Komentari
40 komentara na Računica

objavljeno sri, 29.04.2009 12:46 | autor: frka

točno! jedne su mi godine svo troje djece bili u vrtiću, dvoje u jaslicama, koje su skuplje, naravno, mjesečno sam izdvajala cca 1650 kn samo za vrtić, dakle, u godinu dana cca 19.800 kn
baš mi je drago da si izvukla ovaj apsurdni primjer

objavljeno sri, 29.04.2009 13:04 | autor: Gubichka

mrzim medije. uglavnom, težimo društvu znanja i bili smo upozorili da se u tom slučaju mora početi od vrtića. ali mora se shvatiti da se od nečega mora početi. a ako smo mi studenti počeli, onda je logično da ćemo tražiti besplatno studiranje, a ne besplatne vrtiće.

i ja mislim da vrijedni studenti koji redivito daju godine, pa čak i da im se dogodi koja parcijala, trebaju studirati bespaltno. ja sam jedna od mnogih kojih se to izravno ne tiče jer sam na teret ministarstva, ali to podržavam. žalosno je biti pametan i zanimati se za studij, a ne imati novaca za to. pljujem i na novac i na svijet koji se oko njega okreće. točka.

objavljeno sri, 29.04.2009 13:20 | autor: medeja7

e moja matematic woman... sada će netko ovo vidjeti i vrtići u štrajk... ???

objavljeno sri, 29.04.2009 13:54 | autor: giorgio(deleted) (Neregistriran)

@Medeja: mislis na tete u vrticima, upravu vrtica, klinci ili roditelji?

objavljeno sri, 29.04.2009 14:52 | autor: frka

hehe, bit ću malo off topic, ali se sjetih jednog grafita na zidu dječjeg vrtića:
smrt tetama!

objavljeno sri, 29.04.2009 14:56 | autor: uzorita

Vjerujem da će jednoga dana kad se ti studenti zaposle i krenu raditi za zbiljač (ako) - onda će shvatiti apsurd potraživanja da sve bude besplatno jer to sve netko ipak na kraju mora platiti, njihovi roditelji svojim malim plaćama koje će im ako im zahtjevi prođu biti još manje... Bojim se jeseni strašno.

Malo prouči kako se studira u Ukrajini npr. nema tu padanja ispita, gubiš pravo na faks, a mogućnost studiranja imaju svi, no ni ne pokušavaju.
I u zemljama EU je regulirano cijelo školstvo, tamo se jednostavno ne može dogoditi da ljudi studiraju 10 - 15 godina, istovremeno dva fakulteta...
Zna se tko vani studira, zašto upisuje određeni fakultet i zna se da će ga završiti u roku jer ako je drugačije već je na teret državi (imaš tekst u Jutarnjem - kod nas svaki student koji padne godinu košta državu 25.000 kn).
Ljudi se kod nas na fakultetu odmaraju, igraju života godinama, a istovremeno iscrpljuju roditelje u godinama kad to više stvarno ne bi smjeli (čast iznimkama ponavljam), a onda to isto nastavljaju po raznim državnim firmama i čude se kako su im primanja mala i uvijk je kriv netko drugi...

To je na žalost prenesena svijest iz socijalizma gdje su ljudi navikli da je sve besplatno, a što je nemoguće.
Da bi zaista čovjeku sve bilo besplatno mora i to nekako zaslužiti, opravdati.
Odoh dalje u dan, mora se...

objavljeno sri, 29.04.2009 15:43 | autor: tičerica (Neregistriran)

nisam stavila tekst o prosvjedima, baš zato što si ne želim remetiti zen. :D voljela bih da im upale prosvjedi, jer bi uspjeh njihove inicijative značio i da ja mogu upisati postdiplomski - za što mi je novac jedina prepreka. isto tako bi to značilo i da ću moći priuštiti si jednog dana svoje dijete, ako pokaže afinitete za tim, poslati na fakultet. što, ako se tendencije nastave istim smjerom kojim su krenule zadnjih godina, neću moći ni u ludilu.

a što se tiče ovog što si primjetila, bitna razlika je, između ostalog, hoćeš li izdvojiti 800 kn svaki mjesec, ili se od tebe zahtjeva da gruneš 8 000 kn odjednom. također, kolateralni troškovi jednog vrtićarca i jednog školarca, a potom i studenta, nisu isti. vrtićarcu ne moraš plaćati knjige, skripte... i tako dalje, i tako bliže...

objavljeno sri, 29.04.2009 16:03 | autor: knjiga (Neregistriran)

zanimljiva računica...nisam o ovome ovako gledala. ipak, moram priznati.neka ih, neka se bore za sebe i svoja prava.

objavljeno sri, 29.04.2009 16:26 | autor: Dezire33

Natuknice...

A što s onima koji !"zarađuju" 2500 kn ....?!
Moja je majka bila k'o crkveni miš..."Izmislila" je da idem na studij!
Jja danas radim na najelitnjem Univerzitetu...

Što s takvima?

Ćao!

objavljeno sri, 29.04.2009 16:34 | autor: murder

ja isto ne znam zašto se svi žale.. na fakultet trebaju ići oni koji su sposobni za njega i koji žele, da je besplatno svi bi išli i nastalo bi sranje. ovako postoji hrpa stipendija koje se dijele, od države, županije, grada, općine, do raznih tvrtki.. ne mogu govoriti kako to izgleda u praksi, ali znam da ljudi koji čak prvu godinu plaćaju ako se istaknu kasnije imaju stipendiju, što je po meni sasvim u redu. pa ne može nam se sve pružati na pladnju, treba nešto i zaslužiti.
a nije uopće teško. formula niza bi bila aa + a, dakle to bi bilo 1 na prvu + 1, 2 na drugu + 2 itd. i rješenje je konačno 6 na šestu + 6 što bi bilo 46662 :)

objavljeno sri, 29.04.2009 16:35 | autor: murder

ovo aa bi trebalo biti kao a potencirano s a iliti a na a. uglanvom.. uživaj :)

objavljeno sri, 29.04.2009 20:59 | autor: lovkinja

ne mogu svi biti najbolji, a najviše nas ima prosječnih, pa onda znači prosječni ne trebaju studirati ako nemaju novaca? Sustav u kojem se visoko obrazovanje skupo plaća je sustav koji želi zadržati uvijek iste ljude - obitelji na vrhu, znači one koji već imaju novac i moć. To dovodi ne do nejednakosti koja se održava stoljećima već do propasti sustava - samo na dulji rok. Šteta da ne na kratki. A ne mogu da ne spomenem mirovine. Iako sam studirala i radila u struci kao visoko obrazovan kadar, mirovina mi je ispod prosjeka plaća u HR. Što bi tek bilo da nisam studirala?!

