Komentari

objavljeno čet, 12.01.2012 03:19 | autor: aljara

na kraju nijedan argument protiv osim tog navodnog laganja

istina je da su neobrazovani vise protiv , istina je da su obrazovanih mahom u zagrebu i rijeci

istinite su i ankete samo se mozda nekom moze ucini da nisu jer ovi euroskepticni zagubidani po cijele dane trkeljuju protiv

objavljeno čet, 12.01.2012 03:20 | autor: aljara

Članstvo u EU nije nikakvo "neokolonialno ropstvo", nego prije svega
ekonomska nužnost. Rast gospodarstva novih članica EU to
potvrđuje...Slovečka i Poljska se razvijaju TRI PUTA brže od HR od kad
su u uniji

Narodnjačka ksenofobija sramotna je u 2012. Plašenje strancima
nespojivo je sa suvremenim zasadama demokracije

objavljeno čet, 12.01.2012 03:21 | autor: aljara

Zanimljivo je kako su se gorljivi desničari koji su godinama tvrdili da nas Englezi koče da uđemo u EU sada primirili,dapače štuju Engleze koji viču protiv EU

objavljeno čet, 12.01.2012 03:23 | autor: aljara

kaj se tice euroskepricnih strahova od rasprodaje hrvatskih dobara kad udjemo u EU

Francuska ima samo 15 firmi u svojem vlasnistvu, one koje su od drzavnog znacaja. Mi imamo 69

objavljeno čet, 12.01.2012 03:25 | autor: aljara

Nemojte nasjesti na iluziju o EU-u, neće se živjeti bolje jer danas nitko u EU-u ne živi dobro', zaključio je Sačić
danas je NE u EU ekipa imala presicu
http://www.tportal.hr/vijesti/svijet...ju-o-EU-u.html
uglavnom floskule probisvjeta Roka Šikića koji se sa 4 razreda srednje šuvarice postavlja kao neki ekspert za EU
Šikić lovi u mutnom jer nema pojma što bi.nikad ništa nije radio niti završio a preprodavao je farme. probisvjet koji se okružio polusvjetom iz krim miljea.
kad vidim ime dr.med. Aleksandra Soltyšika na listi uz HČSP i ostale desničare sve mi je jasno. Valjda se DR boji da nam neće moći prodavati pripravke od himalajskog bilja protiv hemeroida po 500kn naime tom se rabotom dotični bavi

objavljeno čet, 12.01.2012 03:25 | autor: aljara

Grcka je usla u EU 1981. godine i tada su bili jad i bijeda, hrvatsko (pa i ovo nase CG) primorje je bilo Monte Carlo za to sto su oni imali..sva ta njihova priobalna mjesta imala su 10 puta vise magaradi nego motornih vozila a pogledaj gdje su sada. Za svoj ekonomski krah najvise su sami krivi jer su neradnicima i "invalidima" dijelii 13. i 14. platu i penziju, poreze nisu propisno prikupljali (jedna od najbitnijih stavki za svaku drzavnu ekonomiju) i generalno su rasipali drzavni novac

objavljeno čet, 12.01.2012 03:26 | autor: aljara

19 država u EU trenutno funkcionira sasvim normalno, prošla je kriza, vratio se gospodarski rast i nema nikakvih problema (osim krize eura, koja je kratkoročno pitanje)? Grčka, Španjolska, Italija i slične zemlje su u problemima jer su krivo shvatile poantu - poanta i osnovna zamisao je upravo suprotno - da svi budu bogati, a ne siromašni. Siromašan čovjek je Nijemcu nepotreban, jer Nijemac želi prodati svoj skupi auto, skupi stroj za industriju i skupe prehrambene namirnice, a to siromašan čovjek ne može kupiti. Nisu Njemačka i Francuska Kina, ne temelje gospodarstvo na tonama jeftinog smeća od proizvoda. Temelj današnjeg kapitalizma je isključivo potrošnja i vrćenje kapitala, a za to se ljudi trebaju bogatiti - odnosno akumulirati kapital. EU troši enormne količine novca na ulaganje u nerazvijene krajeve i spašavanje posrnulih država baš iz tog razloga - žele proširiti tržište, ali žele to dugoročno. Mi u Hrvatskoj nismo navikli razmišljati dugoročno, teško da je ikom u glavi razdoblje dulje od par godina, dok ovi vani razmišljaju u desetljećima. Italija, Grčka i ostali su također razmišljali kratkoročno, pa su strelovit uspon gospodarstva počeli temeljiti na neodrživom zaduživanju i nagloj masovnoj potrošnji, što je funkcioniralo do krize, kada su se svi nerealni ekonomski mjehurići rasprsnuli. Ovo nije bila intencija ostalih članica EU, jer njihov izvoz - temelj zdravog gospodarstva, također trpi zbog toga, njima je zapravo stabilno i bogato tržište najbitnija stavka - baš zato Njemačka spašava sve ove koji su pred bankrotom, želi spasiti svoje tržište, a usput eto i spašava prezadužene zemlje. Hrvatska je imala isti model ponašanja - nerazvitak ekonomije i fiktivni rast BDPa kroz javni i privatni dug. Nije nama za to kriva EU već mi sami, odnosno loša i/ili korumpirana vlast, jednako kao i u Irskoj, Grčkoj, Italiji, Španjolskoj...

