 22.08.2009 16:29 | autor: malisa (Neregistriran)
mene frkuljica podsjeca na klatlo ...eto zakljucala je komentarle a bas sam joj tio pozeljet ljep dan i tako to a nemere...bas je brezobrazna ide iz krajnosti u krajnost.....
cas je ljuta cs niej cas je sretna cas tuzna bas se klati cas je triejzna cas pijane ovijesli ajd pjesmica
NA KRAJ SELA CADJAVA MEHANA
IZ NJE VIRI KOSA NECESLJANA
NE CESLJANA OD SILNOGA PICA
TO JE KUCA SEOSKIH MLADICA
- ---
IZ KAFANE PIJAN JA IZLAZIM
CUDNOVATE ULICE NALAZIM
LJEPO DESNO NIGDJE MOGA STANA
OJ ULICE I TI SI PIJANA
----
GLE MJESECA STO SE NAKRIVIJO
AMA BIT CE I ON SE NAPIJO
A FRKICA POST JE ZAKLJUCALA
MA NIJE GA NI PISAT TREBALA
objavljeno sub, 22.08.2009 18:21 | autor: natuknica
Frka, Buuba, Medeja, Selma, hvala. :)
Eh, Miu, ja volim reći da su dinosauri izumrli, pa mogu i civilizacije. Zar ne? Moja slobodna procjena je da je ova sad u silaznoj putanji već više od 200 godina. Prema tome, stvarno, kamo nam se žuri? ;) Možda će se i prestat njihati, ali kada? Podsjeća me to na film o našem Suncu koji smo gledali i tamo su pričali kako će se Sunce pretvoriti u crvenog diva te možda progutati i Zemlju. Odmah je moja najmlađa uspaničeno pitala: "Kada će se to dogoditi?" - Za 3 miljarde godina... Ko živ, ko mrtav.... ;)
Zekoslava, hvala i potpuno se slažem. Sjetila sam se onih kombiniranih klatna, s nekih 5 ili više kuglica u nizu. Pomakneš jednu, a ona gurne onu sasvim krajnju, one između ostanu mirovati. Ma baš je to zanimljivo! Dakle, ako uzmemo da je svaki čovjek klatno koje se njiše, onda je možda njihanje čovječanstva zbroj svih tih njihanja. Osim toga, prilično je neizbježno da se sva ta gomila klatna na okupu međusobno ponekad ne sudari pa se počnju njihati u nekom drugom smjeru, pa se sudare s nekim drugim... Činjenica je. Sve je to zamršeno. ;)
A sad, u fizikalnom smislu... Bojim se da nije dokazano da je svemir konačan. To je samo jedna pretpostavka za koju nije dokazana netočnost. Ipak, činjenica je da se ne zna sve o crnim rupama u tom svemiru i da još uvijek nije moguće odrediti njegovu konačnost. Podsjeća me to na vjerovanje da je Zemlja ravna ploča. Kada bi to bilo točno, bilo bi moguće doći do ruba svijeta i vidjeti ga, kakav god on bio, morski, planinski ili bezdanski. Sada kada znamo da je Zemlja kugla i da se možemo, krećući se stalno u istom smjeru, vratiti na polazišnu točku, sad možemo spekulirati o tome je li svemir konačan ili beskonačan? E sad, pazi, Zemlja nije beskonačna, ali svejedno nema rub. Što ako i u Svemiru možemo doći na polazišnu točku krećući se stalno u istom smjeru? To bi značilo da je Svemir možda plašt četverodimenzionalne kugle? Tko zna? Ne znamo percipirati 4. dimenziju pa to možemo još teže dokazati. ;) No u svakom slučaju, što bi se dogodilo da se prekine konopac? Sve ovisi o tome koje još sile i na koji način sudjeluju u tome. A one se iz slike ne mogu u potpunosti iščitati. Kada pahuljica snijega pada iz oblaka na zemlju, ništa joj se posebno ne dogodi, zar ne? :)
Mališa, nemoj biti okrutan. Ima ona pravo na svoje i takve razloge. Hoće joj se, može, pa zašto onda ne? Ti biš da sve bude po tvom. Ali ne može, brale. :p
objavljeno sub, 22.08.2009 21:38 | autor: Cheyenne
definitivno treba prerezati konopac : ) hvala što si svratila. pozdrav ostavljam.
objavljeno ned, 23.08.2009 00:59 | autor: zekoslava
Hvala na ispravku... NIsam u detalje upoznata s tom temom, mogu se pozvati samo na ono što sam učila u srednjoj školi kad nam je razrednica, profesorica iz fizike, rekla da je svemir konačan i da je to dokazano. S obzirom da je otišla u mirovinu čim je moj razred maturirao, može se pretpostavit da je ona studirala fiiziku kad se čvrsto vjerovalo da je svemir konačan, ta mišljenja se ionako svako malo mjenjaju, odnosno ulaze i izlaze iz "mode".