objavljeno sri, 29.04.2009 21:23 | autor: slamnata

fala ti na komentaru...znam da ce sve sjest na svoje,s vremenom...a to da boli....eh,sta cu....nisam ni prva ni zadnja....=D

objavljeno sri, 29.04.2009 21:54 | autor: deelite

s obzirom na to u kakvoj državi živimo, vjerojatno postoje i djeca koja su više "jednakij" od ostale djece, a samim time i predodređena za prolazak sa odličnim uspjehom, bez obzira na njihovo znanje. Znam slučajeve iz obitelji gdje djeca jednostavno ne mogu dobiti odličnu ocjenu jer im roditelji nisu poduzetnici, gradonačelnici itd.

objavljeno sri, 29.04.2009 22:14 | autor: makebejka

prvo nisam znala da radiš na fakutetu :)
drugo: čitam tvoj odgovor na moj komentar ispod zadnjeg posta, pa me začudilo: od kud znaš što studiram i zašto smo kao čudnovati kljunaš?

objavljeno čet, 30.04.2009 00:26 | autor: natuknica

Guby, imam osjećaj kao da se osjećaš prozvanom svakim mojim postom protiv prosvjeda. Ja i dalje nemam namjeru gledati na tebe kao na pokretača prosvjeda. Samo pokušavam prikazati stvari iz svog kuta. A protiv prosvjeda sam bila i kada mi je vlastita kćer sudjelovala u njima, ako se sjećaš. I možda se to ne čini, ali jako sam otvorena svim argumentima. Samo ne dobivam zadovoljavajuće. I dalje. Što je zapravo samo po sebi dovoljan dokaz da nam je obrazovni sustav u komi. Jer se prosvjednici razbacuju parolama, a ne nude nikakva konkretna rješenja. Ako besplatno školovanje bez obrazloženja odakle taj novac namaknuti, smatraš konkretnim rješenjem, to samo znači da ste spremni naslijediti te iste političare protiv kojih se bunite. Vrlo spremni.

Ono što mene primjerice muči kod Bolonje i obrazovnog sustava općenito, to je kvaliteta kadrova koji izlaze sa fakulteta. O tome bi valjalo napisati cijeli post, ima već više od godine dana kako razmišljam o tome i možda uspijem napisati nešto uskoro, a možda i kasnije. Forsirana prolaznost tjera me da se pitam kakvi će učitelji sutra podučavati moju djecu, kakvi će ih liječnici operirati, kakvi odvjetnici braniti na sudu, kakvi suci suditi... Pogotovo nakon što vidim studenta prava da pred diplomu vraća u knjižnicu knjigu sa zakasninom od 1000 kn i ne zna pošteno napisati zamolbu da mu se dio zakasnine oprosti. Što je taj čovjek radio na faxu cijelo ovo vrijeme i kako je uspio položiti sve potrebne ispite? Ne znam. I to me muči. Ali ne primjećujem da to muči i naše prosvjednike, ne primjećujem da zahtijevaju pravo kvalitetno obrazovanje, da se bune protiv profesora od kojih nisu ništa naučili ili protiv profesora koji koriste svaku priliku da ih ponižavaju. I to me muči.

Već sam pisala o mome tati koji danas ni na koju foru ne bi uspio upisati fakultet, niti po osobnim potrebama, a ispao je na kraju jedan od cijenjenih stručnjaka kojeg je samo nečlanstvo u partiji sprječavalo da se popne do vrha karijere. Ali tada se mogao upisati na fakultet. Ne zato što što si tada većina ljudi nije mogla priuštiti plaćanje školarine (koja nije postojala) nego zato što si tada većina ljudi nije mogla priuštiti još koju godinu bez plaće pa je svatko tko je htio studirati to i mogao. Bogu hvala, zahvaljujući ne-natalitetu, opet dolazi vrijeme kada neće biti dovoljno djece niti da popuni kvote na teret Ministarstva pa će vašim zahtjevima biti udovoljeno po prirodi stvari, a ne političkom odlukom. :D

Uzorita, daj malo stresi taj strah sa sebe! Svako je zlo za neko dobro. I, čim vidiš nešto što ti se čini da ne valja, veseli se onom dobrom što će to za sobom donijeti. Mene baš veseli što su mi ovi prosvjednici dali priliku da razmatram naše školstvo. A isto se nadam da će pomoći ljudima koji donose odluke da donesu malo bolje. O, ima se šta unaprijeđivati, bez obzira na zahtjeve. :)

Tičerica, ovo o svakom zlu za neko dobro, poručujem i tebi. Vjeruj mi, negdje te čeka puno bolji poslijediplomski, samo budi strpljiva. Gdje ti se žuri? Što više starim, sve više shvaćam da uopće nije potrebno završiti školovanje što prije. Čovjek uči dok je živ i, kao takav, neke stvari puno bolje razumije kad je stariji. To je jednostavno čudesno. Samo se ti posveti donošenju djeteta na svijet i ne brini previše. Eto, meni je sad prijateljica, nakon povratka s porodiljskog, upisala poslijediplomski, zna da cijeli semestar treba stavljati novac na stranu za uplatu sljedećeg semestra i rastura. Sve se može kad se hoće i, vjeruj mi, nema nikakve razlike između plaćanja 800 kn svaki mjesec i keširanja 8000 odjednom.

