Komentari

objavljeno uto, 06.05.2008 20:25 | autor: shiza

neke od ovih stvari podržavam, neke ne. pitam se samo hoće li se stanje (ova neorganiziranost svih mogućih sustava) popraviti dok ne krenem na studij... hm. čisto sumnjam.

objavljeno uto, 06.05.2008 20:55 | autor: slamnata

ja sma da se javima jer si ti stalno kod mene a ja nikak da navratim kod tebe pa ono eto da i moe ime tu pishe..hehe...

objavljeno uto, 06.05.2008 21:57 | autor: Pokemaniac

Bezobrazno je to što država ima novce za sva sranja koja nam ne trebaju a za ono što će pomoć mladima(koj će nekad biti odrasle osobe) nemogu ispuniti par uvjeta.

objavljeno uto, 06.05.2008 22:19 | autor: jednom_kad_noc

ja se samo nadam da ce se to sve srediti dok ja dodjem.
hm.
nemoguce, svakim danom :S
pusu saljem;)

objavljeno uto, 06.05.2008 22:54 | autor: true serendipity

svatko ima pravo na svoje mišljenje :)
no, nisi u pravu što se tiče onoga pod 7.
obećali su nam da ćemo sve ispite rješavati kolokvijima - ja sam od preko 30 poloćenih ispita na taj način možda dala 4,5.
obećali su nam ispitne rokove svaki mjesec - stižu na kapaljku.
obećali su nam da samim dolascima na predavanja i seminare (koji su obvezni) i sudjelovanjem na njima imamo prolaz na ispitu - i dalje nas ruše.
nije bitno je li to vrtić ili fakultet - bitno je što je obećano, a nije izvršeno.
bolonja je uvedena zato da se određene stvari poboljšaju, i ako već postoji mogućnost da se lakše studira, nisam blesava da tome kažem "ne", i ne mislim da sam tim "olakšicama" manje vrijedan student od onih ranije ili da idem u vrtić :)
najveći je problem što mi jadnici ni ne znamo što je to bolonjski proces jer implementacija dotičnog nije izvršena.
i have spoken.
pusa :*

objavljeno uto, 06.05.2008 22:59 | autor: dewon

eh... s nečim se slažem s tobom, a s nečim i ne... no, ajmo po redu. točku pod brojem 1 ne bih komentirala jer mi je uopće bezveze što je to postavljeno. smatram da bi se svaki student sam za sebe trebao upoznati sa svojim uvjetima studiranja. 2) ovdje sam poprilično ljuta. ne na tebe, nego na moj fakulet (koji spada pod pravni fakultet u zgu). moj diplomski košta minimalno 25 000 kuna. to je više nego što sam igdje čula. ili imati na svim godinama prosjek 3.5. ove godine ću ga naravno imati, ali prošle sam imala 3.4. imala bi i više da se nije dogodilo nekoliko sitnica na koje nisam mogla računati. uglavnom, sad bi ja zbog tolike male razlike morala pljunuti 25 000 do 50 000 kuna?! to mi je stvarno previše... tako da razumijem da studenti sveukupno žele da se ukine plaćanje diplomskog, premda se opet slažem s tobom da to traže loši učenici. ja za sebe ne smatram da sam loša studentica, ali eto, prema "prosjeku" ipak spadam u te.
3) mrzim naziv "prvostupnik" jer ispada kao da smo završili nekakav brzi tečaj. još me više živcira to što moj dodiplomski traje 4 godine, naspram svih ostalih koji su trogodišnji. prije 1985. godine moj fakultet je bio viša škola i trajao je tri godine a naziv koji su dobivali završenim fakultetom je bio "diplomirani socijalni radnik", a nama će sada nakon 4 godine biti "prvostupnik socijalnog rada". a dok bi za samo još jednu godinu bili "magistri". ne znam kako tebi, ali meni je to poprilično nepravedno.
4) mislim da se tu prvo ciljalo na profesore koji predaju ex cathedra i ne smatraju da bi studenti trebali sudjelovati u nastavi. na mom faksu ih ima (koliko ja znam) oko 5, od sveukupno 13 profesora, tako da to i nije tako malo. dakako da ima studenata koji se ne javljaju (poprilično sam pisala o tome na svom blogu eh :) ), ali treba malo i motivirati profesore, kroz razne načine - npr. jedan od tih je da i one evaluacije koje daju studenti professorima budu ozbiljno shvaćene.
5) i 6) zajedno - slažem se s tobom :).
7) slučaj pmf-a koji je i organizirao ovaj prosvjed je taj da oni imaju jako malo kolokvija. kao i filozofski, te dosta drugih fakulteta. moj, hvala Bogu, ima na skoro svakom kolegiju što mi se posebno sviđa. mislim da je bio taj razlog za povećanjem kolokvija taj što ih uopće ili ih relativno malo ima. a za "povećanje ispitnih rokova" ne slažem se već smatram da bi se trebali održati postojeći. govori se da će se ukinuti rokovi u 9. mjesecu. znam puno prijatelja studenata kojima i rokovi puno znače. ja sam svoju akademsku godinu završila (prvu godinu) 17.6. a tako očekujem i ovu godinu. ali ipak znam da 9. mjesec puno znači.