objavljeno čet, 12.01.2012 03:51 | autor: babun

U grčkome slučaju, koji je ušao u svakodnevnu uporabu kroz poštapalicu o njezinoj zaduženosti, ova se fraza počela rabiti 1893. godine koja je ušla u povijest po glasovitom priznanju predsjednika grčke vlade Harilaosa Trikupisa u grčkome parlamentu, Vuli ton Elinon: Nažalost, bankrotirali smo! (na grčkome: Dystyhos, eptohefsamen!).

U međuvremenu, od daleke 1893. godine, Grčka je još u dva navrata, unatoč djelovanju DOE, proglasila moratorij na vraćanje svojih dugova. Bilo je to 1921, a četvrti put Grčka je proglasila stečaj 1932. Članstvo u Europskoj zajednici i Europskoj uniji donijelo je Grčkoj blagostanje kroz pomoć europskih strukturnih i kohezijskih fondova, ali to blagostanje nije uspjelo pomoći Grčkoj da preživi veliku svjetsku financijsku krizu iz 2008. Opet se pokazala sva strukturalna slabost grčkog društva, uključujući i ponovnu pojavu skupe, neracionalne i parazitske državne uprave, podložne patologijskim procesima kao što su korupcija, klijentelizam i nepotizam. Peti bankrot Grčke spriječen je intervencijom Europske unije i međunarodnih financijskih čimbenika, ali to, izgleda, neće riješiti probleme bez odlučnih strukturnih reformi u zemlji i iz same zemlje

objavljeno čet, 12.01.2012 03:58 | autor: babun

najbolji su mi ove priče da mi možemo sami, ili kako može jedna švicarska ili norveška, pa pokazali smo u ovih 20 god kako možemo sami,i pokazali smo zašto nismo švicarska dakle nismo sami i nemožemo sami zato čim prije to bolje u eu

objavljeno čet, 12.01.2012 04:15 | autor: babun

1) imat cemo 3%glasova u parlamentu, a predstavljamo 0.5% populacije EU. u komisiji cemo dobiti jednog clana, kao i na sudu i vijecu(kao i svako drugi), a sve odluke u pogledu vanjske politike i promjene ugovora se donose jednoglasno(dakle možemo staviti veto na svaku odluku)
.2) cijena članstva - skoro svi programi EU su kofinanciranje, znaci EU daje dio novaca i RH drugi, ovisno o projektu razliciti su postotci, no sveukupno kad se uzme dobivat ćemo više nego primamo jer nam je prosjek BDP/stanovniku manji od prosjeka EU.
3)RH ne gubi suverenost ni samostalnost ulaskom, već kao što je koristila svoje suvereno pravo da uđe tako može i izaći, na način kako se izlazi iz svakog međunarodnog sporazuma. Treba shvatiti da je unija zapravo savez država - s njima potpisujemo sporazum. Sve probleme ćemo moći rješavati zajedno, što nije mala stvar - zamislite razliku kad EU pregovara s Rusijom ili kad to radi mala RH.....
4) EU upravo sve lokalne narodne običaje i financira njihovu zaštitu i održivost ih iz raznih fondova.
5) je li nam unija kriva što smo prodali HT, Plivu, INU? ili naši lopovski političari? ako necemo dovesti u red vlastito dvorište nitko nam tu neće pomoći......
6) postoje kvote za neke proizvode, no ograničavaju se samo neke grane, i to prvenstveno one koje ovise o državnim potporama. da se vratim na pitanje pod 1) - mogucnost stavljanja veta na svaku odluku vanjske politike je ogromni pregovarački adut koji se može koristiti za ustupke u drugim stvarima.....ako me razumijete? :)
7) naši poljoprivrednici danas imaju nelojalnu konkurenciju u vidu korumpirane državne uprave koja poticaje dodjeljuje po stranačkom ključu....to sve prestaje sa sustavom EU potpora - HAC npr. ne može dobiti novac od EU fondova ni razvojnih banaka jer ne ugovara poslove sukladno njihovim standardima.