Knjigo, kao što rekoh, neka se bore za svoja prava, ali prava prava. Pravo na dangubljenje i nije neko pravo.

Dezire, stvarno ne znam. Ja sam svojoj djeci davno objasnila da im roditelji neće moći plaćati studiranje niti išta više od studentskog doma. Jedna je 2. srednje i već si je odabrala fakultet i organizirala se s prijateljima oko pripremanja za državnu maturu. Već se raspitala i o studentskim domovima i o tome koji sve uvjeti moraju biti zadovoljeni i koji se popusti mogu dobiti i što sve mora učiniti da bude u što povoljnijem položaju. Jer se veseli znanju kojeg na tom fakultetu može dobiti i poslu kojeg će s njime moći raditi. Dijete zna što hoće i uopće ne sumnjam da će to postići. Druga mi je kćer loš đak i birali smo srednju školu koja nudi nekakvu struku i dovoljno obrazovanja za dalje. Vrijedi isto. Ako ne upadne u kvotu na teret Ministarstva, onda će morati malo raditi prije nego što krene studirati, ako uopće bude htjela studirati. Ne mislim da će bez fakulteta biti manje vrijedna osoba. Meni je važno samo da bude sretna osoba. Osim toga znam dovoljno ljudi koji su tek s 30 godina shvatili da uopće ne vole faks koji su završili nego da su trebali studirati nešto drugo. Ako ne znaju što studirati, mislim da bi mladi ljudi trebali najprije malo raditi, a onda krenuti u smjeru svoga srca. Ne mislim da ikamo vodi da punoljetnim osobama roditelji određuju što će postati u životu. A vidjela sam jednostavno previše takvih osoba. Ti si očito znao što hoćeš i takav biš u svakom sustavu uspio besplatno studirati. Pa nije da besplatno studiranje ne postoji! SVIMA koji su iz prve generacije Bolonje došli do 4. godine studiranje je besplatno. SVIMA. Znaš koliko ih je na fakultetu na kojem radim? Točno jedan više od jedne petine onih koji su pred 4 godine upisali prvu godinu. Na trećoj godini ih je 3/4 od broja koji se godišnje upisuje na fax, to su znači oni koji su direkt došli do 3. godine + oni koji su iz prve generacije pali samo jednu godinu. I nazovimo te studente prosječnima. Ja pitam koliko treba podržavati one koji baš svaku godinu utvrđuju dvaput? Misliš li da im stvarno treba omogućiti sve besplatno? A da ne spominjem što sam sve vidjela... od čovjeka koji je 8 puta upisao 1. godinu (tu mislim da mu fax to stvarno nije smio omogućiti više nakon 5. puta) do čovjeka koji je uvjetno upisao drugu godinu i pet puta je upisivao, a da uopće nije niti izašao na te ispite koji su mu preostali s 1. godine. Jeste li vi ljudi svjesni čije interese zastupate i što mi tu pokušavate podržavati?

Murder, nemam što reći, tebe sam već odavno odlučila obožavati. Ja navijam za tebe, kolegice. :)

Lovkinjo, kako bi ti i mogla biti veća mirovina kad jedan zaposlenik mora zbrinuti više od jednog, što umirovljenika, što dijete, što studenta? I to ne samo školarinu, nego i zdravstveno osiguranje. Ili bi možda bilo bolje da se studira besplatno, a da moramo plaćati operacije slijepog crijeva? Da ti studenti koji gube godine studirajući, pa čak i plaćajući školarine koje niti ne pokrivaju troškove studiranja, i ne polažući ispite, rade, tebi bi mirovina bila veća. Jesi kada razmišljala o tome? I ja sam bila prosječan student. I ovako, odokativno, mislim da bi bilo pošteno da sam platila godinu i pol školarine. I iskreno, kad bih tako gledala na to, možda mi to ne bi ni smetalo, a opet, možda bi me i natjeralo da završim brže. Činjenica je da mi je sad žao što nisam rodila ranije, a to bi se dogodilo da sam diplomirala ranije.

Dee, bez brige, kao što i sam znaš, s takvim stavom, sigurno ćeš naići na obilje jednakijih u životu. :D :p

Maki, Maki, već sam ti jednom rekla da sam kod Viktorije pročitala što studiraš. E sad, kad dodamo činjenicu da mi i muž studira na istom fakultetu, samo na riječkoj podružnici, mislim da imaš odgovore na sva pitanja. ;) :D

objavljeno čet, 30.04.2009 03:13 | autor: mladi luk

Djecu može čuvati i baka, a vrtić kod određene djece može izazvati prave traume. Poznam jednog takvog. Ne, ne, nisam to ja, nisam :). Ali i ja sam pobjegao iz vrtića. I onda više nisam išao. Vrtić je jedna gadna ustanova. Ali je neophodna jer kad se djeca štancaju onda se negdje trebaju i ostaviti na čuvanje. A ako baka ne čuva onda je tu vrtić, iako to nije ni blizu isto.

A ako su vrtići skupi ja imam ideju kako to riješiti. Neka se djeca samoorganiziraju i neka izađu na ulice. Pa da vidimo tko će duže izdržati, djeca ili ovi drugi. Samo neka djeca paze da ne izaberu podmitljive za vođe.

objavljeno čet, 30.04.2009 05:52 | autor: Gubichka

ma ne osjećam se prozvanom, već me toliko toga ljuti u vezi i prosvjeda i obrazovanja s obje strane.

objavljeno čet, 30.04.2009 08:14 | autor: uzorita

Murder odlična, odlična!
Luk je napisao odgovor na sve - opisao glavni problem, sve naknadno je samo nadogradnja, a i dala si odličan odgovor Knjizi. Nema tu nekog dobrog rezultata jer studentima za godinu - dvije opet neće biti dobro, takvo smo društvo...