moj individualni zahtjev (ako ga tako uopće mogu i nazvati) je taj da se grade veće predavaone, jer na mojoj godini je preko 200 studenata, u svaku predavaonu stane njih maaaaksimalno 80 a i onda je sve zagušljivo i ne može se nimalo disati. a prema bolonji, svi moramo prisutvovati nastavi.
eto, ispričavam se na ovolikom komentaru (palo mi je na pamet da napišem post na tu temu, al nema smisla da svi pišemo o istom...), al eto - to sam imala na duši :).

objavljeno uto, 06.05.2008 23:04 | autor: Psiho2

Najprije odgovor iz naslova pa komentar na broj sedam. Studenti su se prije bunili. Oni strani već šezdesetosme, a mi malo kasnije. I jedni i drugi dobivali su batine. Oni prvi su htjeli nemoguće, a kod nas je bilo nemoguće. No, moram priznati, lakše je bilo studirati. Onda.
Pitanje sedmo ili točka sedma.
Koliko uspijevam pratiti najuspješnije visokoobrazovne ustanove su one koje imaju puno kolokvija i puno ispitnih rokova. One podržavaju onog kolegu koji je učio deset mjeseci. A i njemu bi bilo lakše da je polagao ispit u dva dijela ili u četiri kolokvija. Nema razlike u učenju u osnovnoj školi, srednjoj školi, fakultetu i cjeloživotnom učenju. Učenje je svakodnevna pojava. I zbog toga je matura besmislena. Zbog toga je diplomski ispit na mom fakultetu (koji je samo četverogodišnji) bio besmislen. Četiri godine u jednoj maturi ili jednom ispitu!? Npr. sada pitanja iz informatičkih tehnologija s prve godine studija ili iz prvog razreda srednje škole mogu koristiti samo kao provjera poznavanja povijesti tehnologije ali ne i praktičnog korištenja. Svrha učenja u osnovnoj školi, srednjoj školi i fakultetu, kao i u cjeloživotnom učenju je naučiti učiti i koristiti informacije i znanja. A bodovi koje imaju studenti trebaju stajati u nekom imeniku koji bi bio povezan s imenikom u srednjoj školi i imenikom u osnovnoj školi. To je povijest obrazovanja pojedinca. U osnovnoj školi ima i primjesa povijesti odgoja pojedinca, što se kasnije još više zanemaruje nego u osnovnoj školi. Vrtić neću ni spominjati ali u njemu sve počinje.

objavljeno uto, 06.05.2008 23:12 | autor: true serendipity

obožavam kako svakim postom izazoveš buru. pa neka ljudi barem razmišljaju hahaha :)

objavljeno sri, 07.05.2008 00:44 | autor: natuknica

Ma iskreno, obožavam i ja ovakvu buru. Ma baš obožavam kada se ljudi nadmeću argumentima, a ne uvredama i zato vas ljudi jako volim. Doduše, svaku toliko mi izleti i post o tome kako ima divnih ljudi s kojima se blogam, ali za ovaj put ću to samo spomenuti u komentarima. Baš me i neki dan uhvatila radost pri pogledu na neke divne mlade i malo manje mlade ljude koji svijet jednostavno čine ljepšim! Hvala!