objavljeno čet, 12.01.2012 08:37 | autor: natuknica

Aljara, ne razumijem točno što misliš da pruža uvjerljivost tvojim tvrdnjama kada tvrdiš da si pročitao/la moj post, a očito je da nisi ili barem ne pažljivo.
Na žalost, u mom slučaju čovjek značajno gubi autoritet kada se ovako ofrlje razbacuje izjavama i klasifikacijama. Upravo pričam o takvim ljudima poput tebe koji misle da me u bilo što mogu uvjeriti primjenom sile (obilje komentara) i korištenjem poluinformacija.

Nije istina da nisam dala ni jedan argument osim navodnog laganja. Ti koji lažu i zavaravaju nisu EU pa to niti ne smatram argumentom. To je samo bilo lamentiranje nad našim medijima koji pokušavaju manipulirati narodom, a to me izbezumljuje. Još me više izbezumljuje što to kod naroda zapravo najbolje pali.

Dakle, budući da očito nisam bila dovoljno jasna, moj argument protiv ulaska je ovaj: STANJE U EUROPSKOJ UNIJI, isključivo to. Nikakva krađa suvereniteta ili neokolonijalizam ili ne znam kakve desničarske ili ljevičarske fore. Samo vrlo loša situacija u EU, neprestane promjene međuodnosa i pokušaji da se oni preurede jer se, onakvi kakvi su bili do sada, nisu pokazali efikasnima. Zato nisam rekla "nipošto" nego sam rekla "pričekajmo". Ali vi koji u mojem postu vidite nešto sasvim drugo pokazujete da ste vrlo površne osobe i upravo onakve kakve našim medijima odgovaraju na manipulacije. A mediji pokušavaju manipulirati pukom svugdje, ne samo kod nas, po pitanju mnogih stvari, nipošto samo po pitanju referenduma. Manipulacija koja bi nas dovela do ulaska u EU je otprilike jedno od najmanjih zala koja su nam mediji do sada priredili. Pa sad, ja se ispričavam što se nisam skoncentrirala samo na jednu temu nego sam ih obuhvatila više koje su mi se činile povezane, a onda je to bilo prekomplicirano za procesuiranje.

Babune, znaš da te volim, ali baš na primjeru Grčke si pokazao da nije uspjela sama, a onda kao takva nije ništa uspjela ni u zajednici. Čovjek mora naći načina da uspije sam, tek tada može i iskoristiti mogućnosti života u zajednici. Inače je zreo za razvod. Dokle god očekujemo da nam netko drugi riješi naše probleme, neće nam biti bolje. To meni osobno nije razlog protiv ulaska u EU. Tu ne vidim nikakvu razliku. Biti će nam jednako dobro ili jednako loše i unutra i vani i to će ovisiti isključivo o tome koliko se mi osobno budemo angažirali oko boljitka, ni o kome drugome.

Priča o rastu standarda u Grčkoj svakako je priča koja zaslužuje zaseban post. Samo, ako budete čitali ovako površno, nećete ga prepoznati.