Vidiš spominjanjem forsirane prolaznosti potvrđuješ moju bojazan od predstojećih godina koju sam opisala u komentaru dva posta unatrag, kad te generacije dođu na rukovodeće pozicije...
Ako postoji strah (opravdani), onda znači da čovjek i razmišlja o problemu, te je spreman reagirati kad je potrebno, ne okreće glavu i ne priča puste priče, u našoj zemlji moraš biti u strahu od sutra.
I stalno me ljudi hvataju za rukav i traže pomoć, a prije toga me doživljavaju čudnom jer brinem, zovu me - brižna s podsmjehom...
Moj pozdrav

objavljeno čet, 30.04.2009 13:49 | autor: lucile

sve ima svoje granice pa tako i prosvjedi i vrtici. Dobar post

objavljeno pet, 01.05.2009 23:05 | autor: Gospar

Da ali ako uzmemo u obzir da je u Beču stanje takvo da jednostavno taj vrtić je nas recimo koštao 320 Eura mjesečno (tada plačano u šilinzima ali pretvoreno sad u Eure radi lakše slike), a jednu od ipak veoma jakih jezično matematičkih privatnih gimnazija u Beču tek nekih 112 Eura mjesečno, onda se vidi da je taj vrtić skoro trostruko skuplji... Slažem se sa Mladom Kapulicom da je baka servis ipak najdivnije od svega...ali ako bake žive u Dubrovniku i Šibeniku onda je jedini servis koji postoji baš taj dječiji vrtić :)

objavljeno ned, 03.05.2009 07:06 | autor: Tonkica Palonkica

zanimljivo kako se nedostatak novca uzima zdravo za gotovo, a ne pita kako je do njega došlo. a došlo je nerazumnim zaduživanjem, i to u obliku kredita koji svake godine od države iziskuju sve više novca, pa je za očekivati da će nam i uza sve dadžbine ići sve teže generalno prema naprijed.
stoga je floskula da će plaće biti veće ako se školarine budu plaćale.
nadala sam se da smo se od tih fantazija probudili još devedesetih...

objavljeno ned, 03.05.2009 13:01 | autor: ita

:-)))) Želim ti ovdje reći da i bake ( ja) cijene dobre učiteljice, ima ih, pisala sam o njima. Konkretno sam se upitala da li pretpostavljeni naših @knjižica prepoznaje njihovu kvalitetu..........pridružujem se zagrljajima koje si ostavila.....

objavljeno ned, 03.05.2009 13:14 | autor: nomen_nescio

Nisam na faksu, znam o štrajku, bolonji onoliko koliko čujem od medija i sestre, znači nisam baš upućena u to,ali stvorila sam neko mišljenje...
Malo mi je čudno to besplatno školovanje.. Prvo nismo bogata država da to možemo priuštiti, drugo obrazovanje je neka vrsta robe koju platiš i dobiješ (grubo rečeno). Mislim, super bi bilo besplatno školovanje da se može,ali ne može se realno gledajući. Meni bi onda nekakav kompromis bio da se npr. osim izvrsnim studentima daje pravo besplatnog školovanja i onima koji su malo manje uspješni. Zato mi se ovo štrajkanje čini pomalo glupastim. Ja bi npr. štrajkala da se bolonja napokon provodi (koliko sam čula to je samo mrtvo slovo na papiru,a i samim time naši faksevi nisu pretjerano cijenjeni u inozemstvu jer većina naših profesora nema puno znanstvenih sati-štoliveć-nego skoro samo predavačkih sati što u inozemstvu nije slučaj). Drugo cijelo naše obrazovanje je katastrofa jer više izgleda na ono u 19.st. nego u 21. Čini se da je njegova poanta da samo čujemo što više informacija tijekom školovanja,a što ću ja više od pola toga zaboraviti nema veze...

objavljeno ned, 03.05.2009 17:29 | autor: natuknica

Djecu BI MOGLA čuvati baka, ukoliko ne bi morala ići na posao, pod uvjetom da je zdrava, da živi u istom gradu i tko zna što još. Osim baki i vrtića, postoje i tete čuvalice koje su nešto skuplje od vrtića, a inventivni roditelji nađu još poneko zanimljivo rješenje. ;)

Guby, baš zato mislim da o tim stvarima treba pričati, treba čovjek znati točno definirati što mu smeta i kako to može izbjeći.

Uzorita, nemam ništa protiv opreza i budnosti, ali strah i dalje smatram destruktivnim osjećajem, sorry.

O, Lucile, i dobar komentar! Hvala. :)

O, hvala ti, Gosparu, na ovim informacijama. Zanimljivo je to i dobro znati. Dalo bi se oko tih razlika u cijenama glavu razbijati. Ja sad ne znam točno gdje, mislim da je Nizozemska u pitanju ili neka druga od tih sjevernih zemalja. Tamo je vrtić potpuno besplatan, ali, ako jedan od roditelja odluči čuvati dijete kod kuće, onda dobiva naknadu u iznosu kojeg bi država dala vrtiću za to dijete. Dakle, državu svako dijete jednako košta, a roditelji sami odlučuju što učiniti s tim poticajem države. Lijepo. Kad je moguće. :)