A sad na posao! ;)
Shiza, čisto sumnjam! ;)
True, ma kako bi se ispit mogao položiti samo redovitim prisutstvom na predavanjima i seminarima? Valjda smo na faksu radi stjecanja znanja, a ne radi druženja? Treba valjda nekako pokazati da smo znanje stekli, ne? Što to smatraš poboljšanjem i što to smatraš lakšim studiranjem? Ako je to dolazak do diplome uz manje znanja, ne mogu se složiti. Ako je to izlazak s fakulteta uz više stručnosti, onda OK. Na žalost, imam ja i o Bolonji svoje mišljenje i sve sam se premišljala bih li trebala i o tome post napisati ili ne, ma zapravo, premišljam se još uvijek, ali što se tiče uvođenja promjena u obliku formalnosti, a ne dodirivanja same srži, e, tu Hrvatska uopće ne kaska za Europom. :( Dakle, ako pogledaš dokumente koji se odnose na bolonjski proces, vidjet ćeš da ti se ono što nije posve implementirano, kao primjerice mogućnost da diplomiraš u lipnju i ako propustiš jedan lipanj čekanje sljedećeg lipnja, možda ne biš ni htjela da bude implementirano... ;)

Dewon, pod
2) slažem se. Ipak, vrlo vjerojatno je da biš se mogla no frx zaposliti i kao prvostupnik. A što se tiče cijene, raspitaj se o cijenama na fakultetu za hotelski i turistički menadžment da ti bude lakše. Opet, što to znači biti dobar i loš student? Nakon što vidiš ljude koji po osam puta upisuju prvu godinu, o prosjeku ocjena se više ne raspravlja. ;)
3) naziv prvostupnik je jednostavno zdrav, jer je zdravo smijati se, a mene on jednostavno neodoljivo tjera na smijeh. :D Ipak, hm, ne znam točno kako je do njega došlo, trebao bi odgovarati engleskoj riječi Bachelor. To ti je zapravo samo trka za titulama. U Italiji je svatko tko završi fakultet doktor pa mislim da to ide u tom smjeru. Opet, taj doktor nije usporediv s doktorom znanosti kao što ni magistar nakon pet godina studiranja nije usporediv s magistrom znanosti. Dakle, samo mijenjanje nomenklature, tj. fasade, bez mijenjanja srži. Kako bi se stvorio dojam da se nešto radi. Ali, opet nevjerojatno, ovaj put je fasadex uvezen, a ne proizveden kod nas. ;)
4)5)6) Oko evaluacije smo se složile. Koliko vidim i pričam s ljudima, mladim nastavnicima nije nikakav problem tome se prilagoditi, a stari će uskoro u penziju, samo malo strpljenja. ;)
7) Nema šanse da se ukine rok u 9. mjesecu. Uglavnom, prolaznost je jedna od važnih stvari na koje se obraća pažnja. I zapravo, velika prolaznost na ispitima je dosta destimulativna pojava za kolokvije. Naime, Zamisli sad jednog profesora koji svakog mjeseca ili još češće treba ispravljati po dvjestotinjak, ne želim niti pomišljati o više, pismenih radova (kolokvija). Uz to pripremati predavanja kako treba? K tome dodati i možda stotinjak studenata koji izlaze na ispitni rok? Ako studenti uspješno savladavaju ispite, rado će izbjeći dodatni posao oko kolokvija. No ispiti na kojima je prolaznost loša, oni se nužno razbijaju na kolokvije, baš zato da bi se studentima olakšalo njihovo polaganje. Naime, ni jedan fakultet ne želi da mu svega 10 % studenata upiše sljedeću godinu i učiniti će sve da se taj postotak poveća. Prema tome, nema straha da bi se ukinuli jesenski rokovi pa čak niti dekanski. Osim ako doista u srpnju ustanove da je već 80 % studenata dalo uvjete.
A što se tiče predavaona na tvom fakultetu, bila sam tamo i imam samo jednu riječ: katastrofa! Osobno jednostavno ne razumijem tolike upisne kvote uz takve uvjete studiranja. Istina, tu je Ministarstvo i moglo nešto učiniti: smanjiti kvote dok se uvjeti ne poprave. To bi bio poticaj za fakultet da malo više poradi na tome, ali bi se i Ministarstvo moralo iskeširati pa radije gledaju stvari kroz prste. Ali to što su na vašem faxu takvi uvjeti, nije razlog za generalizaciju...