U svakom slučaju, zahvalna sam na civiliziranim komentarima, mislim da je dobro da se čuju svi argumenti. Samo bih vam bila zahvalna da me ne trpate među ljude koji se razbacuju parolama jer to nisam. Oduvijek živim u velikoj zajednici (proširena obitelj), jako dobro znam koliko je važno prilagođavanje životu u zajednici, imam rodbine svuda po svijetu i ni o čem ne pričam na pamet. Osim toga, ne volim kada drugi od mene prave budalu pa onda nastojim i ja to ne činiti drugima. Hvala.

objavljeno čet, 12.01.2012 11:20 | autor: nemezis

Ukratko - slažem se sa s tobom, iz navedenih, i još ponekih razloga, ali nekako mi se čini da je najveći problem to što se radi o umjetnoj tvorevini sa premalo zajedničkih točaka između naroda koji je tvore. Ideja u načelu nije loša, ali u praksi ne ide, previše je razlika između Nijemaca i Grka, na primjer, bez da se uopće spomene da mi se počesto čini da ti isti Nijemci ionako profitiraju daleko više od drugih.Ne samo oni, ali gledano očima osobe koja je neobrazovana, potplaćena i po svemu bi trebala biti kućanica :D ispda da je unija samo malo civiliziraniji način vladanja slabijima. Ono što dva svjetska rata nisu postigla silom postiže se kroz ugovore. Zajednica tog tipa ima rok trajanja, i smatram, ovako zatucana, kakva već jesam, da za nas u ovom trenutku nije dobro rješenje. To što trenutno nema boljih opcija nije tema ovog posta, niti razlog a se nekamo ulazi. Kao ono, idemo i mi, jer ionako ne znamo što bi pametnije sa sobom.
Istina je da sami nismo u stanju učiniti ništa naročito za sebe, ali ne vidim kako bi nam u tome mogli pomoći neki drugi ljudi koji će svoj interes uvijek stavljati ispred našeg, što je i logično. Mislim, ljudi smo. Također je strašno loše dijeliti valutu na takav način, pogotovo valutu koju se sad pa opet treba spašavati zbog nekih trećih država, a najtužnije je od svega što ova naša država čini sve što može da nas kroz manipuliranje uvede u tu priču. Jer, nigdje ne nalazim ikakve informacije koje mogu pročitati, a bez da za to uzmem tjedan dana godišnjeg, a ono malo informacija što se plasira kroz medije se plasira na takav način da je odmah jasno-naša vlada želi da uđemo. ova ili ona, svejedno. A pokazalo se u praksi koliko su njihove ideje o prosperitetu Hrvatske dobre. Dakle, razlog više da se ideji pristupi sa ogromnom dozom opreza :D Sreća da sam bila kratka, jelda? :D

objavljeno čet, 12.01.2012 12:07 | autor: Anoniman (Neregistriran)

Uopće mi nije jasno zašto nas se u informativnim emisijama toliko izvještava o unutarstranačkim izborima u HDZ-u!!! Pa koga to toliko interesira?? Unatoć 900 tisuća nepostojećih glasaća i oko 500 tisuća mrtvih, te ponosnih 220 tisuća članova stranke na izborima su doživjeli veliki poraz. Stoga je malo bitno kako će oni sada kod sebe zarotirat fotelje i koga će u njih stavit. Svi trpimo posljedice njihove vladavine, i zaista smo ih se nagledali i naslušali laži i obmana. Zar još nije dovoljno???

objavljeno čet, 12.01.2012 14:04 | autor: nula=1

fuck it I say... ja znam zašto volimo kućanice i zašto su one zapravo pokretačka sila cijeloga društva, kako će kućanice odlučiti tako će i biti mi ostali obični smrtnici tu ne možemo puno utjecati. kućanice su odlučile svrgnuti hdz pa su ga scrgnule, odlučile su da će na vlast doći kukuriku koalicija pa je i došla. ako će kućanice biti za eu uči ćemo u eu, a ako neće onda nećemo :) ja vjerujem kućanicama više nego bilo kojem političaru ili mediju i ja svoju budućnost drage volje stavljam njima u ruke jer znam da s kućanicama nikad neću biti ni gladan ni žedan, a puno više mi ni netreba

objavljeno čet, 12.01.2012 15:10 | autor: Violette

Ne znam...
Nekako rado uzimam na pleća opstanak i ne računam puno.
Dam sve od sebe i to je to.
Sve poskupljuje, mislim da će nam biti nategnuto u novčaniku ovako i onako.
Meni se sviđa ideja bez granica. Sjednem u auto i nema carine između EU i mene.
A često idem preko. Tu ću dobiti na komociji i koju minutu više za sebe.
Ne znam za druge....
Mene i mali dobitak jako veseli.

objavljeno čet, 12.01.2012 16:16 | autor: romantales

Meni su jasni tvoji stavovi i gledajući EU iznutra, birokraciju, poreze, sveti gral briselskih plaća, ne vidim gdje je u svemu tome boljitak za Hr. Prije 20 godina su nam govorili da nam jedino samostalnost može donijeti dobro, ekonomski napredak i viši standard. Onda su nam 10 godina pilali da nam je loše radi proživljenog rata i skoro 50 godina komunističke vlasti. Zadnjih 5 godina ubjeđuju nas da nam je izlaz i spas u EU, pa nam je bitniji rezultat tih pregovora s unijom od radnica Kamenskog koje nemaju plaću i smrzavaju se u uzaludnim protestima.