He he, Tonkice Palonkice, uvijek bih mogla ići i puno dalje u priči kako je počeo nastajati nedostatak novca. Od vremena kada su se sirovine kupovale na kredit, novac od prodaje gotovih proizvoda išao isključivo na inflatorne plaće, samo jedan dio na otplatu tih kredita, a na održavanje strojeva baš ništa. Znaš, možda ima ljudi koji te pokušavaju u to uvjeriti, ali tvornica papira i tvornica Torpedo u Rijeci nisu počele propadati 1990. Do rata 1990. ne bi nikada niti došlo da je privreda bila zdrava. A ti, koji su se i nakon rata nastavili nerazumno zaduživati (uz nerazumno zaduživanje zbog bespotrebnog naoružavanja na crno), to su ti upravo oni koji su završili besplatne škole u bivšoj državi i nastavili stečeno znanje primjenjivati u praksi. Ne, ne nipošto ne mislim da su sve besplatne škole u bivšoj državi bile loše, znamo koje znanosti ne ovise o politici niti o pobjednicima u bilo kojem ratu.
Što se plaća tiče, iz školarina koje plaćaju, kao što sam spomenula u jednom prije postu, oni koji žele studirati pod svaku cijenu, stvaraju se vlastita sredstva fakulteta. Iz tih sredstava financira se štošta, kao što sam isto spomenula, od toalet papira do razne opreme i materijala za laboratorije i znanstvena istraživanja, odnosno stručne literature. Na fakultetima koji imaju manje raznih troškova, kao što je ovaj na kojem radim, dio tih sredstava ide u dodatke na plaću. U mom slučaju, taj je dodatak do nedavno iznosio 30 %. Prema tome, ukidanjem tog dodatka, plaća mi pada za malo manje od četvrtine. No dodatak mi je već pao, budući da je Ministarstvo zatvorilo neke druge špine pa se dio tih sredstava preusmjerio na to što nam Ministarstvo više ne plaća, a potrebno je za funkcioniranje fakulteta. Uz smanjivanje osnovice plaće, stvar se stubokom izmijenila. Odjednom mi plaća nije dovoljno velika da kompenzira atmosferu taštine i koječega u kojoj moram raditi. Tako da ću uskoro morati potražiti drugi posao, a fakultet će na moje radno mjesto morati zaposliti onoga tko će za taj novac htjeti raditi. Fakulteti poput FERa zadržavaju kod sebe najizvrsnije kadrove zahvaljujući raznim drugim izvorima prihoda. I općenito, fakulteti koji žele održati kvalitetu svoga rada, moraju naći načina da zadrže stručnjake velikim plaćama. Inače će ti stručnjaci otići drugamo, a nove naraštaje će odgajati oni koji nisu mogli naći bolji posao uz samo ponekog entuzijasta. Činjenica je da znam previše žena koje bi bile sjajne učiteljice, ali su se ipak odlučile za financijsku sigurnost. Znaš li kako je uspješno (ne kažem da nije namjerno) uništeno naše pravosuđe? Osnivanjem institucije javnih bilježnika. Definitivno je da je za suca potrebno puno veće iskustvo i znanje nego za javnog bilježnika, ali zarada koju su ostvarivali javni bilježnici daleko je nadilazila plaće sudaca. I svi kvalitetni suci otišli u javne bilježnike. Kada su shvatili da to tako ne ide, bilo je već kasno. Uvijek je bilo lako rušiti. Ali graditi, to je već druga priča.
Moj je dojam i dalje da ovi prosvjednici ne grade ništa, samo ruše. Država neće odgovoriti nasiljem, Bogu hvala, jer Tito nije zločinac, tako da će sami i snositi posljedice svojih zahtjeva. Snosit ćemo ih i mi ostali, ali, ako će itko išta iz toga naučiti, ništa nije uzalud.

Ita, zagrljaj i tebi, zajedno smo jači! :)

Nomen Nescio, puno toga pametno zboriš i sad bim ja s guštom o tome s tobom raspravljala, ali uzalud kad nas nitko ne šlivi. Ni vlast ni demonstranti. Mi bi htjele raditi, a njima se to ne da, ni jednima ni drugima. ;) I Bolonja je malo previše zamišljena za one kojima se ne da raditi, tako da nisam sigurna da je najbolje da je se počne provoditi. ;)

Ono što me muči u cijeloj priči je ta ideja da bi svi trebali studirati. Tko će onda raditi one druge poslove? Kao da postoje više i manje vrijedni poslovi? Pa onda i više i manje vrijedni ljudi? Ne. Svi smo mi međusobno različiti kako bismo se mogli međusobno dopunjavati i svatko ponaosob u potpunosti ostvariti. Kada naučimo poštivati svakog čovjeka i svaki posao, onda će studenti zahtjevati kvalitetno, a ne besplatno obrazovanje.

objavljeno pon, 04.05.2009 10:01 | autor: Gubichka

točno znam što me smeta, ali ne moram to sa svima dijeliti. moji komentari u ozbiljnim stvarima su uvijek suvisli, mada često ostavljam većinu za sebe. piskaranje po blogu neće ništa riješiti, tu samo ukratko stavljam svoje mišljenje. elaboriram ga tek pred i s onima za koje znam da nešto mogu promijeniti. i uvijek i zauvijek će mi biti suludo kako se neki ljudi bore protiv besplatnog studiranja. to je sad zbilja sve što ja govorim na tu temu.

objavljeno pon, 04.05.2009 10:29 | autor: frka

ja uopće ne vidim u čemu je problem pod uvjetom da država uvede kvalitetan sustav stipendiranja uspješnih učenika? i otkud državici kiflici tolika potreba za visokoobrazovanim stanovništvom dok uvozimo radnu snagu? e sad, kroz studentske prosvjede se (tako ja to vidim) provlači snažna potreba za korjenitim promjenama u društvu u cjelini i u tom smislu ih potpuno podržavam, država nema plan obrazovanja potrebnih kadrova za prosperitet društva, općenito ništa pametno i dugoročno održivo se ne poduzima
sve je naopako, desetljećima se ne vrednuje znanje i sposobnost i rad, društvo ne cijeni, ponižava i ne plaća adekvatno cijeli niz zanimanja za koje nije potrebna fakultetska diploma, ne cijeni čak ni ona za koja jest potrebna

ma, kvragu sve, nek bar netko diže glavu, pa makar ne bio u pravu
nek se talasa! pas im mater uhljebljenu, korumpiranu, sebičnu, nesposobnu, politikantsku!