Da, Psiho, vjerujem da su batine iz '68. imale isto dosta utjecaja na mir među studentima koji je vladao do nedavno. ;)
Mislim da postoje razlike u učenju. Mislim da bi se od vrtića, gdje tete još pomažu djeci presvući se, do fakulteta djeca trebala postepeno učiti samostalnosti i odrasti. Oni koji se ne odluče na studiranje, nakon srednje škole moraju znati raditi posao. Pa možda ga u početku rade i uz nadzor, ali vrlo brzo ono što su u srednjoj školi naučili moraju znati sami primjenjivati. Isto tako mislim da studente ne bi trebalo prisiljavati na marljivost nego bi u tim godinama trebali biti svjesni da je to u njihovom vlastitom interesu. Kada se zaposle nakon faxa, moraju sami biti sposobni svoj radni zadatak podijeliti u podzadatke, a ne očekivati da im netko drugi to napravi.
I nitko ne trpa u diplomu ni 3 ni 4 ni 5 godina studiranja. Diploma je odabir jednog užeg područja iz struke koju si toliko godina učio.
A što se mature, bilo velike ili male, tiče, ne znam kako će biti realizirana niti kako njihova realizacija teče, ali smatram da bi ona trebala provjeriti neko trajno i smisleno znanje koje učenik nosi sa sobom dalje. Primjerice, tablica množenja se uči u 2. razredu osnovne. Znači li to da je u 5. razredu ne treba znati? (srela sam dovoljno učenika koji to doista misle) Mislim da ne bi trebalo biti teško ocijeniti ono znanje koje je pokazatelj djetetovog truda u nekom trenutku i ono znanje koje je doista usvojeno. Nitko od nas se ne sjeća baš svega što smo učili u školi, ali isto tako postoje stvari kojih se baš svi sjećamo. Primjerice deklinirati neku riječ kroz padeže, ne? A atribut i apoziciju se uopće ne sjećam da sam učila. Možda i nisam? Meni je kći baš danas rješavala nacionalni ispit. Ne znam niti iz kojeg predmeta jer je to doista rješavanje bez pritiska, niti nastavnici neće znati kako je koje dijete riješilo ispit. Pa mi je rekla da je bilo puno lakše nego što je očekivala, budući da su bila pitanja i od ranijih godina. Da je bilo samo zadnjih par lekcija, to bi joj bilo puno teže. Jer ona je takva, treba joj neko vrijeme da joj znanje sjedne u glavu, pa bolje zna stvari iz kojih je pred dvije godine dobila 1 nego ono iz čega je prošli tjedan dobila 3. E a to od pred dvije godine čega se danas sjeća, to je trajno znanje i to se ne stječe napetim učenjem pred maturu.

objavljeno sri, 07.05.2008 08:57 | autor: true serendipity

ah, u vezi tog polaganja ispita - nije samim prisustvovanjem nastavi, već i aktivnim sudjelovanjem u njoj, što kao bolonja podrazumijeva i profesori posprdno spominju. jer kao, na nastavi možemo mnogo naučiti jer ju i mi krojimo svojim pitanjima, prijedlozima... onda naravno seminari, na kojima sami obrađujemo određene teme... zbog toga se može proći na ispitu, ne zbog sudjelovanja samog :)

objavljeno sri, 07.05.2008 08:57 | autor: promatrach

ono što bi trebalo uvesti, je da se onemogući beskonačno studiranje, pa neki ljudi četvorogodišnji faks završavaju sa 33 godine i tako godinama zauzimaju mjesto drugim ljudima... tu kod mene na poslu je jedna pripravnica koja je studirala pravo kojih deset godina... ne znam kako je uspjela završiti fakultet osoba koja je doslovno polupismena... nešto prestrašno...