Zašto nitko nema plan za Hrvatsku, za obnovu proizvodnje i poljoprivrede? Zašto smo postali zemlja 2-mjesečnog ljetnog turizma i bezbrojnih mega i supermarketa? Tko prodaje priče o europskim podsticajima, kao da u najmanju ruku ne znaju kuda s novcima, pa jedva čekaju da im mi dođemo isprazniti kase? Iz primjera u obitelji znam koliko je teško doći do tih novaca, iako, kao u svakoj dobro razvijenoj birokraciji postoje oni kojima je jedino zanimanje proučavanje normativa i regulativa i kako na najlakši način zavući ruku u europski džep, pa ima onih koji zapravo ništa ne sade niti uzgajaju, ali novci iz EU stižu ..... pitanje je do kada?

Prije nekih 10 godina rekla sam da ne vjerujem u EU kao koncept. Kada su me pitali zašto, pogotovo što nisam ekonomske struke, rekla sam da sam u sličnoj državi živjela i koja nije opstala. Idalje ne vjerujem. Granice mi nisu nikada smetale, pokažeš dokumente i ideš dalje. Koliko je bezgraničnost zapravo iluzija pokazalo se nedavno kada su Francuzi ponovno uspostavili graničnu kontrolu prema Italiiji .... Niti monetarna unija mi nije donijela nikakvo dobro, platežna moć s lirom mi je bila veća nego sada s eurom.
Ali, da se ne prepadnu svi koji žele u uniju, neću glasati jer ne želim odlučivati umjesto onih koji svakodnevno žive hrvatsku stvarnost, kao što niti do sada nisam.

objavljeno pet, 13.01.2012 00:22 | autor: zauzeti

Čim se kod nas političari za nešto zalažu narod znade da tu nešto smrdi ..
(prodaja HT, INE itd zašto prvo narodu nije ponuđena kupnja tih firmi? jer bi sav ne mali profit ostao u Hrvatskoj, ali ne narod mora na koljena....) Pokušao sam samostalno napraviti projekciju kako bih stvorio vlastito mišljenje rezultat je jednostavno izašao sam na vidjelo. Dakle stiže poticaj Juhuuu ... ali kod nas postoji ali :( kako će se koristiti ta lova i tko će ju moći koristiti u političko-birkratsko-korumpiranoj državi osim ljudi pri vlasti?
dake narodu se na leđa stavlja još jedan ne mali namet plačanje članstva EU

a do jučer sam bio 100 % za uniju sada sam siguran da ću zaokružiti ne

objavljeno pet, 13.01.2012 02:52 | autor: XTinnaX

Veoma iskreno....

objavljeno pet, 13.01.2012 06:42 | autor: Anoniman (Neregistriran)

Evo ja živim u Sloveniji i imam rodbinu u Hrvatskoj i svima vama bih savjetovao da glasate za ulazak u EU, jer bi odbijanje ulaska u EU napravilo još više štete nego koristi. To što je situacija u Sloveniji loša je stvar nefunkcioniranja gospodarstva i države kao takve a ne europske unije koja nekoj državi samo otvara mogućnosti i poboljšava regulaciju nekih stvari u politici i gospodarstvu. Zar možda mislite da Srbi i Englezi neće iskoristiti možebitno referendumsko ne za slabljenje Hrvatske i guranje u zapadni balkan kamo Hrvatska nikad nije pripadala niti kulturalno niti ikako drukčije. Jedan moj poznanik naveliko prodaje grožđe u Austriju gdje je cijena puno viša. Vjerujte mi da će oporavak Hrvatske trajati neko vrijeme ali će dugoročno Hrvatska biti gospodarski jača od Slovenije ako uđe u EU i naravno ako će imati dobar način upravljanja sa gospodarstvom. Ako će biti na referendumu ne onda će to vrlo vjerojatno pasti u vodu i Hrvatska će pasti u balkansko blato gdje, što velika većina Hrvata sigurno ne želi biti

objavljeno pet, 13.01.2012 06:48 | autor: Anoniman (Neregistriran)