objavljeno pon, 04.05.2009 13:41 | autor: rex_hr

Računica ti je bez veze, definiranje nestanka novca još bezveznije, a ti si otišla blog te pitaj kamo, kako i pod čijim vodstvom.. istina,do raspada Juge je došlo zbog privrednog kolapsa, zbog razlike među onima koji su zarađivali i onima koji su trošili to zarađeno, i sve to vuče korijene još od početka posrtanja industrijalizacije krajem 60-ih i od političkih smjena početkom 70-ih.. ali način rasprada je posljedica jedino i isključivo političke volje (ili njezina nedostatka) kretena koji su došli do položaja jer su ih drugi kreteni tamo postavili promatravši demokraciju i izražavanje svoje volje glasanjem kroz prizmu primitivnosti i kratkovidnog nacionalizma... govoriti kako je do rata došlo zbog ekonomske krize nije tvrdnja koju bi očekivao od tebe - nepromišljena je i površna. No, to nije tema, zar ne? Ono što meni nije jasno je kako se uopće može raspravljati o pojmu besplatnog školovanja? To je nešto što ne smije biti upitno ni u kojem trenutku! O tome se ne raspravlja, treba se raspravljati samo o ustroju sustava koji omogućava to besplatno školovanje a koji je kod nas evidentno krivo ustrojen i nalazi se u žrvnju nesposobne vlasti, krive državne obrazovne politike, pohlepe fakulteta i financijske moći onih koji inače nikada ne bi upisali fakultet. Besplatno školovanje je ideja koju se ne smije dovoditi u pitanje - besplatno školovanje sa manjim brojem studenata, visokim zahtjevima i strogom selekcijom. A onaj tko nije sposoban završiti državni faks, neka ide na privatne pa nek si kupi diplomu ko šta sad rade svuda, ali onda će se znati kakva mu je kvaliteta diplome i što ona vrijedi.

objavljeno pon, 04.05.2009 13:57 | autor: tičerica (Neregistriran)

natuknice, nitko ne kaže da SVI trebaju studirati. uvijek ćeš imati one koji to NE ŽELE. imam rođaku čiji otac ima privatnu liječničku ordinaciju. lova kaplje sa svih strana kao u priči, a mala je završila strukovnu školu - i jedva čekala da ju završi, ne pada joj na pamet studirati, i srednja škola joj je bila tlaka. znam i ljude koji su bili kapaciteti i mogli studirati da su htjeli, ali našli su se u nekom drugom zanimanju, za koje je bila dovoljna četverogodišnja škola. ali vjerujem da bi trebali studirati svi koji to ŽELE I MOGU, bez obzira na financijske prilike iz koji dolaze.
a što se tiče uvoza radne snage - uvozimo jednako koliko izvozimo. jedan zidar će radije otići u njemačku raditi za duplu lovu nego li bi dobio doma, pa zato moramo uvoziti istu branšu iz bosne, rumunjske i sl., a oni se "izvoze" jer kod nas dobivaju duplo više novaca nego doma. i to je začarani krug.

objavljeno pon, 04.05.2009 19:39 | autor: angy

žalosno je da država na dječici ide zarađivati samo jer iovako radnici u hrvatskoj rade brojne prekovremene sate za male plaće pa tud im još i debelo naplate vrtić za zbrinjavanje djece....žalosno....

objavljeno pon, 04.05.2009 21:27 | autor: natuknica

Gubichka, ok, to razumijem. Apsolutno nema potrebe da napišeš sve što misliš, baš kao što i ja imam potrebu meditirati nad nekim stvarima. Ne očekujem da to što pišem donese neku promjenu, ali moram priznati da sam se nadala da će mi netko objasniti ono što ne kužim. Nije stvar u borbi protiv besplatnog školovanja, stvar je u tome da različiti ljudi različite stvari smatraju najvažnijima. Stvar je u tome da se postavlja pitanje kako to ostvariti itd. itd.

Da, Frka, more te vidilo, pa šta bim ja pisala o svim tim temama da ne mislim da je potrebna korjenita promjena? Znaš kako se kaže - svak se svrbi tamo gdje ga češe ili ono što bi se tebi sigurno više svidjelo - ko o čemu, kurva o poštenju, a ima toga još - jezik uvijek ide na zub koji ga boli. O stvarima koje su u redu se ne priča, one se same po sebi podrazumijevaju. E sad, pokušavam smisliti primjer nečega što je baš u redu, ali mi nikako ne pada na pamet. Ili je to nešto stvarno tako dobro, pa ga dišemo kao zrak, ili jednostavno ne postoji. :D

Kao što reče ravnatelj škole u koju mi ide jedna kći, reformu je trebalo napravit pošteno i temeljito - krenuvši od osnovne škole, pa prešavši na srednju školu i na kraju visoko obrazovanje. Ovako - ajmo najprije malo HNOS, pa sad malo bolonje, pa mogli bi malo državnu maturu, samo se stvara kaos i proces postaje puno dugotrajniji. Svatko tko je bio vrijedan student zna da se s poštenom pripremom uštedi puno vremena u provođenju posla, ali džaba, vrijedni studenti se ne bave politikom. :D :D I to ne samo kod nas! Tako je i u svijetu. S ovim kaosom u školstvu, Hrvatska je totalno u toku sa svjetom i s EU i uopće ne moramo postati članica, sve negativne, a i pozitivne posljedice članstva već trpimo. Organizirati školstvo kako treba, značilo bi ući u izolaciju.

Što se tiče dizanja glave, možda si u pravu. Ipak, ja mislim da ima različitih načina da se glava diže, ovime sada se direktno nanosi šteta studentima koji hoće učiti i doći u priliku mijenjati stvari legalnim putevima. Stavila sam na svom blogu obavijest o javnoj raspravi o zakonu o školstvu. Mislim da oni koji se nisu potrudili niti pročitati ga, ne bi trebali sada dizati revolucije. Kao što reče jedna profesorica koju znam: "Ja imam pravo pričati protiv bolonje jer ja sam za svaku stvar s kojom se ne slažem poslala dopis Rektoratu. Oni koji su samo dizali ruke, sada neka šute." Žele da se mijenja zakon, neka se uključe u njegovo formiranje, neka napišu koje članke i kako žele mijenjati! A ne prozore razbijati. Neka prouče kakav zakon uopće jest pa neka otkriju koji su to zahtjevi koje treba uputiti ministarstvu, a koje prema upravi vlastitog fakulteta na kojem studiraju, a koje prema svome sveučilištu. Jer nije na svim sveučilištima ista situacija. Vikanjem paušalnih parola i bez konstruktivnih prijedloga ne ostavljaju dojam ozbiljnosti.