objavljeno sri, 07.05.2008 09:24 | autor: Psiho2

Natuknice, mislim da bi nas dvoje trebali negdje sjesti tri dana s malim prekidima za obroke i pokušali međusobno razjasniti stvari.
Već odavno znam neke stvari.
Znam da su naše škole, koliko god sam imao zamjerki i koliko god i sad imam zamjerki, još prije pedeset godina bile bolje od američkih i britanskih, naročito osnovne. I danas smatram da je naše obrazovanje dobro, ali sam siguran da može biti bolje. Osnovnoj školi najviše zamjeram što je izgubila domaćinstvo i tehnički odgoj, gotovo da se i tjelesni odgoj pretvara u akademsku kategoriju (više teorije od prakse, da o glazbenom i likovnom ne govorim).
Znam, posve sigurno, da nema razlike u učenju. Uvijek se odnosi na usvajanje vještina i znanja. Francuzi znaju otpjevati tablicu množenja jer je uče kroz pjesme dugo vremena. E to dugo vremena i stalno ponavljanje omogućuje i trajno zapamćivanje. I tablica množenja ne treba nikome, tu su klinci u pravu, čak ni zbrajanje i oduzimanje jer blagajnice upisuju iznos računa i koliko dobiju novaca i dobiju papir na kojem piše koliko trebaju vratiti i sigurno nema pogreške.
A svugdje se uči samostalnosti. Barem bi trebalo. U odnosu na studente ja ni danas nisam svjestan što je moj interes ali ponekad moram sljediti ono što traže od mene jer oni smatraju da je to u mom interesu. Koliko profesora, toliko pristupa, bez obzira jesu li profesori mladi ili stari, jesu li usmjereni na znanstvena istraživanja pa su im predavanja i studenti opterećenje, ili su usmjereni na predavanja i ispite i imaju svoju viziju. Meni je presmiješno kad na stručnim skupovima imamo radionicu na kojoj je stotinu sudionika, a još mi je presmješnije kad čujem da profesor ima 500 studenata na predavanjima ili nešto manje, npr. 200. I znam sigurno da taj profesor ne može, stvarno ne može imati Montessori pristup, ni klasični grčko-filozofski pristup učitelja i učenika.
Deset seminarskih radova je bolje od jednog diplomskog rada. Širina nam treba a ne usko područje jer je malo onih koji će moći ostati (osim znanstvenika) u jednom uskom području dugi niz godina. I Amerikanci se, glavni zastupnici individualnosti, vraćaju na timski rad u kojem je potrebno nešto znati i ono što znaju drugi, dakle šire.
Ovdje ću se zaustaviti. Jer ni maturu ni nacionalne ispite ni HNOS ni bolonju ne rade timski nego po principu "trebalo bi".

objavljeno sri, 07.05.2008 09:54 | autor: Ithiriel

Da ne bi siročeki morali i pladnje nositi :)
Ja ti u biti ne znam previše niti se nisam za tu temu zanimala, priznajem (ja sam bila jedna od onih štrebera oduvijek koja je svugdje knjigu sa sobom nosila - još uvijek sam takva) - ali smatram da je divljenja vrijedno i pozitivno što se ti toliko za to zanimaš - ipak su tu djeca u pitanju...
lijep pozdrav

objavljeno sri, 07.05.2008 12:47 | autor: natuknica

Promatrach, ne kažem da je duljina studiranja isključivi pokazatelj i njegove kvalitete. Neki ljudi napreduju sporije iz raznih razloga, nekad i zbog posla kojeg rade istovremeno, a opet rade posao dobro i odgovorno. S druge strane, i ja se ponekad čudim kako je netko mogao završiti fakultet sa sposobnošću korištenja naučenog koju ima. S treće strane, postoje ljudi jako sposobni procijeniti kako student vlada gradivom i onih koji nemaju pojma kako se to radi. Nikada neće svi biti savršeni i uvijek ćemo imati što unaprijeđivati. I dobro je da je tako. ;)