Evo sad na TV-u slusam seljake kako govore da ce nas preplaviti jeftinija roba iz inozemstva koja je nekvalitenija od nase hrane.
Odakle njima ideja da je nasa hrana kvalitetnija od hrane u EU ?
Bio sam u Madarskoj, hrana je kvalitetna i jeftinija nego nasa. Barem se meni tako cini. Priznajem , nemam egzaktne podatke istrazivanja, ali vjerujem da nemaju ni seljaci koji tvrde to sto tvrde.

Nasi proizvodi nisu nekvalitetni (meni se tako cini), ali bolesno su skupi.
Bile su neke akcije ka nesto "kupujmo hrvatsko". Heh, kupovao bih ja hrvatsko kad bi cijene bile za isti proizvod barem mrvicu skuplje od stranog proizvoda ali nisu, nasi proizvodi su dvostruko skuplji, a nisu ni priblizno toliko kvalitetni koliko im cijena sugerira.

Sve to me pomalo podsjeca na zagrebacke taksiste. Kao, oni imaju kvalitetnu uslugu, pa svima ostalima treba zabraniti da voze. To sto su 4 puta skuplji nego sto bi bilo normalno to njih nije briga

objavljeno ned, 15.01.2012 20:23 | autor: natuknica

Nemezis, ne znam o čemu pričaš, ja već davno nisam uspjela biti tako kratka. ;)

Anoniman, najozbiljnije, i ja se neprestano to isto pitam. :)

Nula=1, ja ti jako volim seriju "Kućanice". ;)

Violette, to o čemu ti pričaš mi je jedina utjeha ako ljudi na referendumu budu ZA. A vjerojatno će biti jer ja sam uvijek u manjini. ;)

Romantales, baš sam se nadala tvojem komentaru. Ti uvijek nađeš začkuljicu u mojem razmišljanju. Ne mislim u lošem smislu. Uvijek mi pomogneš da sagledam stvari iz ugla iz kojeg još nisam. Ali eto, ovoga puta čini se da ipak gledamo iz istog kuta, makar si ti tamo, a ja tu. Hvala ti što si rekla svoje mišljenje.

Ha, ha Zauzeti, dobar ti je kriterij - suprotno od onog što kažu političari. ;)

XTinnaX, kako drugačije?

Anoniman iz Slovenije, mene samo zanima koja je to korist od ulaska u EU ako gospodarstvo ostaje nefunkcionalno? Dugoročno će Hrvatska biti jača od bilo koga ako Hrvati odluče zasukati rukave i preuzeti odgovornost za svoj život u svoje ruke, bez obzira na to hoće li to biti unutar EU ili ne. Ako Hrvati to ne naprave, dugoročno će Hrvatska završiti u blatu, bez obzira koje ime to blato imalo. Ne kužim nikako to zastarašivanje ni zapadnim Balkanom ni Srbijom ni Engleskom, to zastrašivanje nije ništa bolje od zastrašivanja neokolonijalizmom. Zastrašivanje jednostavno ne priznajem. :)

Anoniman još jedan, slažem se s tobom da naši proizvodi nisu nekvalitetni, ali su im cijene neproporcionalne kvaliteti. Isto tako ne kužim kako Vegeta može biti jeftinija u Mađarskoj nego u Hrvatskoj? To su stvari koje treba rješavati...
A glede taksista imam svoje mišljenje. Taksisti bi trebali biti profesionalni vozači. U njihovim je rukama život čovjeka jednako kao i u rukama liječnika. Vidim kakve vozače zapošljava taxi Cameo, baš zato što im ne pruža kvalitetnu plaću i mislim da je takva politika spuštanja cijene taxija baš opasna za ljude, bez obzira na to voze li se taksijem.

objavljeno pon, 16.01.2012 01:43 | autor: sarena

Možda i postoje zbilja sjajni argumenti za ulazak u EU, ali ih jednostavno nisam u stanju sagledati razumom kojeg mi blokira paničan osjećaj da me se prisiljava ići tamo. Da moram silom, a da me se pita reda radi, tek da se malo ušminka ta sila. A ne podnosim kad nešto moram. Ne tvrdim da je za mene dobro što sam najvažnije životne odluke donijela po osjećaju a ne logikom i razumom, naprotiv. Svojedobno sam čak razmišljala o pokušaju prestanka disanja, jer se to baš mora i tako ti život glupo ovisi o tome, iako je disanje zbilja dobra stvar :) Ali draže mi je kad nešto želim, bez da moram, nego kad samo moram - tad ne mogu znati da li možda i želim jer budem zbunjena onim revoltom.