Hvala što si mi upalila svjetlo u mom mraku neznanja :)
objavljeno ned, 23.08.2009 01:24 | autor: babun
još kad bih znao šta smatraš pod pojmom ravnoteže čovječanstva ...
objavljeno ned, 23.08.2009 01:27 | autor: babun
u stagnaciji je od 1942 , zaboga kojih 200 godina
nakon poluvodiča od 1942 se ništa nije pomaklo
objavljeno ned, 23.08.2009 08:02 | autor: inicial
izvrsno opažanje "kolektivne svijesti" bez obzira kojoj sociološkoj i antropološkoj i inoj domeni pripadali. neki su zakoni ljudskog ponašanja jednostavno zapisani u genima i svaki bi prekid mogao značiti kaos ili krah. ovaj tvoj post me baš podsjetio na genetski kod svih životinja i ljudi koji savršeno prenosi bazne informacije milijunima godina. Kad im se to promijeni ili prekine, dobiju se mutanti koji samo nalikuju originalu ali su "falš roba". isto je i s čovjekom. Nikada neće postići balans niti u jednom aspektu življenja jer to mu je u genima. Može promijeniti sredinu u kojoj živi, sunarodnjake, vjeru, ideologiju itd., itd., i opet će biti ono što jest - biće koje uvijek ide iz jedne krajnosti u drugu.
objavljeno ned, 23.08.2009 17:34 | autor: zenta
-------------------jednoličnost svega......ili je samo meni zacrtano u sjećanju
objavljeno ned, 23.08.2009 18:26 | autor: natuknica
Cheyenne, tako je! Ubaciti se u vodu, zaroniti i uživati. :)
Zekoslava, nema na čemu. Znaš kako je rekao dobri stari Albert, sve je relativno. ;)
Babune, ne smatram ništa pod pojmom ravnoteže čovječanstva. Nemam pojma što bi to bilo. Veliki svjetski mir?
Što se uspona i pada civilizacije tiče, to ne bih baš izjednačila s razvojem i stagnacijom znanosti i s izumima. Ima tu više stvari koje prate procvat i pad jedne civilizacije, a ono što možemo uspoređivati, to su samo one civilizacije čije povijesne zapise znamo čitati. I ja ti tu neću iznijeti svoje zaključke, ali recimo da svojevrsnom prekretnicom u razvoju ove civilizacije smatram Francusku revoluciju. Internet bi mogao biti svojevrstan početak nove civilizacije, ali to će tek budućnost pokazati. Naime, kod svakog pada civilizacije, nova se već razvijala prije nego što je ona prethodna propala, ne?
Inicial, jako mi se sviđa to što si napisao. Možebit da imaš pravo. :)
E, Zenta, ti si valjda ona u sredini. ;)
objavljeno pon, 24.08.2009 03:48 | autor: babun
internet je gutenbergov stroj 21 stoljeća- akumulacija znanja doći će do izražaja tek kroz par stoljeća
objavljeno pon, 24.08.2009 03:49 | autor: babun
evo ti vizije budućnosti na hrt 1
ugl pisci SF ova su dosad sve pogodili , budu pogodili i zvjezdane staze
objavljeno pon, 24.08.2009 03:54 | autor: babun
svemirske brodove ćemo graditi ugljičnim nano cijevima
objavljeno pon, 24.08.2009 08:49 | autor: deelite
Napravljen je znanszveni eksperiment sa dvije zajednice. Svaka od njih živi na jednom kontinentu. Postavili su problem i pokazali je jednoj zajednici koja je brojala statistički potrebnu količinu osoba za uspješnost eksperimenta. Nitko od njih nije znao riješiti problem. Ponovili su pokus sa drugom grupom na drugom kontinentu sa istim problemom. Ove dvije grupe nisu kontaktirale ni na koji od postojećih "fizičkih" oblika komunikacije. Ali ova druga grupa je riješila problem u postotku daleko većem od 50%. Dokaz za postojanje kolektivne svijesti je bio i više nego dovoljan. Ujedno, današnja situacija u našoj državi je odraz kolektivne svijesti. Koliko god se mi žalili na političare da su nas doveli u ovu situaciju, to jednostavno nije istina, jer nas je u ovakav položaj dovela naša vlastita pohlepa i zavist na kolektivnoj razini. Očito je kritična masa potrebna za ovakav razvoj situacije veća od one druge koja ima dobre namjere.
objavljeno pon, 24.08.2009 11:54 | autor: Ercimir
jako lijepo! :D to je sve sta cu rec jer mi se neda pre opsirne komentare pisat (kao sto su neki iznad).
hehe, pozdravljam :)
objavljeno pon, 24.08.2009 16:24 | autor: natuknica
Eto vidiš, Babune, i ti se slažeš da 200 godina nije dug period. ;) Ma slažem se sa svime što si napisao o budućnosti. Postoje dvije mogućnosti: da to doživimo i da ne doživimo. ;) Trenutno mi se baš sviđa ideja da je svemir tek oplošje četverodimenzionalne kugle, to mi dosta za sad. Trebalo bi još i nacrtati neko četverodimenzionalno klatno... Jeeee!
Ja uopće ne tvrdim da nema kolektivne svijesti, Dee, naprotiv. Ali nisam, a nemam niti namjeru postati sociolog. Da jesam, bavila bih se bajkama. A svaki narod ima upravo onakvu vlast kakvu zaslužuje, to je općepoznata stvar. To što se ja volim družiti s ljudima sličnim sebi, ne uljuljkava me u pomisao da nisam u manjini. Jesam i znam to.
Ercimire, hvala i tebi. I ja se. očito, njišem. ;)
objavljeno uto, 25.08.2009 03:32 | autor: babun
šta kaže oni rodijak iz CERNA imal šta nova oćel počet novi pokušaj eksperimenta
objavljeno uto, 25.08.2009 09:39 | autor: Anamil (Neregistriran)
Klatno.... asocira me na ljudski život koji se zaljulja rođenjem i njiše se, njiše sve sporije dok ne dođe vrijeme d se zaustavi.... Možda malo crne misli za ovako divan sunčan dan?