Eh, Milane... Ja sam zapravo uvjerena da nas dvoje stremimo istoj stvari, samo možda neke pojmove i metode tumačimo na različite načine i ponekad smo ograničeni vlastitim iskustvom u životu (kako bi ZenŽena rekla, vlastitim unutarnjim mapama), mislim da se više prepiremo oko šlaga na torti ili marcipana nego oko tijesta od kojeg je torta napravljena. Bilo bi mi izuzetno zadovoljstvo sresti se s tobom, pretresti u razgovoru obilje stvari, ali isto tako vjerujem da će taj dan i doći. :)

objavljeno sri, 07.05.2008 13:29 | autor: medeja7

Veeeliki pozdrav s planete svjetlosti...šalim se...znaš ti mene. Drago mi je da si uspjela okupiti i buduće studente i studente...naravno i bivše, da kažu što misle o ovoj temi...jer njihova je budućnost u pitanju. Kiss:)))

objavljeno sri, 07.05.2008 14:50 | autor: akvamarin

Ti si divna i hvala ti. Od silnog bibikanja sam još malo ošamućena pa samo kratko javljam da znaš kako mi je drago što to sve još uvijek nisi sažvakala jer to samo znači da će sličnih postova biti još.

objavljeno sri, 07.05.2008 15:31 | autor: Gospar

Jedino što mi je stvarno drago to je tvoj trud u svemu skupa ...Bravo dušo...eto :)

objavljeno sri, 07.05.2008 16:04 | autor: petricaa

iskreno nemam pojma hehe pozz :)

objavljeno sri, 07.05.2008 16:13 | autor: rex_hr

Ma opet sam napisao kilometarski komentar i obriso ga... kraća verzija: sam pojam plaćanja studiranja je glupost (istina, ne toliko velika kao izjava da onaj tko studira 10,12 godina zauzima nečije mjesto) a studenti se ne bune jer smatraju da nekome trebaju biti zahvalni što studiraju a ne vide da je to njihovo pravo.. istina, u masi onih koji ne zaslužuju da budu studenti a to jesu teško je i doživjeti se kao netko poseban... eto, da i ja budem kratak jednom :D

objavljeno sri, 07.05.2008 21:55 | autor: trubica

poz:))

objavljeno čet, 08.05.2008 10:21 | autor: inicial

mislim da se radi o pokušaju manipuliranja (kako u tvom slučaju s obzirom na poziv, tako i na druge ljude). Izazivanje kaosa među masama. Što ih je više, to bolje. Nevjerojatno. Podržavam studente glede borbe za kvalitetnijm učenjem i programom studiranja, ali sam protiv svakog izrabljivanja nevinih duša koje su u to mnoštvo uvučene protiv njihove volje ili zbog iskorištenosti njihove naive. kad se sve to završi, hoće li itko svrnuti pogled na njih? Jadno.

objavljeno čet, 08.05.2008 10:32 | autor: amaRanth

jako je to sve zanimljivo... nisam dosta toga znala...

sad znam...
užas...

objavljeno čet, 08.05.2008 11:35 | autor: tanjaNS

draga moja, nisam ti bas nesto sad ni citala post, tako da ti ni ne mogu komentirati to, ali sam htela da ti se javim i da ti kazem da te nisam zaboravila...sada sam na ovim stranama... a nadama se da cemo se lepo druziti... voli te tvoj-a feniX

objavljeno čet, 08.05.2008 16:50 | autor: rex_hr

@inicial: molio bi pojašnjenje, ako je moguće... je li, hm? ko manipulira, s kime manipulira, kako manipulira? I kad podržavaš borbu, na koji se način boriti u situaciji kada te nitko ne čuje? Utopljenici rijetko kada kažu onima na obali "Akhm, oprostite, ali ako vam nije problem da li bi netko bio tako ljubazan da me izvuče?" pa možda će to i reći prvi puta ali kada mu se ekipa počne ceriti, blogme će vikati iz petnih žila.. ono, ja sam malo izrabljena nevina duša pa uz to i podosta naivan pa ako nije problem prosvijetli me, o učitelju... pliz? with a sugar on a top... and a cup of hot milk..

objavljeno čet, 08.05.2008 17:56 | autor: Angy

vrlo zanimljiva tema......

objavljeno pet, 09.05.2008 06:44 | autor: zgubidanka

dođi k meni na faks (na politologiju ili novinarstvo kako te volja) i zgadit će ti se život... prošle godine upis je bio 13.10. a mi smo 10.10. od tete na porti saznali koji su točno upisi u 3 godinu studija...

Komentiraj:
 

 
 

Korisnik

Nemate MojBlog račun?

Otvorite svoj račun ovdje!

Lozinka

Link:

 

Emg.hr




MojBlog