Uglavnom, htjela sam reći da nisam osobito pametna, ali ove medijske službene reklame EU podcjenjuju i ovu moju razinu (ne)znanja. Pa, mislim, baš nitko nije toliko bedast da nam snimaju ovako blesave filmiće, čak se i djeca rugaju tekstovima. Ha, možda će EU birokracija imati bolji marketing?

objavljeno pon, 16.01.2012 05:29 | autor: aljara

Pogledajte Poljsku i Sloveniju, dvije zemlje koje su puno dobile clanstvom u EU, ali dvije razlicite zemlje kako funkcioniraju. Poljska i dalje biljezi gospodarski rast bez obzira na trenutnu krizu unutar EU, Poljska i dalje pametno upravlja stranim novcem i nikome ne smeta da se bogate iz godine u godinu.
Slovenija je imala izvrstan rast sve do godina krize. Osnovni razlog stagnacije Slovenije je model zatvorene ekonomije gdje jedna firma, jedan fond imaju udjele u drugoj, ova druga u trecoj, ta treca u ove prve dvije. Ovo je Slovenski model - svoj na svome unutar EU, bio je dobar sve do danas. Danas su u problemima jer vise nemaju domace investitore, a ne zele strance, cak niti Hrvate.
No, to ce se morati promijeniti u Sloveniji, ovisno tko postane premijer Jansa ili Jankovic.

Dakle, prednosti clanstva EU postoje i jako se dobro vide u Sloveniji. Nedostaci su danas uzrokovani domacim modelom vlasnicke strukture koji ce oni morati nekako rijesiti.

Hrvatska ima velike sanse da ako je pametna bude tranzitna zemlja roba i usluga radi vrlo povoljno geostrateskog polozaja sa distributivnim centrima za dobar dio srednje i istocne Europe. Kao clanica EU sva roba se iz HR moze slobodno kretati i Hrvatska bi mogla kroz trgovinu vrlo dobro zaraditi. Problem Hrvatske je domaca birokracija u obliku parazita. Naravno, postoji i EU birokracija koja ima svoje mane, o njima se moze govoriti, ali trenutno oni nisu tolika prepreka kao domaci birokrati.
EU je vec pokrenula razvoj Hrvatske kroz predpristupne fondove, iako nisu potpuno iskoristeni, EU ce i dalje nastaviti pozitivno utjecati na Hrvatsku. Svi koji se boje EU ocekuju da ce moci i dalje kontrolirati kvazitrzisne mehanizme.

objavljeno uto, 17.01.2012 10:19 | autor: aljara

Predsjednik Europske Komisije Jose Manuel Baroso izrazio je žaljenje što je mađarski parlament usvojio novi Zakon usprkos upozorenjima EU komisije da je isti u suprotnosti sa zakonodavstvom Europske Unije i međunarodnim ugovorima koje je Mađarska potpisala.

Mađarski premijer Orban pozdravio je usvajanje novog Zakona rekavši kako on Mađarima omogućuje da u Novoj Godini i u budućim godinama samostalnije kontroliraju svoje financije. Važno je uočiti da će novo ustrojstvo Mađarske Narodne Banke onemogućiti budući nekontrolirani rast vanjskog zaduživanja, uključujući i zaduživanje privatnih građana i tvrtki iz inozemnih izvora.

Pravi smisao ove sporne reforme središnje novčarske institucije u Mađarskoj leži u većem broju članova nadzornog vijeća, kojeg bi birao Parlament, prema svojoj trenutnoj stranačkoj usmjerenosti. Pravi cilj ovog napada mađarske vlade na Središnju banku je zapravo nadzor nad deviznom pričuvom kojom raspolaže banka i koji iznosi oko 35 milijardi eura


U prvim komentarima ocjenjuje se da je Mađarska pokrenula do sada najizravniji i najotvoreniji sukob sa svjetskim tržištima, ali i sa temeljnim načelima pravne stečevine Europske Unije o razdvajanju i međusobnoj nezavisnosti političke i monetarne vlasti, te da Mađarska možda počinje otvarati put za napuštanje Europske Unije.