Rex, ovo o školstvu napisao si sjajno. Potpuno se slažem. Budući da već jesi političar, osjećaj se pogurnut naprijed! Tj. neka te stranka stavi na neki viši položaj. Za početak. Na žalost, na lokalnim izborima neću moći glasati za tebe. ;)

Što se tiče ovog drugog, što kao nije tema posta, trenutno se iz još nekih razloga (koje su neki možda već i shvatili) osjećam raspoloženom raspravljati i o onome što nije tema posta. ;) Zapravo, s tobom mi nije teško raspravljati ni o čemu jer ti nemaš problema s kulturnim raspravama. E. To ti je. Daklem, malo me začudilo da nešto očekuješ ili ne očekuješ od mene, ali u "drugom čitanju" pronašla sam i objašnjenje. OK. Ja mislim da nikome ne bi bilo smetalo živjeti u Jugoslaviji da smo mogli živjeti normalno i ljudski. I to ne mislim u političkom smislu, jer dok se u političkom smislu nije živjelo ljudski, strah od represije je bio preveliki da bi se dizale pobune. U trenutku u kojem je došlo do rata, nije više bilo potrebe za nacionalnim opredjeljenjem, slobode su već bile poprilične, zato je i došlo do demokratskih izbora. Iskreno, za mene je 22. travnja veći praznik od bilo kojeg drugog. Ono što je bio problem, to je bio manjak novca. Zapadne republike su imale osjećaj da ulažu u saveznu blagajnu, a da taj novac ide na sasvim drugu stranu, da ne kažem u bure bez dna. Zato su smatrali da će novac bolje zadržati kod sebe ako se odvoje. Jesu li mislili da će se moći odvojiti bez rata ili ne, to je drugo pitanje. Oni s druge strane su isto tako imali osjećaj da će time izgubiti određene prihode i da to moraju spriječiti pod svaku cijenu. Ono što ti zoveš kratkovidnim nacionalizmom, to je bio samo pokretač za mase, jer, kao što već više puta spomenuh, mase nije teško pokrenuti, samo im treba dati pravu kost. Ja ti kažem da se ljudi ne bi palili na nacionalizam da su imali normalne prihode. Isto kao što Nijemcima ne bi smetali Turci da imaju dovoljno posla za sebe. Isto kao što Talijanima ne bi smetale džamije da imaju dovoljno posla za sebe. Isto kao što Švicarcima nitko ne smeta iako imaju o sebi višlje mišljenje nego o "onima drugima". Kao što su nas učili u školi, a Bogu hvala, nešto su nas i pametno naučili, svaki rat ima svoje uzroke i povode. Ja ne mislim da je to nepromišljeno uvjerenje, ali naravno da ti imaš pravo na svoje poglede. I lijepo, zar ne?

Tičerica, nemoj tako - NITKO ne kaže. Kako NEKI LJUDI, a ne mislim tu baš konkretno na studente sa zahtjevima, formuliraju stvari, meni to baš tako zvuči. Ne svi, ali neki. A čim su neki, to onda nije nitko. Gle, evo, to bi mogao biti onaj primjer kojeg se za Frku nisam uspjela sjetiti, dobro, posebno vrijedne studente, one ambiciozne i posebno marljive je lako uočiti, ali studente koji studiraju normalno, ne ističu se posebno na satu niti u ikakvim dodatnim aktivnostima, ali redovito polažu ispite, s nekakvim trojkama i četvorkama, takve studente uglavnom ne primjećujemo. Ono što ja primijetim, to su studenti koje mame i tate vode za ruku na upis, i onda još kad mi mama kaže - fakultet izgleda jednako kao i kad sam ja studirala... ja nisam uspjela završiti, nadam se da moje dijete hoće... meni odmah kosa pobjegne s glave. S prve godine bolonje, na 3. godinu je lani stigla 1/4 studenata. To je katastrofalan rezultat. Ja sam na svom studiju ponavljala upravo 3. godinu i garantiram ti da me prestigla barem polovica moje generacije. Ne kažem da do diplome treba doći u roku odmah, studentski dani bi trebali biti najljepši u životu, ali jednostavno je teško opisati čega sve ima. I upravo tog balasta se ljudi pokušavaju riješiti na razne načine. To ne znači da to rade na ispravan način, ali oni ljudi koji su taj balast upoznali, svi će se složiti da je suvišan i naporan. Iz moje generacije sigurno nije više od jedne desetine ljudi odustalo od faxa, a ovdje sada pričamo o skoro polovici generacije. Da se radi o mojoj vlastitoj djeci, sigurno ne bih dozvolila takvu dangubu, ali kada ni roditelji nemaju kriterija, onda društvo mora nešto smisliti. O tome što i kako smisliti, može se i mora raspravljati. Kakvo čudo da sada nismo zadovoljni, ako nas nije bilo briga raspravljati kada smo to mogli?