Berlinski Die Welt piše kako su politička i vrijednosna načela sadržana u mađarskom novom Zakonu do te mjere nespojiva sa standardima u Europskoj Uniji da je potpuno nezamislivo paralelno funkcioniranje dva tako različita monetarna sustava u prostoru zajedničkog tržišta, a naročito uzimajući u obzir i činjenicu da se kao relativno nova članica EU-a Mađarska još uvijek nalazi i pod ugovornom obavezom zamjene svoje nacionalne valute Eurom u dogledno vrijeme

Upravo je središnja banka Mađarske upozoravala Vladu kako hitno treba početi štedjeti i kako treba smanjiti izdatke za najmanje jednu milijardu eura. Ali umjesto takvih mjera štednje koje bi sigurno izazvale nezadovoljstvo Mađara, Orbanova vlada je odlučila napasti instituciju neovisnosti Središnje banke. Posljedice bi uistinu mogle biti katastrofalne: kao prvo, obzirom da nije izvjesno tko će doista držati ključeve blagajne deviznih pričuva, to će još više poljuljatii povjerenje u nacionalnu valutu. Forinta je zadnjih mjeseci ionako već uvelike izgubila na vrijednosti, ali sad se čini da više nema nikoga tko bi zaustavio inflaciju

objavljeno čet, 19.01.2012 23:07 | autor: natuknica

Hah, šarena, i ja sam se na neke stvari u životu žalila jer sam imala osjećaj da nisam baš imala izbora. Ali, s druge strane, sada kada gledam unatrag, vidim koliku sam sreću imala jer sam bila tako ograničena. Znaš ono, kad imaš izbora, sve nešto razmišljaš, pa bi li bilo bolje ovako ili onako, a možda ipak bolje nešto treće? Strašno čovječe, pukne ti glava od razmišljanja! A onako, kad nemaš izbora, samo ideš, kao po ravnoj cesti. I još znaš da se ne moraš osjećati krivom. Ima li što bolje? ;) Al ono, kad se već prave kao da te nešto pitaju, barem imaš priliku zaokružiti NE. ;)

Aljara, ja i dalje tvrdim da bi se Poljska znala organizirati i da nije ušla u Europsku uniju. Ja imam tu teoriju o klimi. Kažu mi neki da nije baš dobra, jer Izraelci imaju istu klimu pa su svejedno radišni, Palestici žive u istoj pustinji kao i Izraelci pa nisu radišni... Ipak, mislim da u gruboj (sjevernoj) klimi nije moguće preživjeti bez dobre organizacije, a u ovoj našoj mediteranskoj je to moguće. I eto ti. Kažu mi ljudi - što se mi imamo uspoređivati s Norveškom ili Švicarskom? A ja kažem - ali se zato možemo jako dobro uspoređivati s Italijom i Grčkom. Pa ko voli, nek izvoli. Ako se nemamo što uspoređivati s Norveškom (u kojoj je popularan crtić Baltazar), nemamo se bome što ni uspoređivati s Poljskom ili Njemačkom.

I ne volim baš da mi se blog pretvara u čitaonicu dnevnog tiska, ali nije li tebe strah ući u nekakvu zajednicu u kojoj se događaju takve stvari? Mene je.

objavljeno uto, 24.01.2012 07:29 | autor: Ford (Neregistriran)

Ovo nema smisla. Grčevito već 50 godina zastupamo istu demagogiju i prodajemo narodu priče o našem bogatstvu, a ništa od toga nismo u stanju oploditi. Već godinama naš narod ide u Europu, pismeni, polupismeni i potpuno nepismeni i uspjevaju se zahvaljujući radu vratiti i živjeti život dostojan čovjeka. A što je s nama ovdje. Busamo se o prsa hrvatstvom, stalno proživljavamo povijest iznova umjesto da gradimo budućnost.

Osim toga plaća u EU bi ti bila puno veća, a troškovi života manji. Razmisli.

Komentiraj:
 

 
 

Korisnik

Nemate MojBlog račun?

Otvorite svoj račun ovdje!

Lozinka

Link:

 

Emg.hr




MojBlog