No dobro, Angy, roditelji s malim primanjima imaju popuste na vrtić, nekima je čak i besplatan, nije to van mjesta onda malo nadoknaditi od onih koji imaju "normalna" primanja. :)

objavljeno pon, 04.05.2009 23:40 | autor: rex_hr

Ma čuj, svatko tko se imalo bavio ovim našim događanjima i donekle realno sagledava stvari mora zaključiti upravo ovo o čemu mi govorimo. Fala Blogu da se nitko ne bi odvajo, razdvajo i tukao da su ljudi bili zadovoljni svojim životom. A nekak se iza tog zadovoljstva uvijek dovuče ekonomska situacija, je tak? I slažem se s tobom da se ljudi ne bi palili na nacionalizam da su džepovi bili puni a trpeza nepregledna, hehe... Ali zanemarivati ulogu koju su u cijelom procesu iznimno proračunato odigrali ljudi vođeni vlastitim kompleksima i suludim sanjarijama ili ulogu onih koji su im te sanjarije omogućili je bespotrebno (a kada se radi o povijesti pomalo i opasno) pojednostavljivanje jedne iznimno kompleksne materije. Jer, u konačnici, Juga se nije raspala 90-ih, ako ćemo malo sagledati širu sliku, ona se raspala 70. i 71. smjenama reformatorskih linija unutar KP. Jer 71., koja se u najboljoj maniri Sanaderovih spin-doktora (kak se to kaže na naški - vrtidotura?) devedesetih prikazivala kao velika borba hrvatskog naroda protiv komunističke opresije, nije bila ništa drugo negoli pokret koji je tražio upravo ove ekonomske promjene o kojima pričamo. Nažalost, grupica ljudi (zanimljivo, istih onih koji su 90ih zakuhali stvar ne krivu stranu) tada je svojim, ponoviti ću, kratkovidnim nacionalističkim nastupima dala izgovor vrhuški da sve to proglasi podrivanjem tekovina NOB-a i provede čistke. Jer, naši ljudi vole previdjeti da je niti godinu dana prije toga na gotovo identičan način "očišćen" reformatorski vrh tadašnje KP Srbije. Tada su postavljeni temelji raspada Juge i temelji rata 90-ih - ne samo da je takva situacija (kao i ona 90ih, ali i ova danas) pogodovala da se nesposobni, iskompleksirani ljudi vinu u političke visine, nego da nije bilo te čistke prvi predsjednik/ca RH ne bi bio Tuđman nego Tripalo ili Savka a KP Srbije nikad ne bi vodio onakav kreten kakav je bio Sloba... a ne vjerujem da itko može reći kako bi tada stvari išle istim tokom... Ma ja se u osnovi slažem sa tobom gotovo u svemu ovome, osim u jednome: okidač za odvajanje jest bila ekonomska situacija ali okidač za rat je bio nacionalizam isforsiran od onih koji realno nikako drugačije nisu mogli doći do prilike da igraju neku povijesnu ulogu jer ih je razina vlastitih sposobnosti, ograničenost njihovih shvaćanja i megomanija njihovih ideja u tome sprečavala...

objavljeno pon, 04.05.2009 23:42 | autor: rex_hr

Megalomanija... mislim, tak je to kad pišem u krevetu :) I hvala na željama za višim položajem, al ne bi rekao da su "u centrali" baš raspoloženi da me bilo kamo stave sa ovom mojom jezičinom :)

objavljeno pon, 04.05.2009 23:48 | autor: rex_hr

Sad već spamam, ali oduševila me zabrana komentara na temu "Moja uvijek mora bit zadnja" :D:D:D pa logično, ne znam zake sam uopće očekivao da na takvu temu bude moguće pustit komentar... super, nasmijala me pred spavanje a to je uspjeh :D:D:D

objavljeno uto, 05.05.2009 00:27 | autor: natuknica

E, sad, Rex, kad bi krenuli razmišljati o tome tko je točno htio rat na ovim prostorima, nisam sigurna da bismo se zaustavili na području Jugoslavije. Možda bismo se prije krenuli zapitivati tko se općenito bavi postavljanjem vlada i lidera naokolo... Malog megalomana s neispunjenim ambicijama uvijek je lako naći. Da nije bio jedan, bio bi drugi. Zato, eto, ja volim jezičave, ali opet, ne treba jezičariti previše jer sigurno ne bismo htjeli da nam se neki, možda pseći, virus nađe na obali baš pred sezonu.... :D :D :D (sreća da smo tako mali)

I moram reći, hvala na reakciji na zadnji post. Sad mogu i ja mirno ić spavat. ;)

objavljeno uto, 05.05.2009 00:37 | autor: babun

kaj da velim

ja bi ionak sve ravnao i počeo gradit iznova

fakultete samo za odabrane

lumene koji su prošli sva sita i rešeta


zatvarao ih u izolaciju i stvarao od njih veleumnike

smanji bi broj studenata za 70 posto

pazi za tu ZABRANU KOMENTIRANJA

nakon nekog vremena izbaci ti CPV log i briše ti cookie i password pa ćeš morat otvorit novu domenu

objavljeno uto, 05.05.2009 08:49 | autor: Rex_hr

A slušaj, da li se mali megaloman sam pronašao ili ga netko postavio ne mijenja činjenicu da je u svojoj osnovi mali megaloman, zar ne? Instruiran ili ne, njegova je narav ista... ovo s jezičarenjem nisam baš skužio al dobro, nevrmajnd, ionak smo i previše zatrkeljali :D:D

objavljeno uto, 05.05.2009 09:31 | autor: natuknica

Sa ljudima koji imaju dugačak jezik uvijek znaš na čemu si, bez obzira koliko ti je ugodno ono što kažu. Puno lakše dobiješ priliku raščistiti stvari nego s onima koji šute. Takvi stvarno ne mogu napredovati, ali zato ih ja cijenim. Nije da im to nešto pomaže u životu. I sad kad dodaš činjenicu da sam udata za čovjeka koji priča puno više nego što je to razumno, moje sklonosti postaju očite. ;)

objavljeno uto, 05.05.2009 14:23 | autor: natuknica

E Babune, baš si me zbunio, sve razmišljam o tom komentaru kojeg si mi napisao - što je pjesnik time htio reći? Ali ja znam da neki blogovi koji su tu i tamo zabranili komentare nisu uopće nestali. :p

objavljeno sri, 06.05.2009 04:04 | autor: uzorita

Ah, Babun - predsjednik Mojbloga!

Komentiraj:
 

 
 

Korisnik

Nemate MojBlog račun?

Otvorite svoj račun ovdje!

Lozinka

Link:

 

Emg.hr




MojBlog